Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:17:27 GMT

تکمیل پارکسوار شمالی قم تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۷۱۲۱

تکمیل پارکسوار شمالی قم تا پایان سال

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عباس ذاکریان ،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم شهر قم را با توجه به زائرپذیری و ورود سالانه ۲۰ میلیون زائر را نیازمند خدمات ویژه در حوزه حمل‌ونقل دانست و اظهار کرد باید در ایجاد زیرساخت‌های ترافیکی نگاهی کلان به شهر قم داشته و در گام نخست سامان‌دهی و ساخت پایانه‌های مسافربری باید در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با ابراز تأسف از اختصاص نیافتن زمین برای ساخت پایانه جنوبی شهر قم افزود: امسال ساماندهی پایانه‌ها و پارکسوار شمالی در دستور کار قرارگرفته و با تمام توان پیگیری می‌شود تا با پایان بیماری کرونا آمادگی لازم در پذیرش زائران در شهر قم وجود داشته باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ساماندهی پارک‌سوار شمالی را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: ساماندهی پارک‌سوار شمالی از پارسال در دستور کار قرارگرفته تا یکی از ورودی‌های شهر قم از سمت اتوبان امیرکبیر را پوشش دهد.

او از اتمام محوطه‌سازی این پارکسوار در سال جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پروژه به اتمام رسیده و بیش از ۸ هزار مترمربع فضای سبز برای آن طراحی‌شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

ذاکریان مساحت پارکسوار را ۶۷ هزار مترمربع دانست و عنوان کرد: این پارک‌سوار به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین مکان‌ها به مرکز شهر، مقصد اتوبوس‌ها برای سوار یا پیاده کردن مسافران و زائران برای ورود به شهر و خروج از قم است.

او امکان پارک بیش از ۷۰۰ اتوبوس و ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی در پارک‌سوار شمالی را یکی از امتیازات مهم آن خواند و گفت: در این پارک‌سوار حمل‌ونقل عمومی ازجمله اتوبوس و تاکسی، خدمات لازم را به مسافران برای ورود به مرکز شهر و رسیدن به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران ارائه می‌دهند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا ماهانه به بیش از ۵۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌شد و روزانه بیش از ۳۰۰ اتوبوس در آن تردد کرده و مقاصد زائران به‌ویژه عراقی و پاکستانی بود.

او  از ثبت تردد ۱۲ هزار مسافر در ایام اربعین حسینی (ع) خبر داد و تأکید کرد: در ایام اربعین حسینی (ع) روزانه تا ۱۲ هزار نفر نیز از این پارک‌سوار استفاده کرده و عددی که از تعداد مسافران ایرانی و خارجی ثبت‌شده می‌شد قابل‌توجه بود.

ذاکریان تأکید کرد: با ساماندهی پارک‌سوار و آغاز دوباره سفرها، امکان سفر به ۵۰ شهر کشور از این پارکسوار ممکن بوده و امیدواریم به‌زودی با پایان این بیماری شاهد ورود دوباره زائران به شهر قم باشیم. 

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم حمل و نقل سوار شمالی پارک سوار حمل ونقل شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر پایانه مرزی بیله سوار از افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، لطف اله بابایی، در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۸ هزار و۷۷۱ نفر مسافر از مرز بیله سوار تردد کرده است، اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴ هزار و۶۲۷ نفر مسافر تردد کرده بودند افزایش ۹۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۶۳ نفر ایرانی و ۸ هزار و۶۰۸ نفر نیز مسافران خارجی است افزود: مسافران ایرانی به‌صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد داشته‌اند.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در یک ماه گذشته مسافران ورودی ایرانی را ۱۶۳ نفر برشمرد و اظهار داشت: در مدت یاد شده ۴ هزار و۱۰۷ نفر مسافر خارجی وارد مرز بیله سوار شده است.

بابایی از افزایش ۱۰۳ درصدی ورود مسافران خارجی به مرز بیله سوار در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ هزار نفر مسافر خارجی وارد مرز بیله سوار شده بود که در یک ماه گذشته این رقم ۴ هزار و۱۰۷ نفر مسافر است.

وی همچنین در یک ماه گذشته افزایش ۹۵ درصدی خروجی مسافران خارجی از مرز بیله سوار را یادآور شد و اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۴ هزار و ۵۰۱ نفر مسافر خارجی از مرز بیله سوار خارج شده‌اند که در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۳۰۹ نفر مسافر بود.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در یک ماه گذشته به تردد ۱۲ هزار و۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پرو خالی از مرز بیله سوار اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار و۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و۷۵۹ دستگاه نیز از مرز بیله سوار خارج شده است.

بابایی با بیان اینکه در مدت یاد شده حدود ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده‌اند گفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۳ دستگاه بود افزایش ۵۲ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 749816

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور