Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع رسانی خط امام متن کامل بیانیه به این شرح است:

ایام ارتحال رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (س)، منادی بزرگ آزادی و عدالت و مردمسالاری مبتنی بر دین را به همه مردم ایران و علاقمندان به آن عزیز در سراسر جهان تسلیت می‌گوییم.

امروز یکی از ضروری‌ترین وظایف شاهدان و کوشندگان در مسیر انقلاب اسلامی و علاقمندان به تعالی ایران عزیز، بازخوانی و ارائه تعریفی نو و منطبق با تحولات سیاسی و فرهنگی از اهداف و آرمان‌های امام و ارزیابی وضعیت فعلی با آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن است که استقرار و تثبیت جمهوری اسلامی جز با پذیرش حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، و رعایت حقوق شهروندان و اتکاء به رأی و رضایت آن‌ها امکان پذیر نبود.

امام خمینی(ره) با ترکیب جمهوریت و اسلامیت و تایید ملت، حکومتی بنیان نهاد که نه تنها موافق قواعد دموکراسی بود که با اصول و ارزش‌های دینی هم سازگاری داشت. افسوس که امروز در سایه حذف و طرد بسیاری از شاگردان و فرزندان معنوی امام، شاهد ظهور جریانی هستیم که نه تنها جمهوریت را هدف گرفته که ارزش‌های منبعث از دین را هم با قرائتی متصلب و تنگ‌نظرانه به حاشیه می‌راند. اینان نه به حقوق مردم احترام می‌گذارند و نه به اسلام ناب بعثت و مکتب بلند غدیر وفادارند. امام خمینی(ره) به عنوان فقیهی بزرگ صراحتاً نظر مردم را در تاسیس و مشروعیت حکومت شرط می‌دانست و تا آخرین لحظه بر آن تاکید می‌نمود.

 در بینش امام خمینی(س) مردم هم در ایجاد نظام اسلامی و هم در نظارت بر آن نقش دارند و حضور آن‌ها زینتی نیست و همه ارکان نظام اعتبار خود را از مردمی می‌گیرند که امام ولی‌نعمت می‌خواندشان. او منادی اسلام ناب، مظهر عزت و سربلندی مردم و پاسدار استقلال کشور و کرامت مردم و اهل تعامل و قائل به استفاده از دستاوردهای نوین بشر در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بود.

در منطق امام خمینی، انتخابات (اعم از ریاست جمهوری و مجلسین و شورای شهر) امری مهم و مشروعیت‌ساز است که با هیچ بهانه و سلیقه‌ای نمی‌توان و نباید از اهمیت آن کاست یا زمینه‌های مشارکت مردم را در آن محدود نمود. به همین دلیل مشارکت در انتخابات و استفاده از این فرصت نه یک امتیاز که حق طبیعی و غیرقابل تغییر است.

در باور امام، همه انسان‌ها علاوه بر کرامت ذاتی، از آزادی و حق تعیین سرنوشت برخوردارند و مشارکت در اداره امور جامعه امری ضروری است که در مسیر سنت‌های الهی و تاریخی قرار دارد و مقاومت در برابر آن رفتاری غیر شرعی، ناصواب و به غایت خسارت آفرین است.

دردمندانه باید بگوییم که چشم پوشیدن از تحولات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و توقف در نگاه‌های تنگ‌نظرانه، پاسخگوی پرسش‌ها و نیازهای لحظه به لحظه و نوشونده انسان عصر حاضر نیست.

عزیزان! جامعه ما از دو قرن پیش حرکتی تکامل‌جویانه را آغاز نمود که نهضت امام خمینی و قیام پانزده خرداد در تداوم آن بود و سرانجام به انقلاب اسلامی انجامید. انقلابی که هم خواست تاریخی ملت یعنی نفی استبداد، وابستگی و استعمار و عقب ماندگی را به خوبی منعکس کرد و هم با هویت تاریخی و دینی جامعه سازگاری داشت.

تفاوت نگاه امام با دیگران در این بود که خود را منحصر به ظواهر ننمود و به جوهر دین و آثار و نتایج آن مبتنی بر اجتهاد پویا عنایت داشت. امام از پایگاه اسلام خواستار استقلال و حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود شد و استقلال، آزادی و حاکمیت بر سرنوشت را برای مردم و کرامت آنان می‌خواست و این همان توجه به جوهر دین است.

براین اساس جمهوری اسلامی بعنوان ثمره مبارزات آن یگانه دوران و هزاران شهید و ایثارگر عظیم‌الشأن، همواره باید خود را در نسبت با اندیشه و عمل ایشان بسنجد و ضمن استقبال از نقدها و توصیه‌هایی که از سر دلسوزی و خیرخواهی ارائه می‌شود، زمینه‌های مشارکت همه سلیقه‌های موجود در جامعه و بالا بردن ظرفیت‌های اعتماد عمومی را بیش از پیش در دستور کار قرار دهد.

والسلام

مجمع نیروهای خط امام

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 امام خمینی مجمع نیروهای خط امام سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده

ایسنا/گلستان رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان از به کارگیری ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس خبر داد.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی  با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: در گلستان فقط انتخابات در گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلایلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند. حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • مطهری امام
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند