Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون والیبال صربستان در شبکه های اجتماعی به خاطر رفتار نژادپرستانه سانیا یوردویچ، لیبروی تیم ملی والیبال زنان صربستان، در بازی برابر تیم ملی تایلند، عذرخواهی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار دو تیم صربستان و تایلند در لیگ ملت ها، سانیا یوردویچ با ارتکاب حرکت چشم کشیده که حرکتی نژادپرستانه در سراسر جهان تلقی می شود، اعتراضات بسیاری را برانگیخت به شکلی که هشتگ نفرت‌پراکنی علیه آسیایی ها را متوقف کنید (#StopAsianHate) در توییتر تبدیل به ترند و یکی از هشتگ های داغ فضای مجازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون والیبال صربستان اعلام کرده است که از این حرکت یوردویچ بسیار متاسف است و صمیمانه از تیم والیبال تایلند، مردم تایلند و همه افرادی که در این میان رنجیده شده اند عذرخواهی می کند.

 

 

این فدراسیون همچنین اعلام کرده است که سانیا یوردویچ نیز از اشتباه خود آگاه است و از بازیکن تیم ملی تایلند بلافاصله عذرخواهی کرده است.

فدراسیون والیبال صربستان ادعا کرده است که یوردویچ قصد داشته به هم‌تیمی های خود بگوید که به خوبی بازیکنان تایلند دفاع کنند!

اتحادیه والیبال تایلند اعلام کرد که فدراسیون بین المللی والیبال در حال بررسی اقدامات انضباطی علیه این بازیکن صربستانی است.

بازیکن تایلندی ، پلومژیت تینکاو، که توهین یوردویچ خطاب به او بود، ویدیویی را با حضور یوردویچ منتشر کرد و گفت که او عذرخواهی بازیکن صرب را پذیرفته است.

 

 

این البته اولین بار نیست که صرب ها  چنین حرکات نژادپرستانه ای را در صحنه های بین المللی مرتکب می شوند و در سال 2017 نیز پس از قهرمانی در رقابت های قهرمانی اروپا و راهیابی به مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن تمام بازیکنان این تیم با کشیدن چشم های خود این موفقیت را به شکلی زننده و نژادپرستانه جشن گرفتند.

 

والیبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: والیبال فدراسیون والیبال صربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، تیم ملی هاکی روی یخ کشورمان امروز در آخرین بازی خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه برابر تیم ملی هند به میدان رفت و با نتیجه ۱۴ بر ۲ به سومین پیروزی خود دست یافت.

جوانان هاکی باز کشورمان که دوم اردیبهشت ماه به منظور شرکت در این مسابقات به ازبکستان سفر کرده بود در پنج بازی خود، دو باخت و سه برد ثبت کردند.

هاکی بازان جوان ایران که در گروه A با تیم‌های ازبکستان، تایلند، مالزی و کویت همگروه بودند بعد از باخت مقابل ازبکستان و تایلند توانستند تیم‌های کویت و مالزی را مقتدرانه و با اختلاف مغلوب کنند و به عنوان تیم سوم گروه خود برای دیدار رده بندی به مصاف هند تیم سوم گروه B بروند.

تیم ملی کشورمان با پیروزی برابر هند به مقام پنجم این رقابت‌ها دست یافت و نسبت به سال گذشته یک پله صعود کرد.

ملی پوشان جوان هاکی روی یخ ایران در این رقابت‌ها دومین حضور خود در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کردند. ایران در دوره قبل در بین شش تیم ششم شد و امسال در بین 10 تیم شرکت کننده از کشورهای ازبکستان، تایلند، مالزی، کویت، امارات، مغولستان، هند، اندونزی و ماکائو با کسب سه برد و دو باخت مقام پنجمی این رقابت‌ها را از آن خود کرد تا به پشتوانه این جوانان شایسته آینده خوب هاکی روی یخ زودتر از حد تصور فرا برسد.

ازبکستان و تایلند هم گروه ایران که جلوی صعود تیم ایران به جمع چهار تیم را گرفتند امروز در فینال برای مدال طلا و نقره مسابقات در مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد
  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ