Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دو هفته دیگر تا برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا باقی مانده است و بازار اخبار و شنیده‌های انتخاباتی در این ایام رونق گرفته است.

انصراف ۱۵۸ داوطلب از حضور در انتخابات شورا‌های شهر و روستا

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان جنوبی تاکنون ۵۰ نفر از داوطلبین حضور در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان، انصراف خود را اعلام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۱۰۸ نفر از داوطلبان حضور در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های خراسان جنوبی، انصراف داده اند.

خسروی رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی خراسان جنوبی در خصوص زمان اعلام اسامی نامزد‌های نهایی شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان گفت: مقرر شده است تا ۱۵ خرداد ماه، اسامی نامزد‌های نهایی حضور در انتخابات شورا‌ها اعلام شود.

او افزود: در هیأت نظارت بر انتخابات، احراز صلاحیت داوطلبین انجام شده و درخواست‌های اعتراض رد صلاحیت شدگان نیز به سایر مقامات و مراجع منعکس شده است.

پیش بینی فعالیت ۲۳۰ شعبه اخذ رأی در بیرجند

برقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بیرجند در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در بخش مرکزی شهرستان بیرجند در ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار انتخابات شورای اسلامی برگزار می‌شود.

او افزود: از ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار بخش مرکزی، در هشت روستا انتخابات شورای اسلامی برگزار نمی‌شود.

برقی اظهار کرد: هر داوطلب شورای شهر می‌تواند ۲ ستاد (خواهران و برادران) در ۲ نقطه شهرداری بیرجند داشته باشد.

بیشتر بخوانید

از ۲۰۰ میلیارد بودجه شورای شهر تا تبلیغات انتخاباتی در شبکه های اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بیرجند بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هنگام تبلیغات انتخاباتی تأکید کرد و ادامه داد: هر گونه تجمع، سخنرانی و مناظره در فضای بسته ممنوع است.

او بیان کرد: در شهرستان بیرجند ۲۳۰ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده و به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هر شعبه یک ناظر بهداشتی در نظر گرفته شده است.

لزوم اصلاح ساختار برای استفاده از امکانات

حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس در جلسه تبیین اهمیت حضور مردم در انتخابات با بیان اینکه حضور مردم با توجه به مشکلات در کشور اهمیت بسیار زیادی دارد گفت: امروز مسلمین هر روز قوی‌تر و عزیز‌تر و کفار و منافقین هر روز ذلیل‌تر می‌شوند.

او افزود: سعی کنیم به انتخابات شورا و ریاست جمهوری، به دید مقدمات برپایی حکومت امام زمان عجل الله نگاه کنیم و نه اینکه فرماندار، شورای شهر، شهردار و ... چه کسی بود و الان ممکن است چه کسی بشود.

حجت الاسلام نصیرایی اظهار کرد: در این چند سال بعد انقلاب هر وقت تفکر لیبرالی حاکم بوده متاسفانه دچار مشکلات زیادی شده‌ایم و مردم با این مشکلات نسبت به همه چیز بدبین شده اند.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس در پایان مراسم با اشاره به اینکه ساختار‌ها باید اصلاح شود تا مناطق محروم از وجود امکانات و حضور متخصصین بهره‌مند شوند گفت: با این انتخابات و توقعی که در بین مردم وجود دارد به امید خدا مشکل مردم مرتفع شود.

این روزها چه چیزهایی شنیده می شود؟

طبق شنیده ها، یکی از بانوان داوطلب حضور در انتخابات شورای اسلامی در فردوس به زنان این شهرستان قول ایجاد اشتغال داده است و بر رعایت حق و حقوق آنها تأکید کرده است.

همچنین منابع محلی می گویند در مرکز استان، بازار برای به دست گرفتن ریاست ستادهای انتخاباتی  داغ شده است و در سایر شهرستان ها نیز این امر وجود دارد.

در فضای مجازی گفته شده که تاکنون ۵ پرونده تخلف انتخاباتی در شهر بیرجند تشکیل شده است.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات شوراها حضور در انتخابات شورا انتخابات شورا انتخابات شورا ها شورا های اسلامی شهرستان بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف