Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دلیل انتظارات برای افزایش تقاضای سوخت، به ویژه در ایالات متحده، اروپا و چین، و از طرفی حفظ نظم در عرضه توسط تولیدکنندگان عمده، قیمت نفت روز پنجشنبه برای سومین روز متوالی افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت 49سنت معادل 0.7درصد افزایش یافت و به 71دلار و 84سنت در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت آن از سپتامبر 2019 بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معیار بین‌المللی روز چهارشنبه نیز 1.6درصد رشد را تجربه کرد.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا 44سنت معادل 0.6درصد صعود کرد و به قیمت 69دلار و 27سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت که به بالاترین قیمت خود از اکتبر 2018دست یافت. از طرفی این معیار در جلسه معاملاتی گذشته 1.5درصد افزایش یافته بود.

اتفاق نظر در میان پیش‌بینی‌کنندگان بازار، از جمله سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس)، این است که تقاضای نفت در نیمه دوم سال 2021 بیش از میزان عرضه خواهد بود که این موضوع اخیرا باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

داده‌های اوپک پلاس نشان می‌دهد که تا پایان سال جاری تقاضای نفت 99.8میلیون بشکه در روز، و در همین حال عرضه آن 97.5میلیون بشکه در روز خواهد بود.

عامل اصلی این توازن مجدد، افزایش مجدد تقاضا در ایالات متحده، بزرگترین مصرف‌کننده نفت در جهان، به دلیل مصرف خودروها در تابستان امسال، به همراه افزایش تقاضای سوخت در چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، و همچنین اتمام قرنطینه‌های کووید-19 در بریتانیا است.

ویوک دار، تحلیلگر کامودیتی‌های CBA در یادداشتی اذعان داشت: "فصل رانندگی در ایالات متحده دوره‌ای است که مصرف سوخت در آن بیش از حد معمول است. عبور و مرور در بریتانیا نیز اکنون در بالاتر از سطح پیش از بیماری همه‌گیر قرار دارد. ما همچنان شاهد بهبود تقاضای نفت در ایالات متحده، اروپا و چین هستیم."

اوپک پلاس روز سه‌شنبه توافق کرد که برنامه‌های خود را برای کاهش تدریجی محدودیت‌های عرضه نفت تا ماه جولای ادامه دهد.

این جلسه اوپک پلاس 20دقیقه طول کشید که کوتاه‌ترین زمان نشست این گروه تا کنون بوده، و این موضوع انطباق قوی در بین اعضا و اعتقاد به این که به محض فروکش کردن بیماری همه‌گیر کووید-19 تقاضا بهبود می‌یابد، را نشان می‌دهد.

کاهش سرعت مذاکرات ایران و آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای نیز باعث کاهش انتظارات برای عرضه مجدد نفت ایران در سال جاری شده است.

نماینده اتحادیه اروپا که مسئولیت هماهنگی مذاکرات را به عهده دارد اذعان داشت که به عقیده وی در دور بعدی مذاکرات که هفته آینده آغاز می‌شود، توافق حاصل خواهد شد.

پربیننده ترین جدول خاموشی احتمالی ۱۲ خرداد ماه ماجرای وجود آب و هوا در بنزین چیست؟ وزیر نفت در محل حادثه پالایشگاه تهران حاضر شد + فیلم آتش در پالایشگاه تهران دوباره شعله ور شد + فیلم بحران آب در راه است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام برنت بازار نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا انتخابات ۱۴۰۰ ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

کد خبر 6087759 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا