Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:13:16 GMT

جهش توسعه راه‌های روستایی خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۶۷۲۹

جهش توسعه راه‌های روستایی خراسان شمالی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمد علی شجاعی درشورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با بیان اینکه از مبلغ  تفاهم نامه ۳۴۶میلیارد تومان سهم حوزه وزارت راه است، گفت :در این تفاهم نامه شاهد رشد بیش از سیصد درصدی در حوزه اعتبارات هستیم که با این اعتبارات چشمگیر و در قالب انعقاد تفاهم نامه و سهم استانی می‌توانیم شاهد تحول در حوزه راه‌های استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

راه‌های روستایی خراسان شمالی محروم از اعتبارات ملی

شجاعی رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز، احداث ابنیه فنی، ایمن سازی راه‌های اصلی، روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی، خرید، بازسازی و نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان را از جمله اولویت‌های مهم این تفاهم نامه ذکر کرد.

او به شاخص ۲۶درصدی رشد در حوزه آسفالت راه‌های روستایی اشاره و تصریح کرد: همچنین با همت حوزه راهداری استان و پلیس راهور ۶.۵ درصد کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمن سازی نقاط آسیب را شاهد هستیم.

شجاعی به اقدام خوب مجلس و نمایندگان مجلس استان در راستای اختصاص اعتبار برای ردیف محرومیت زدایی از محل یارانه‌ها افزود: ۴۷۸ میلیارد تومان از این محل برای خراسان شمالی مصوب شده که امیدواریم از این محل در حوزه آب و راه استان حداکثر بهره را ببریم.

 معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در استان اصفهان همین تفاهم نامه به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان منعقد شد که با پیگیری و سخت کوشی دکتر شجاعی این تفاهم نامه در استان به ارزش ۵۷۸ میلیارد تومان به امضا رسید که تحول عظیمی در حوزه راه‌های این استان را شاهد خواهیم بود.

داریوش امانی گفت : بر اساس این تفاهم نامه شصت درصد اعتبارات ملی و چهل درصد استانی خواهد بود. وی تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، آسفالت راه‌های فرعی و اصلی و تجهیز و امکانات راهداری از اولویت‌های اصلی این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی راه های روستایی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ رضا قلی زاده با اشاره به برداشت ماهی گرمابی از آبان و آذرماه گفت: ۲۰ نفر در استخر‌های پرورش ماهی شهرستان اشتغال دارند که امسال با توسعه مزارع پرورش ماهی ۲۰ نفر دیگر به این آمار اضافه خواهند شد.
وی در ادامه ماهی گرمابی شامل کپور. آمور ، فیتوفاک وبیکهت عنوان کرد و گفت: بیشترین تولید ماهی در این شهرستان قزل‌آلا است که برای فروش به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان همچنین با اشاره به تولید۵۰۰ تن ماهی گرمابی و سردابی در سال گذشته گفت: با هدف حمایت از پرورش دهندگان پارسال پنج میلیارد تومان تسهیلات توسعه استخر‌های پرورش ماهی، تامین نهاده و خوراک ماهی به پنج نفر از متقاضیان پرداخت شد.
سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی کمتر از ۷ کیلوگرم  است.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان