Web Analytics Made Easy - Statcounter

برق مازاد تولیدی شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزاکوچک خان به قدرت پنج مگاوات نیز روز چهارشنبه به شبکه سراسری برق کشور پیوسته بود.

امین نصیریان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود:در روزهای آینده با تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در واحد نیروگاه توسط متخصصان توانمند داخلی، توان تولید و انتقال برق مازاد تولیدی این شرکت به هشت مگاوات خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این نخستین بار است برق مازاد تولیدی این شرکت به منظور کمک به پایداری برق و جلوگیری از کاهش خاموشی‌ها ، به شبکه سراسری برق متصل می‌شود.

نصیریان افزود:شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همواره در مواقع بحران از جمله سیلاب در کنار مردم بوده و این بار نیز با توجه به خاموشی مکرر و کاهش ظرفیت تولید برق در کشور، با تولید و تزریق برق به شبکه سراسری در راستای مسوولیت اجتماعی خود، در کنار مردم و وزارت نیرو قرار گرفت.

وی افزود: تولید برق در نیروگاه این شرکت در این فصل که برداشت نیشکر انجام نمی‌شود از منظر اجرایی غیرممکن بود اما با همت و احساس مسوولیت همگانی این اقدام عملیاتی شد.

خشکسالی و کاهش تولید برق آبی کشور در سال آبی جاری، سبب کاهش تولید برق و خاموشی‌ها در هفته های اخیر در بسیاری از شهرهای خوزستان شد.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی، حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.

قرار است در هفته های آینده برق مازاد تولیدی پنج شرکت دیگر نیشکری وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به شبکه برق کشور متصل شوند.

برچسب‌ها انرژی برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران خوزستان انرژی برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران خوزستان اخبار کنکور برق مازاد تولید شبکه سراسری تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن

تین نیوز

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: دومین قطار ترانزیتی افغانستان بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت دارد که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اداره راه آهن افغانستان در شبکه ایکس اعلام کرده است که، دومین قطار ترانزیتی افغانستان از مسیر ایران به مقصد ترکیه آماده ی حرکت است.

این اداره با اشاره به همکاری کشورهای همسایه افغانستان آورده است: ما علاوه بر انتقال کالاها، قلب ها را نیز به یکدیگر متصل می کنیم.

این در حالی است که، اولین قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایستگاه شمتیغ متوقف شده است.

در خصوص این موضوع «مصطفی رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان به ایراف گفت: پس از این که اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه به دلیل ناهماهنگی شرکت راه آهن دو هفته در مرز شرقی کشور گرفتار شد، بر اساس دستور دفتر رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی به موضوع ورود کرد.

وی افزود: همچنین نامه تعیین کننده نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بهره برداری تجاری از محور ریلی خواف - هرات با پیگیری هایی که نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و استاندار خراسان رضوی انجام دادند، تعیین تکلیف صورت گرفت.

رضایی در ادامه توضیح داد: از این رو در روزهای جاری این قطار از نقطه صفر مرزی حرکتش را به سمت مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت ترکیه آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص قطارهای ترانزیتی بعدی از افغانستان که وارد ایران می شود، مطرح کرد: بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت قطارها است که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

رضایی در نهایت خبر داد که در روزهای آتی دومین قطار ترانزیتی هم وارد کشور خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود