Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@03:47:08 GMT

سرنوشت و فرهنگ مردم متأثر از حاکمان است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۸۹۹۵

سرنوشت و فرهنگ مردم متأثر از حاکمان است

مریم رضازاده گفت: امروز آزمون دیگری از حضور مردم در صحنه انتخابات است و باید همه با احساس تکلیف برای دفاع از نظام و ولایت و خون شهدا به میدان آمده و از ارزش‌ها دفاع کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نویسنده و کارگردان تئاتر استانی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: "انتخابات سرمایه‏ گذاری عظیم ملت ایران است؛ مثل این‌که شما سرمایه‏ سنگین و عظیمی را در بانک می‌گذارید، بانک با آن کار می‌کند و شما از سودش استفاده می‌کنید؛ انتخابات یک چنین چیزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

مریم رضا زاده ادامه داد: انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشی نیست؛ پایه‏ نظام ما همین انتخابات است، لذا حضور حداکثری به شدت اهمیت دارد.

وی افزود: مردم ‏سالاری دینی با حرف نمی‌شود؛ بلکه با شرکت، حضور، اراده‏  مردم و ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی آنها با تحولات کشور صورت می‌گیرد؛ و این امر جز با یک انتخابات صحیح، همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست.

رضازاده گفت: رییس جمهور آینده‌ باید در سطح روابط بین‌المللی، چهره‌ای صلح‌طلب از ایران به نمایش بگذارد. ما می‌خواهیم ایران عزیزمان از طریق فرهنگ و هنر به جهانیان معرفی شود.

وی ادامه داد: رییس جمهور باید با ارج نهادن به اندیشمندان بزرگ، هنرمندان خلاق‌ و همه‌ زنان و مردانی که در راستای سربلندی ایران می‌کوشند را ترویج دهد و پیام صلح و انسان‌دوستی با دنیا را منتشر کند.

این نویسنده افزود: مسلماً آینده‌ این کشور در گرو شکوفایی امروز جوانان و نوجوانان است و برای رسیدن به آینده‌ای مطلوب و ایرانی پیشرفته نیازمند آموزش‌های نوین در زمینه هنر و تغییر در ساختار آموزشی و آموزش عالی کشورمان هستیم.

 رضازاده عنوان کرد: رییس جمهور باید اعتماد، امید و ایمان را در جامعه به وجود بیاورد، در بین مردم ظرفیت شناسی کند که باعث نشود کم کاری و نهایت بیکاری پتانسیل اجتماع که جوان ایرانی است را به وجود آورد.

وی ادامه داد: عدم اطلاع از نتیجه کارهای رییس جمهور؛ نتیجه عدم اطلاع رسانی از حقوق شهروندی است. وقتی از برنامه دولت چیزی ندانیم یعنی از حقوق خودمان چیزی نمی دانیم.

این هنرمند تصریح کرد: رییس جمهور باید با درایت و تدبیری که می اندیشد، اطلاع رسانی درست، کارآمد و بدون دروغ و ریا به شهروندان دهد و  نهایتا شور و اشتیاق در زندگی اقشار مختلف را بر آورده سازد.

رضازاده گفت: به فاصله طبقاتی ای که در جامعه بین افراد فقیر و غنی ایجاد شده، توجه کرده و رییس جمهور آینده از حرکت حلزونی وار استفاده نکند و با سرعت بخشیدن به این زاویه از معیشت مردم که روزنه امید در جامعه خواهد بود را به وجود آورد.

وی افزود: در رابطه با بحث فرهنگ اجتماعی به نظر من؛ فرهنگ آموزش اجتماعی و خانوادگی خانواده ها از خود فرهنگ دولت جلوتر و پیشرفته تر شده است و مردم دولت زنده و فرهنگ ساز می خواهند، که متاسفانه تا به حال توجه خاص به متولیان فرهنگی ما نشده و رسیدگی نمی شود.

این هنرمند تصریح کرد: رییس قوه مجریه باید سازمان ها و بخش هایی که متولی فرهنگ هستند را از مدیران ارزشمند و با دیانت که با سیاست های نیاز جامعه مان آگاه هستند انتخاب کند.

رضازاده ادمه داد: برای رشد و اعتلای آثار هنری مطلوب دینی تلاش کرده و برخی محدودیت های فراروی فعالیت های هنری هنرمندان متعهد را بردارد و فضای مناسبی برای هنرمندان سالم و کسانی که دنبال تولید آثار هنری فاخر ارزشی هستند فراهم شود.

 وی افزود: وقتی یک هنرمند متعهد می خواهد یک اثر هنری دینی و ارزشی تولید کند با انواع مشکلات، ممنوعیت و محدودیت ها مواجه می شود. رئیس جمهوری آینده باید از کسانی که هنر فاخر تولید می کنند به صورت جدی حمایت کرده تا این آثار در دسترس جامعه قرار گیرد.

این کارگردان در خاتمه خاطرنشان کرد: بیمه هنرمندان و معیشت آنها را نیز مورد توجه قرار دهد، و نامزدها در مناظره ها و برنامه های خود به وضعیت هنرمندان نیز توجه داشته باشند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در جلسه شورای هنر که امروز به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری شصتمین دوسالانه ونیز، گفت: از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم؛ اتفاقی که در دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز رخ داد، ارزشمند بود چراکه بعد از سال‌ها به فرزندان هنرمند انقلاب مثل مجموعه حوزه هنری اعتماد شد که این رویکرد برآمده از تفکری است که در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی افزود: دوسالانه هنر ونیز یکی از معتبرترین رویدادهای هنری دنیاست. اینکه در چنین رویدادی آنچه در پاویون جمهوری اسلامی عرضه می‌شود، تبیین و ارائه هنرمندانه از مظلومیت کودکان غزه باشد، اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود و این اولین نکته ارزشمند است.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: تهیه آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی ارزش دوم بود. این آثار دی ماه سال قبل در جریان رویدادی در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی خلق شده و نتیجه همکاری هنرمندان بود که این، ارزش سوم محسوب می‌شود.

دادمان با بیان اینکه انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران قابل اعتنا بود، افزود: نکته دیگر همبستگی شکل گرفته میان هشت هزار تن از هنرمندان تجسمی بود که به اتفاق، نامه‌ای را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند تا رژیم صهیونسیتی را تحریم کند؛ اما دبیرخانه این نامه را نپذیرفت.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی در اقدامی پیش‌دستانه پاویون خود را (احتمالا به دلیل واکنش‌های احتمالی هنرمندان) بسته بود که اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان