Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@11:36:55 GMT

دیدگاه‌ ها نسبت به شهر دوستدار طبیعت تغییر کند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۰۳۳۰

دیدگاه‌ ها نسبت به شهر دوستدار طبیعت تغییر کند

یک دکترای طراحی شهری گفت: شهرهای دوستدار طبیعت علاوه بر داشتن فواید زیست محیطی در ابعاد مختلف از منظر اقتصادی نیز پربازده هستند.

سولماز حسینیون در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رسیدن به شهرهای دوستدار طبیعت اگرچه هزینه بر است اما این شهرها سلامت جسم و روان جامعه شهری را تأمین می‌کند و کارایی جامعه و شرایط اقتصادی شهر را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه عناصر طبیعی شهرها به دست فرموشی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: تسلط چنین دیدگاهی موجب شده تا باغات و رودخانه‌های شهری از بین برود و وجود طبیعت همانند میراث فرهنگی شهر، مانعی برای کسب درآمد تلقی، و حتی به عنوان یک آسیب شناخته شود.

این دکترای طراحی شهری افزود: افرادی که از منظر اقتصادی به شهر نگاه می‌کنند، چنانچه دقیق‌تر به تجربه سایر شهرهای دنیا توجه داشته باشند، متوجه خواهند شد که تحقق شهر دوستدار طبیعت می‌تواند منافع اقتصادی زیادی داشته باشد.

حسینیون اضافه کرد: بسیاری از شهرهای دنیا از جمله نیویورک، عناصر طبیعی را با محیط‌های شهری در هم تنیده کرده‌اند که چنین اقدامی چند صد میلیون دلار بازدهی مالی در ابعاد مختلف برای آنها داشته است.

وی تصریح کرد: مطالعات نشان داده قیمت ملک و زمین در خیابان‌هایی که دارای پوشش گیاهی انبوه و عناصر طبیعی است، بسیار بیشتر بوده و همین امر موجب رونق اقتصادی در این مناطق می‌شود؛ در شهرهای کشور ما نیز هر منطقه‌ای از شهر که حضور طبیعت پررنگ‌تر بوده، قیمت ملک و زمین نیز بیشتر بوده است.

این دکترای طراحی شهری گفت: زمانی که نگاه مدیریت شهری نسبت به استفاده از عناصر طبیعی تغییر کند، با فرهنگ سازی صحیح تغییر دیدگاه در سطح شهروندان نیز اتفاق می‌افتد.

کد خبر 498248

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران طبیعت شهر بازدهی اقتصادی مدیریت شهری فرهنگ شهروندی فرهنگسازی فضاي سبز شهري فضاي سبز قیمت زمین پوشش گیاهی تقویت پوشش گیاهی محیط شهری فضای شهری طراحی فضای شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دوستدار طبیعت عناصر طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند از ۸ لغایت ۱۶ اردیبهشت با مراجعه به سایت گلستان نسبت به تغییر محل آزمون خود اقدام کنند.

برای تغییر محل آزمون در ابتدا ضروری است که دانشجویان نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند تا گزینه تغییر محل آزمون برای آنها فعال شود.

اگر دانشجویی قصد تغییر محل آزمون خود را ندارد و می‌خواهد در همان مرکز محل تحصیل امتحان دهد، نیازی به انجام این عملیات ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • افزایش۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی