Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@13:04:12 GMT

احداث و ارتقای ۱۸۸ سایت روستایی در فارس

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۸۷۳۲

احداث و ارتقای ۱۸۸ سایت روستایی در فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: با احداث و ارتقای ۱۴۲ سایت همراه اول در سال ۹۹ و ۴۶ سایت این اپراتور در سال جدید، دسترسی ۳۰۵ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.

مهرداد سهرابی بیان کرد: توسعه ارتباطات در مناطق محروم و کمتربرخوردار از برنامه‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت کاهش شکاف دیجیتال و بهبود کیفیت زندگی در این نقاط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات فارس، او اظهار کرد: مطابق ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه، باید تا پایان برنامه ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شود که با توجه به اینکه استان فارس دارای ۲۳۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است، تاکنون ۲۱۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل ۹۱/۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به این شبکه متصل شده است که بالاتر از تعهدات قانون برنامه انجام شده است.

سهرابی خاطرنشان کرد: ۲۱۲۹ روستای مورد اشاره حداقل به سرویس اینترنت پرسرعت یکی از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، "های وب" و یا اینترنت پرسرعت مخابرات (ADSL) دسترسی دارند که شامل جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۴ نفر می‌شود و شامل ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت برای ۹۶/۷ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان می‌شود.

او بیان کرد: در حوزه مکالمه نیز ۲۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فارس معادل ۹۸/۴ درصد این روستاها از ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه برخوردارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام جهت توسعه ارتباطات روستایی در استان اظهار کرد: با پیگیری‌های نمایندگان مردم شریف استان و حمایت‌های وزیر ارتباطات و استاندار فارس، در حوزه همراه اول که بار توسعه ارتباطات روستایی استان برعهده این اپراتور است، تعداد ۱۸۸ سایت جدید از سال گذشته تاکنون در استان احداث و ارتقا یافته است که ۴۶ سایت از این تعداد مربوط به امسال بوده و جمعاً دسترسی ۳۰۵ روستای استان به اینترنت پرسرعت سیار و شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

سهرابی با بیان اینکه وسعت بالای استان و مشکل تامین تجهیزات از مشکلات اصلی جهت توسعه ارتباطات در استان است، ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت برای ۶۰ روستای استان از طریق احداث و ارتقای ۳۵ سایت جدید را از برنامه‌های استان جهت توسعه ارتباطات روستایی در هفته‌های آتی عنوان کرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بالای ۲۰ خانوار استان بالای ۲۰ خانوار اینترنت پرسرعت توسعه ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود

ایتنا - شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات LTE/۴G برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود.
قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

دیگر خبرها

  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر ارتباطات برای گرفتن تماس تصویری بدون اینترنت
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره