Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر قرارگاه گام دوم انقلاب با اشاره وضع معیشتی موجود گفت: سیاست و اقتصاد در نقاطی با هم تلاقی دارند اما عمده مسائل و مشکلات معیشتی با نگاه به داخل و برنامه‌ریزی مناسب قابل حل است. - اخبار استانها -

مهران زینلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  اصفهان  در ارتباط با اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ریاست جمهوری دومین مقام عالی رتبه کشور بوده و براساس گفته مقام معظم رهبری اگر تمامی مدیران اجرایی کشور را در هر سه قوه در نظر بگیریم اختیارات دیگر قوا در برابر اختیارات ریاست جمهوری چیزی نزدیک به صفر و یا کمی بیشتر از صفر است بنابراین اگر تفکر خدمت به مردم و کمک رسانی در این جایگاه قرار بگیرد می‌تواند تحولی اساسی در اوضاع کشور ایجاد کند و در زندگی مردم بسیار تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه اظهار داشت: مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی کشور حل نمی‌شود مگر با یک اراده محکم عزم راسخ و کار جهادی و این موارد نیازمند یک دولت مسلط، کاردان و جهادی است و این‌ها نشان‌دهنده اهمیت حضور در انتخابات است.

دبیر قرارگاه گام دوم انقلاب با برشمردن معیارهای گزینه اصلح افزود: گزینه اصلح برای ریاست جمهوری کسی است که درد مردم را بفهمد و با سعه صدر، برنامه‌ریزی و کار مجاهدانه به پیش برود؛ نیازهای جامعه را که بررسی و اولویت‌بندی می‌کنیم مسائل اقتصادی و معیشتی در اولویت قرار می‌گیرند.کاندیدای مناسب کسی است که با پاک‌دستی، برنامه و تیم مناسب این موارد را به سامان برساند در واقع می‌توان گفت فسادستیزی، کارآمدی، پاک‌دستی، عدالت‌طلبی و کار جهادی از مهم‌ترین ویژگی‌های گزینه مناسب و کاندیدای اصلح است.

مشکلات معیشتی سبب بروز نا امیدی در جامعه شده استانتخابات 1400|عضو مجلس خبرگان: مردم مشکل ‌اقتصادی و معیشتی دارند/ ‌با "انتخاب اصلح" ‌سکان هدایت کشور به فرد لایق بسپاریمسوء مدیریت و نابخردی برخی از مسئولان عامل اصلی مشکلات معیشتی است

وی در ارتباط با چگونگی تشخیص کاندیدای اصلح بیان کرد: با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی، افراد هر یک کمابیش سوابق و عملکردهایی دارند؛ برای شناخت معیارهای گزینه اصلح در افراد، باید از شعارها بگذریم و عملکرد و سوابق افراد را مورد بررسی قرار دهیم و بعد از آن‌هم ببینیم که افرادی که اطراف فرد هستند و با او در ارتباطند چقدر به معیارهای ما نزدیک هستند چراکه مطمئنا این افراد تفکرات و اهداف مشترکی داشته‌اند که گرد هم جمع آمده‌اند. به عنوان مثال اگر رئیس جمهوری، فرزندانش یا بستگانش در خانه‌های آنچنانی و یا در خارج از کشور زندگی می‌کنند و یا تفکر و نگاه به غرب دارند، مطمئناً چنین کسی صلاحیت ریاست جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

زینلیان ادامه داد: جمهوری اسلامی که امروز در بسیاری از عرصه‌ها بر بلندای افتخار ایستاده، جایگاه امروز خود را مدیون شهدایی است که با ایثار، دست از جان خود شستند و برای میهن خود جانفشانی کردند؛ از شهدای انقلاب گرفته تا شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و هرکسی که در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی به شهادت رسید است. رای دادن و رای درست دادن کمترین کاری است که ما در قبال این خون‌های ریخته شده و این جانفشانی‌ها می‌توانیم بکنیم و باید روزی پاسخگوی رای‌های خودمان باشیم.

وی با یادآوری لزوم روی کار آمدن دولت جوان انقلابی افزود: دولت جوان انقلابی دولتی است که در پی عدل‌گستری، ایجاد رفاه برای همه مردم کشور، کار و تلاش مضاعف برای جبران کمبودها است، با فساد میانه خوبی ندارد و در پی مبارزه با فساد، رات و ویژه‌خواری است؛ مقام معظم رهبری در این مورد و بسیاری موارد دیگر جوانان را خطاب قرار می‌دهند، یکی از دلایل آن این است که جوانان کمتر به مسائل دنیایی آلوده شده‌اند.

دبیر قرارگاه گام دوم انقلاب در پاسخ به این پرسش که آیا باید معیشت مردم را در سیاست جستجو کرد، افزود: موضوع اقتصاد و موضوع سیاست دو کلیدواژه‌ای هستند که به طور طبیعی در برخی نقاط، تلاقی‌هایی با هم دارند اما واقعیت این است که بخش زیادی از علوم مشکلات مملکت فارغ از روابط و مناسبات سیاسی است که می‌تواند وجود داشته باشد و با برنامه‌ریزی درست می‌توانیم با نگاه به داخل، عمده مشکلات معیشتی کشور را برطرف کرد.

انتهای پیام/163/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصادی و معیشتی مشکلات معیشتی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر شنبه در مراسم روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد گفت: از جمله تاکیدات قرآن کریم توجه به امر خرد جمعی در پیش برد برنامه‌ها است.

استاندار قم بیان کرد: طبیعت انسان به گونه ای است که می بایست مشکلات خود را به صورت گروهی و اجتماعی مرتفع کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: شورا ها از جمله نهادهایی است که ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم و آشنایی با مشکلات دارند.

آقامیری تصریح کرد:مسوولان باید توجه داشته باشند که هدف اصلی خدمت به مردم است و باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم را به عنوان خادمان آنان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: نحوه واگذاری زمین به مردم از مواردی است که رضایت بخش نیست و در صورت تسهیل در این امر مهاجرت معکوس از شهرها به روستا محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه هویت روستاها باید حفظ شود گفت: باید شرایطی فراهم شود که روستاها خودگردان باشند و محصولات و مایحتاج روستاییان در روستا تامین شود.

آقامیری تاکید کرد: مدیران باید در انجام وظایف و مصوبات توجه لازم را داشته باشند و این مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان است که در صورت بروز کم کاری با مدیران برخورد می شود.

وی اضافه کرد: عملکرد ۱۱ مدیر در استان قم مورد ارزیابی بازرسان قرار گرفته و احتمال دارد برکناری و جایگزینی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشند و مدیری که در اتاق خود را به روی مردم ببندد جایی در استان نخواهد داشت.

کد خبر 6090218

دیگر خبرها

  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است