Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@22:51:27 GMT

ترکیه: به عملیات در خاک سوریه و عراق ادامه می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۶۱۶۸

ترکیه: به عملیات در خاک سوریه و عراق ادامه می‌دهیم

به گزارش تابناک به نقل از فارس، شورای امنیت ملی ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که ترکیه تصمیم دارد به رغم مخالفت مقامات دو کشور سوریه و عراق عملیات نظامی خود را در خاک این دو کشور ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، شورای امنیت ملی ترکیه در بیانیه‌ای که پس از جلسه‌ای به ریاست «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور صادر شد، گفت: عملیات نظامی برون‌مرزی انجام شده توسط نیرو‌های ترکیه برای از بین بردن تروریسم و ​​منابع آن با هدف برقراری امنیت و صلح در خاک کشور‌های همسایه و خود ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این شورا تأکید کرد که ترکیه به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌های همسایه احترام می‌گذارد، اما موضع خود را در مورد مسئله «مبارزه با تروریسم» در داخل و خارج از مرز‌های ترکیه حفظ خواهد کرد.

وی ادامه داد: عملیات نظامی ما برای از بین بردن گروه‌های تروریستی در مرز‌های جنوبی و تأمین امنیت مرز‌ها در مقطع پیش رو ادامه خواهد داشت.

ترکیه از چند سال پیش سلسله عملیات‌های نظامی گسترده‌ای را در سوریه و عراق برای مبارزه با آنچه گروه‌های تروریستی داعش و حزب کارگران کردستان خوانده است، انجام می‌دهد.

نیرو‌های ترکیه از سال ۲۰۱۶ عملیاتی نظامی در شمال سوریه و در استان‌های حلب، الرقه و الحسکه را به بهانه مبارزه با داعش و شبه نظامیان کُرد آغاز کرده است.

این در حالی است که دمشق، بغداد و بسیاری از کشور‌های عربی و غربی بار‌ها اقدام ترکیه در تجاوزنظامی به خاک عراق و سوریه را محکوم کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رحلت امام خمینی شورای امنیت ملی ترکیه سوریه عراق انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رحلت امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا

رزمندگان مقاومت اسلامی عراق روز جمعه یک هدف حیاتی را در حیفا در داخل فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای با بیان اینکه هدف‌گیری توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد، تاکید کرد: در تکمیل مرحله دوم عملیات برای مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم فلسطین در غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی به انهدام سنگرهای دشمن ادامه خواهیم داد.

چهارشنبه گذشته، مقاومت عراق تصویری منتشر کرد که نشان می‌داد چندین پهپاد آن در حال پرواز به سمت شهرک «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی هستند.

براساس گزارش رای الیوم، رسانه‌های نظامی مقاومت این تصویر را با این عبارت ضمیمه کرده‌اند که «رعب و وحشت هنوز تمام نشده است و بیشتر است» که اشاره دارد به اینکه مقاومت با توجه به تداوم خصومت اشغالگران و در حمایت از غزه و مقاومت آن به عملیات خود علیه اهداف اشغالگران ادامه می‌دهد.

پیش از این، مقاومت در ۲۰ آوریل اعلام کرد که ۲ عملیات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده است.

مقاومت عراق توضیح داد که مجاهدان آن در یک عملیات هدف حیاتی اسرائیل را در ایلات و در عملیات دیگر پایگاه هوایی عوبدا متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل