Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۹۰۰ تن گل محمدی سالانه از سطح ۸۵۰ هکتار گلستان این استان برداشت می‌شود.

یوسف آروان  در نخستین جشنواره زنجیره تولید گل محمدی لرستان افزود: کشت گل محمدی از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات آبدوست است چراکه گیاهی کم آب بر، مقاوم به خشکی، قابل کشت در همه مناطق استان به خصوص مناطق سردسیر و کوهستانی و همچنین قابل کشت در اراضی شیب دار و کم بازده می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به دلیل نبود کارخانجات و کارگاه‌های فرآوری، بخش زیادی از گل محمدی تولیدی لرستان به خارج از استان منتقل می‌شود و ضرورت دارد واحد‌های گلاب و اسانس گیری در استان راه اندازی شود که در اینصورت ارزش اقتصادی تولیدات کشاورزان دست کم، ۲ برابر خواهد شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: ادارات ترویج شهرستان‌ها آمادگی دارند به منظور آشنایی کشاورزان با فرآوری گل محمدی و تولید گلاب و اسانس، کلاس‌های آموزشی برگزار نمایند که این جشنواره نیز در همین راستا برای ترویج زنجیره ارزش این محصول برگزار شده است.

 

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی کشاورزان گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشت و برداشت صد‌ها تن کلم چینی در ژاپن (فیلم) نحوه کشت و پرورش هل در خانه (فیلم) نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان