Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@21:07:02 GMT

افشای نقش آمریکا در قاچاق پول‌های عراق

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۰۴۱۳

افشای نقش آمریکا در قاچاق پول‌های عراق

یک کارشناس اقتصادی عراقی از نقش آمریکا در قاچاق پول‌های عراق به خارج پرده برداشت.

به گزارش مشرق، «عبدالرحمن المشهدانی» کارشناس اقتصادی عراقی در گفتگو با وبسایت المعلومه اعلام کرد که ردپای آمریکا در قاچاق اموال عراق به خارج وجود دارد و واشنگتن نحوه ورود و خروج دلار از عراق را ردیابی می‌کند.

المشهدانی تصریح کرد که ایالات متحده ورود هر دلار به عراق و خروج آن از این کشور را رصد می‌کند و در جریان قاچاق اموال عراق به خارج دست دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، بالا رفتن قیمت دلار تاثیر منفی بر شهروندان و به ویژه طبقه کم درآمد و روزمزد دارد و افزایش نسبت فقر در کشور نتیجه شکست سیاست‌های دولت است.

پیش از این «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق هنگام معرفی یک قانون جدید برای مبارزه با فساد، اظهار داشت: حدود 150 میلیارد دلار درآمد نفتی از زمان سقوط صدام حسین در سال 2003 به سرقت رفته و به خارج از این کشور قاچاق شده است.

این لایحه قانونی که از سوی صالح به پارلمان عراق تقدیم شد، بررسی مبادلات بیش از 500 هزار دلار و همچنین حساب‌های بانکی را پیشنهاد می کند و توجه ویژه‌ای به حساب‌هایی خواهد شد که بیش از یک میلیون دلار دارند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، عراق در حال حاضر حدود پنج میلیارد دلار درآمد صادرات نفت دارد. درآمد نفتی این کشور در سه ماهه نخست سال 2021 به 15.53 میلیارد دلار بالغ شد که 40 درصد در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2020 و به میزان 1.5 میلیارد دلار در مقایسه با سه ماهه نخست سال 2020 بالاتر بود.

روز گذشته، «عامر فایز» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق از طرح آمریکا برای روی کار آوردن دولتی که منافعش را در عراق تضمین کند پرده برداشت.

این عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق گفت: در نهایت آمریکا از عراق خارج خواهد شد اما در حال حاضر خروج را به تعویق می‌اندازد و طولانی می کند. آمریکا به دنبال آن است که تا حد امکان این خروج را به عقب بیاندازد تا منافعش قبل از خروج تامین شود و در واقع تضمین لازم برای تحقق منافع خود را به دست آورد.

وی تاکید کرد: آمریکا حامی دولت کنونی است و به دنبال روی کار آوردن دولتی است که حافظ منافعش در عراق باشد و از این رو به دنبال تضمین تعویق انتخابات زودهنگام پارلمانی است تا وضعیت خود را سر و سامان دهد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین اخبار داغ آمریکا عراق قاچاق میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟

یک عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی، گفت: ریزش نرخ ارز همچنان ادامه‌دار خواهد بود و حتی احتمال می‌رود که به کانال ۵۰ هزار تومان هم بازگردد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «رامین پولادرگ» عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند فعلی بازار غیررسمی ارز و کاهش قیمت دلار در آن اظهار کرد: افزایش چند روز اخیر نرخ ارز صرفاً متاثر از وقایع سیاسی بود و هیچ علت اقتصادی در وقوع آن نقش نداشت. در حال حاضر قیمت دلار در بازار غیر رسمی رو به کاهش است.


این عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: با توجه به کاهش تنش‌های سیاسی و همچنین با در نظر گرفتن این احتمال که دیگر هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد، انتظار می‌رود که کاهش نرخ ارز همچنان ادامه داشته باشد و حتی به کانال ۵۰ هزار تومان هم برگردد. در حال حاضر شرایط فعلی بازار این گزاره را به شدت محتمل کرده است.


وی همچنین درباره مدیریت بانک مرکزی در حوزه ارز گفت: عملکرد این نهاد از همه جهات مثبت و قابل قبول است، زیرا جهش یکباره نرخ ارز در بازار غیررسمی درست در شرایطی رخ داد که کنترل آن کاری بسیار سخت محسوب می‌شد. در طول ادوار گذشته هر زمانی که تنش‌های سیاسی فروکش می‌کرد، روند کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی با سرعت آهسته‌ای انجام و یا در محدوده بالایی متوقف می‌شد، اما اکنون این موضوع تکرار نشده و ریزش قیمت دلار در بازار غیررسمی همچنان ادامه دار است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار ارز ، قیمت ارز ، نرخ ارز ، بازار غیررسمی ارز ، بانک مرکزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9j

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ