Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور معطل مانده است که در صورت فعالیت می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال برای جوانان شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید ابراهیم رئیسی در تشریح برنامه‌های خود در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما و در تشریح برنامه دولت خود برای ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان بیکار تصریح کرد: ایجاد اشتغال از کار‌های اولیه‌ای است که دولت باید انجام دهد و اولین راه برای ایجاد اشتغال افزایش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تولید و رشد اقتصادی ۵ درصدی برای جوانان بیکار ایجاد اشتغال کند، می‌توانیم با افزایش تولید، صادرات غیرنفتی کشور را به دو برابر افزایش دهیم البته چگونگی افزایش صادرات و مقررات دست و پاگیر آن بحث جداگانه‌ای است.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: ما باید در بازار نیروی کار به سمت اصلاح ساز و کار‌ها برویم لذا ایجاد بانک‌های اطلاعاتی می‌تواند به ما دقیق بگوید که کار و اشتغال کجاست و بیکار کجاست، کجا زمینه کار وجود دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعضی در یک مجموعه تولیدی به دنبال نیروی متخصص هستند، ولی مدت‌ها در انتظار می‌مانند لذا ما باید این سامانه‌ها را در حوزه کار و کارگری فعال کنیم، یکی از کار‌های دولت همین است.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: اکنون با جرات می‌گویم که ۴۰ درصد ظرفیت بخش تولید کشور معطل مانده است، این گفته من به دلیل مشاهداتم در سفر‌های استانی و دیدار با کارآفرینان و تولیدکنندگان است، گرچه برخی فکر می‌کنند من در ابتدای‌سفر به هر استانی اول به سراغ دادگستری می‌روم، اما اولین نشست من در استان‌ها با کارآفرینان، کارگران و سرمایه گذاران است؛ آن‌ها مشکل دارند و گرفتار هستند.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کارخانجات بسیاری وجود دارد که تحت تملک بانک‌ها است و آن‌ها درب اش را بسته اند تا این سرمایه برایشان محفوظ بماند، اما کارگر، تجهیزات کارخانه و خط تولید کجاست؟! این‌ها مصیبت‌های ماست.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: سوال جدی ما از دولت این است که چرا در این مسائل حساسیت لازم را از خود نشان نمی‌دهد و اقدام نمی‌کند؟! اینجا حوزه اقدام و عمل است.


وی افزود: گاهی اوقات در سفر‌های استانی می‌بینم که این کار پیچیده و دست نیافتنی نیست و با یک جلسه با استانداران و مدیران مربوطه تصمیمی میگیریم و آقایان اجرایی می‌کنند و یک کارخانه راه می‌افتد.


وی ادامه داد: ما اعلام کردیم ۲۰۰۰ کارخانه تعطیل یا در آستانه تعطیلی وجود دارد که رفع مشکل و احیا شده اند، همکاران ما در قوه قضاییه در سراسر کشور این کار را کرده‌اند، این یک کار حداقلی است و می‌توان بسیار در این حوزه فعال شد.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی یک کشور الان معطل است و از آن طرف نیز جوانان عزیز تحصیل کرده ما بیکار است.


وی خاطر نشان کرد: در ۷۰ درصد ظرفیت اقتصادی کشور ما زمینه جدی برای اشتغال جوانان زمینه دارد، ما دارای اقتصاد در دریا، فضای مجازی و حوزه‌های مختلف هستیم که می‌تواند فعال شود و اشتغال بسیار ایجاد کند، پس برای تحصیل کرده‌های عزیز بسیار می‌توان در این رابطه کار کرد.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون حدود ۴۰ تا ۴۳ درصد از جوانان تحصیلکرده ما بیکار هستند و ما ظرف مدت کوتاهی می‌توانیم این عدد را به ۱۵ درصد تقلیل دهیم.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پاسخ به این سوال که در مدت ۴ سال ریاست جمهوری چه تعداد شغل برای جوانان فارغ‌التحصیل ایجاد خواهید کرد نیز افزود: با نگاه متفاوتی که نسبت به بعضی دارم؛ حتما می‌توان خواسته جوانان عزیز را با همین امکانات موجود برآورده کرد و فکر می‌کنم ما حتماً رقم ۴۰ درصدی جوانان بیکار را در مدت ۴ سال به ۱۰ درصد کاهش خواهیم داد.


وی همچنین درخصوص برنامه‌اش برای ساماندهی بازار بورس نیز تصریح کرد: اشکالی که در بورس ایجاد شد، برای این بود که آگاهی دادن به مردم با یک مدیریت جدی انجام نشد.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: با دعوت و تاکید دولت به نحوی تبلیغ شد که مردم به طرف بورس هجوم آوردند بعد از آن کار‌هایی که باید انجام می‌شد، انجام نگرفت.


وی با اشاره به وجود ساز و کار نظارتی در بازار سرمایه افزود: چرا سازوکار نظارتی بورس درست عمل نکرد؟!

 

حجت الاسلام رییسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اظهار داشت: دولت مردم را به بورس دعوت کرد، اما کار‌هایی را که باید انجام می ‎شد، انجام ندادند.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: حقوقی ‎های بورس مانند بچه ‎پولداری هستند که بازار را تکان می‎ دهند و باید کنترل می ‎شدند.


وی با بیان اینکه مردم با اعتماد به دولت وارد شدند، مگر کسری بودجه دولت باید از بورس تامین شود؟ افزود: این پول اگر می ‎رفت به سمت تولید دیگر این مشکلات را نداشتیم.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اضافه کرد: الان راه حل این است که صندوق جبران خسارت راه ‎اندازی کنیم تا به مردم اعتماد بدهد.


با صندوق بیمه یا صندوق جبران خسارت برای افرادی که سهامدار بورس هستند و حتی مبالغ اندک دارند دولت باید برای جبران خسارت مردم که به بورس امید بستند این موضوع را حل و جبران می‌کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی درباره تامین منابع جبران خسارت برای سهامداران بورس نیز گفت:ما صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت داریم و در جلسه شورای عالی اقتصادی این بحث مطرح شد و مبالغی وجود دارد و جایی که پیشنهاد کردند که پیگیری شود و در واقع این مبلغ صندوق قابل تامین است به نحوی که دولت بتواند خسارت را جبران کند.


وی افزود: این حالتی که امروز در مردم ایجاد شده و در هر کجا مشاهده می‌کنیم مردم از سهام عدالت و چه سهام‌هایی دیگر پول خود را در بورس گذاشتند تا به وضعیت بهتری برسند، اما هم اکنون دچار نگرانی جدی شدند و این کاملاً قابل ملاحظه است.


نامزد ریاست جمهوری افزود:دولت در جا‌های مختلف از صندوق توسعه ملی با کسب اجازه به هرحال استفاده کردند این صندوق به هر حال تضمین است صندوق باید باشد تا بتواند خسارت را تضمین کند هم با صندوق تثبیت و توسعه ملی و صندوق که به عنوان بیمه یا جبران خسارت است و در دولت وجود دارد می‌توان آن را جبران کرد.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پاسخ به سوالی درباره مبارزه با موضوع فساد نیز ادامه داد: برای مبارزه با فساد مطلع هستید و در دستگاه قضایی ما این موضوع را آغاز کردیم و خط قرمز نداریم به همگان اعلام کردیم حتی برخی از مسئولان عالی کشور از من پرسیدند راهبرد شما چیست و گفتم هر پرونده‌ای که به روی میز باشد و نسبت هر مسئول و مقام وابسته به هر قدرت و ثروت بدون هیچ چشم پوشی با آن برخورد خواهیم کرد.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود:بعد از رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با فساد به اطلاع مردم کیفر و مجازات آن را هر فردی بخواهد باشد به طور شفاف اعلام کنیم. مردم در مدت دو سال در قوه قضاییه ملاحظه کردند که بدون در نظر گرفتن هیچ حزب و گروه جناح و وابستگی با هر گونه فساد مقابله شد.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد:مشکل کشور نبود جدیت و رودربایستی جناح‌ها و گروه‌ها است و بستر‌های فساد باید در دولت از بین برود، ما به همه اعلام کردیم در مبارزه با فساد خط قرمز نداریم و هر پرونده‌ای نسبت به هر مقامی بدون هیچ چشم‌پوشی رسیدگی خواهد شد.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت:مردم دیدند حتی برای وابستگان هم تفاوتی قائل نشدیم و می‌شود اجرای عدالت کرد. بستر‌های فساد باید در دولت از بین برود. ما به رانت و فساد در کشور خاتمه خواهیم داد.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزو: اگر نظام صادرات و واردات پول و بانکی اصلاح شود که از مشکلات کشور ما است دستگاه قضایی در نوبت آخر قرار گرفته است نه اینکه اگر افرادی در موضوع صادرات و مسئله ارز با مشکل روبه‌رو هستند از ظرفیت دستگاه قضا برای حل مشکل آن‌ها در اخر باید استفاده شود.


وی افزود:رسیدگی پرونده‌ها در جای خود قرار دارد، اما اگر سوال شود با برخورد با مفسدان مشکل فساد را میتوان حل کرد جواب خیر است، باید ساز و کار مبارزه با فساد در دولت اصلاح شود و یکی از انگیزه‌های همین موضوع است که ما هر روز شاهد تولید پرونده هستیم ما رسیدگی می‌کنیم و کیفر می‌کنیم، اما قضیه تمام نمی‌شود ساز و کار و بستر‌هایی داریم که فساد در آن تولید می‌شود باید این بستر‌ها را حل کنیم اگر حل نشود رانت و فساد چیزی است که مردم به شدت از آن ناراحت هستند و ان‌شاءالله به موضوع فساد در کشور خاتمه خواهیم داد.


وی با تاکید بر اینکه خاتمه مبارزه با فساد نه اینکه دستوری باشد، چون دستوری کاری انجام نمی‌شود، تصریح کرد:از صدر تا ذیل دولت، هر بخشدار و فرماندار باید حس مبارزه با فساد داشته باشد باید بدانند کشور از برخورد با فساد کوتاه نخواهد آمد.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: باید همچنین سامانه‌های به هم پیوسته که بتواند نظارت بر پول و کالا ایجاد شود که یعنی شفاف‌سازی و این موضوع یکی از راه‌های مبارزه با فساد است یعنی بانک مرکزی و سازمان بنادر و کشتیرانی وزارت اقتصاد و دارایی و گمرکات همه این بخش‌ها باید به شکل پیوسته با هم در ارتباط باشند تا کسی نتواند بطور مثال فرار مالیاتی داشته باشد، این‌ها باید حل شود و بر اساس نظارت‌های دقیق داشته باشیم و شفافیت بسیار مهم است.


وی افزود: تنها مسائل امنیتی است که محرمانه است و تمام موارد و قرارداد‌ها شفاف باید بیان شود ما با قوت قرارداد‌ها را بیان می‌کنیم.


حجت الاسلام و المسلمین رییسی با اشاره به وجود حساب خاصی در قوه قضایی که می‌گفتند وجود دارد، گفت:زمانی که بعنوان ریس دستگاه قضا فعالیت خودرا اغاز کردم پرسیدم حساب خاص چگونه است که بنده در دوران ریاستم این موضوع را شفاف بیان کردم همچنین در آستان قدس رضوی بیان می‌کردند بسیار آستان پول دارد و به همکاران اقتصادی گفتم شروع کنید و شرکت‌های آستان قدس را باید در پشت ویترین قرار دهید و باید این عمل انجام شود و تمام شرکت‌های اقتصادی در پشت ویترین قرار گرفت و مردم از تمام درآمد‌های آن مطلع شدند.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شفافیت نه در سخن و گرنه شعار آن را همگان می‌دهند که مبارزه با فساد خوب است بلکه باید در عمل آن را نشان دهیم و جدیتی که در این موضوع وجود دارد بسیار مهم است و سامانه‌هایی برای رهگیری و پیشگیری از مفاسد باید درست کنیم و هر زمان خواست فسادی اتفاق افتد و به وجود آید هشدار‌های لازم را به ما بدهد که در کجا و در کدام مکان مثلا گمرکات، بانک‌ها این مشکل وجود دارد و باید به آن رسیدگی کنیم.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای تامین مسکن مردم به خصوص قشر کم درآمد چیست؟ گفت: نیمی از کاهش هزینه مردم در گرو کاهش قیمت مسکن و راه حل آن ساخت گسترده مسکن است.


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: از روز اول دولت ساخت مسکن را آغاز خواهیم کرد و مسکن بخش پیشران اقتصاد کشور است.


وی گفت:طبق قانون باید سالانه ۲۰۰ هزار مسکن در روستا‌ها ساخته شود، آیا اجرا شده است؟ اگر ما سالی ۱ میلیون مسکن نسازیم عقب می‌مانیم، تا کنون سالانه ۷۰۰ هزار مسکن عقب هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: مسئله رفع فقر مطلق اولویت مهم دولت خواهد بود و دولت به جد از سازمان‌هایی که برای رفع فقر تلاش می‌کنند حمایت خواهد کرد و در مدت کوتاهی خواهیم توانست فقر مطلق را ریشه کن کنیم.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:برای خانوار‌های کم درآمد هم هزینه مسکن و سلامت را باید کاهش دهیم تا فشار هزینه‌ها کاهش یابد و فضای کسب و کار مردم مهم است و باید اشتغال ایجاد کنیم.

 

وی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر عملی نشدن اهداف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین ۱۶ قلم کالای اساسی درباره برنامه‌های خود برای تامین مایحتاج عمومی اقشار کم درآمد افزود:​ این که اساسا اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به این شکل درست بود یا نه، جای سوال است و اینکه آیا این ارز به سفره مردم رفت؟ ارز ۴۲۰۰ تومانی به سفره مردم نرفت.

 

وی گفت:​ بخش عمده‌ای از این ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب دلال‌ها رفت، چون در کنار تخصیص این ارز ترجیحی باید یک سازوکار نظارتی جدی تعریف می‌شد که فردی که قرار است با ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی را وارد کشور کند مرغ هم باید به قیمت در اختیار مردم قرار بگیرد.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در واقع دولت یارانه را عملا پرداخت کرد و این ارز ۴۲۰۰ تومانی از آن مبلغ اصلی که باید ۱۰ هزار تومان یا ۱۵ هزار تومان یا حتی ارز نیمایی باشد، اختصاص داد تا نتیجه آن در سفره مردم دیده شود.


وی گفت:​ در این جا عدم اشراف کامل دولت بر پول و کالا آن چه باید واقع شود واقع نشد و آن چه نباید واقع شود، واقع شد.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: یعنی اتفاقی که افتاد این بود که صدای مردم در آمد و هر چه هم فریاد می‌زدیم و به مرغدار یا به دامدار می‌گفتیم چرا این گونه شده است می‌گفتند مگر نمی‌دانید قیمت دام و طیور قیمت بالایی است و تا ارز ۴۲۰۰ تومانی به ما اختصاص ندهند برای ما فروش به این قیمت صرف نمی‌کند.


وی تصریح کرد:​ اگر می‌خواست امکانی در این زمینه داده شود باید با نظارت بسیار دقیقی این ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده می‌شد که در آن انحرافی رخ ندهد که انحراف اتفاق افتاد.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: یعنی توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص به افراد باید با نظارت دقیق صورت می‌گرفت و این وظیفه دولت از باب نظارت بر حوزه پول و کالا است که این نشد.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که از طریق تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی یا کمک‌های دیگر باید دولت از سفره مردم حمایت کند، افزود: راهش این است که ما به جای این که این مبلغ را به واردکننده بدهیم این مبلغ را در اختیار مصرف کننده قرار بدهیم تا اگر به هر نحوی کالایی وارد شد آثار این مبلغ در سفره مردم دیده شود.


وی گفت:​ بنابراین یا باید نظارت کاملا سازمان یافته باشد یعنی اشراف کامل دولت بر پول و کالا صورت بگیرد یا اگر به هر دلیلی اتفاق نیفتاد این مبلغ ما به التفاوت در اختیار خود مردم قرار داده شود تا مردم این اتفاق را در سفره خودشان احساس کنند.


حجت الاسلام و المسلمین رییسی افزود: این مبلغ می‌تواند به صورت نقدی یا به صورت‌های دیگر در سفره مردم بیاید.


وی با اشاره به اینکه جای یک کار در این زمینه خالی است، افزود: مدیریت بر زنجیره تامین و تولید کالا به ویژه کالا‌های اساسی یعنی سفره مردم از تولید تا تامین و مصرف باید صورت بگیرد و این زنجیره مدیریت الان وجود ندارد.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یعنی زنجیره نظارت دولت بر تامین و تولید تا مصرف وجود ندارد و هزار اتفاق این وسط روی می‌دهد و دلال‌ها در آن دخالت می‌کنند.


وی با طرح این سوال که چرا کالای مورد نیاز مردم باید در گمرک یا در انبار‌ها بماند این سوال را سوال مردم دانست و افزود: زنجیره تولید تا مصرف باید دقیقا مورد نظارت دولت باشد.


حجت الاسلام و المسلمین رییسی گفت:​ معتقد نیستم دولت باید در همه چیز مثل بازار دخالت کند، اما دخالت یک امر و نظارت یک امر دیگر.

 

وی با اشاره به این که ما برای دولت سه جایگاه قائل هستیم، افزود: هدایت، حمایت و نظارت کار‌هایی است که باید دولت انجام دهد و هر جا که دولت نقش خود را به درستی انجام دهد ما شاهد مشکلاتی خواهیم کرد.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:​ ما برای تخصیص صحیح ارز ۴۲۰۰ تومانی، باید قدرت خرید مردم را بالا ببریم.

 

وی افزود:​ راه این بالا بردن قدرت خرید مردم این است که درآمد خانوار‌ها باید افزایش پیدا کند و هزینه خانوار‌ها باید کاهش یابد و تورم کنترل شود.


حجت الاسلام و المسلمین رییسی بیکاری را عامل کاهش درآمد خانوار‌ها دانست و گفت: اگر برای خانواده‌ای که سه تا چهار فرزند دارد اشتغال ایجاد کنیم خواسته به حقی است که امروز مردم دارند.


وی افزود: ایجاد اشتغال حتما به افزایش درآمد مردم کمک می‌کند.


حجت الاسلام و المسلمین رییسی کاهش هزینه‌های خانوار را وظیفه دیگر دولت دانست و گفت:​ الان دغدغه اصلی ما معیشت و سفره مردم و کالا‌های اساسی برای مردم است.


وی افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی هم قرار بود به کالا‌های اساسی تبدیل شود که متاسفانه در خیلی از موارد نشد و به دغدغه مردم تبدیل شد.

 

رئیسی با اشاره به این که یارانه‌ها باید عادلانه پرداخت شود، یارانه‌ها را به دو بخش یارانه آشکار و یارانه پنهان تقسیم کرد و افزود: یارانه‌های پنهانی است که افراد خاصی از آن بهره مند می‌شوند چرا که همه مردم ماشین ندارند و برخی از خانواده‌ها چهار تا پنج ماشین دارند، ولی خانواده‌هایی داریم که در روستا‌ها زندگی می‌کنند یا شهر‌های کوچک که میزان استفاده آن‌ها از یارانه سوخت اندک است.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پس پرداخت یارانه‌ها به صورت عادلانه این است که یک عده خاصی از یارانه‌ها استفاده نکنند و با عدالت تقسیم شود.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اجرای عدالت را یکی از مسائل اصلی دولت خود ذکر کرد که باید نه در لفظ بلکه در عمل صورت گیرد و افزود: مردم باید احساس عدالت کنند و ظرفیت‌ها و امکانات کشور به همه اختصاص یابد.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درصدی از این صندوق خزانه دوم دولت باید ۳۵ درصد به تولید اختصاص یابد و موجب ارتقاء بهره وری تولید شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: بحث این است که آیا این پرداخت می‌شود و آنچه که ما اطلاع داریم بخشی که باید به تولید اختصاص پیدا کند آن چنان که باید حمایت از تولید کند، نمی‌کند و در اختیار تولید نیست و ما هم بنا داریم آنچه را که در قانون به میزان ۳۵ درصد برای افزایش بهره وری و ارتقاء تولید مشخص شده حتماً در اختیار تولید قرار دهیم.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که باید دخل و خرج مربوط به یارانه‌ها باید شفاف باشد، گفت: به شفاف سازی در دولت عقیده داریم و معتقدیم شفاف سازی با سخن نمی‌شود و باید دولت پشت ویترین باشد و بخش‌های مختلفی باید پشت ویترین قرار بگیرند و مردم، قوا، تصمیم سازان و تصمیم گیران در جریان قرار بگیرند که این امر هم از تخلفات احتمالی جلوگیری می‌کند و هم می‌تواند اعتماد مردم را نسبت به دولت و دولتمردان افزون کند.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در این خزانه دوم دولت در کنار خزانه کل حتماً باید شفاف باشد.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این امر باعث افزایش اعتماد عمومی خواهد شد و مردم آگاه می‌شوند که آنچه که به عنوان یارانه وجود دارد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و آن چیزی که جا‌های دیگر نیز هزینه می‌شود محل هزینه آن‌ها مشخص و دارای حساب و کتاب است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه دولت وی برای عادلانه کردن یارانه‌های برق و گاز افزود: بنزین مسئله مهمی است و مسئله سوخت مسئله قابل توجهی است که عده‌ای استفاده می‌کنند و عده‌ای بالاترین مصرف را دارند و عده‌ای اصلاً مصرف نمی‌کنند، اما سوخت متعلق به همه کشور و مردم است و باید ترتیبی داد که ساز و کار خاصی در این زمینه وجود دارد.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این زمینه دو تا سه سازکار مطرح شده است از جمله دانشگاه شریف، مجلس و دولت ساز و کار‌های مختلفی را مطرح کرده اند، اما آنچه مسلم است باید در این زمینه تصمیم گرفت.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: یک طرحی وجود دارد و آن این است که اگر کسی از حق سوخت خود استفاده کرد که انجام می‌دهد و اگر استفاده نکرد در اختیار دیگران قرار دهد و از پول آن استفاده کند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در زمینه توزیع عادلانه یارانه در کشور باید حتماً تصمیم گیری شود.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه برای ایجاد تحول در نظام مالیاتی کشور افزود: در طرح قبلی قرار بود رضایت مؤدیان دیده شود، قرار بود کاهش هزینه اخذ مالیات دیده شود، قرار بود افزایش مالیات دیده شود، اما این اتفاق نیفتاد و حتی قانونی که بعد داشتیم که تکلیف می‌کرد که نسبت به نصب پایانه‌های فروشگاهی تا بهمن ۹۹ باید این کار انجام شود متأسفانه اجرا نشد و سوال این است که چرا اجرا نشد و چرا در جهت شفاف سازی و اجرای عدالت عمل نشد؟


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه ما راه اندازی سامانه هوشمند مالیاتی است که تمام داده‌ها به این سامانه داده شود، فعالیت‌های اقتصادی شفاف و روند کار اقتصادی کاملاً روشن شود، از فراز مالیاتی کاملاً جلوگیری شود و یک عدالت مالیاتی اجرا شود.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: تا زمانی که این سامانه‌ها را فعال نکنیم شاهد ضعف‌ها و اشکالات جدی خواهیم بود.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در خصوص فرار مالیاتی آمار‌های مختلفی از جمله ۷۰ هزار، ۱۵۰ هزار میلیارد و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد، گفت: آنچه که مسلم است به میزان مالیات دریافتی ما فرار مالیاتی داریم.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: این فرار مالیاتی در مشاغلی است که بیشترین درآمد‌ها را دارند و کمترین پرداخت مالیاتی.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اخیراً بخش مالیاتی دولت مواردی از فرار‌های مالیاتی را برای قوه قضائیه و دادگستری فرستاده بودند که فرار‌های مالیاتی کلان بود.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: باید ساز و کاری را تنظیم کنیم که فرار مالیاتی در کشور به صفر برسد.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا یک کارمند قبل از دریافت حقوق مالیات دولت را پرداخت می‌کند، اما افرادی که میلیاردی و مبالغ بسیار زیادی کسب درآمد می‌کنند مالیات خود را پرداخت نکنند که از نظر ما این بی عدالتی محض است.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: دولت حتماً باید سامانه مالیاتی فعال شود و هم فرار مالیاتی شناسایی شود هم کسب و کار‌ها کاملاً روشن شود و هم داده‌های سامانه داده‌های شفاف باشد و مؤدیان مالیاتی راضی باشند و نحوه ستاندن مالیات نحوه پرهزینه‌ای نباشد و این کار باید تا امروز می‌شد و سوال جدی این است که چرا نشده است؟


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا اجازه داده شده به عده‌ای که جیب ملت را خالی کنند و به ثروت کشور خیانت کنند و بیت المال را ببرند و ما اینگونه در بحث انتخابات بنشینیم و بگوییم که حتماً این کار انجام شود و ما در دولت خود با جدیت این امر را پیگیری خواهیم کرد و انجام خواهیم داد.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییسی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت حجت الاسلام و المسلمین رییسی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی برنامه گفتگوی ویژه خبری المسلمین رئیسی المسلمین رئیسی گفت ارز ۴۲۰۰ تومانی پاسخ به سوالی مبارزه با فساد ایجاد اشتغال فرار مالیاتی برای جوانان جبران خسارت پشت ویترین درصد ظرفیت پول و کالا سفره مردم سامانه ها شفاف سازی یارانه ها خانوار ها ساز و کار دیده شود ۴۰ درصد بستر ها عده ای یک کار کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی صبح سه شنبه در هشتمین همایش سراسری نشست مشترک مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که در استان کردستان برگزار شد، به ظرفیت های بالای استان کردستان اشاره و اظهار کرد: کردستان سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی است.

وی به اهمیت توجه مطالبات مردم کردستان اشاره کرد وافزود: مطالبات استان کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت به بهره‌برداری رسیده است و این امر باید به خوبی منعکس شود.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: ظرفیت های مهم استان کردستان باید به صورت ویژه در رسانه ملی منعکس شود.

بیش از ۴ هزار کارگاه و واحد آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد

وی به تعداد واحد و کارگاه های سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و ابراز داشت: سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ کارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد.

عظیمی به لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی کشور است.

وی ادامه داد: ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی امسال است.

وی از وجود ۴۰ هزار مربی و ۸ هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و بیان کرد: این مهم نشان از تأثیر گذاری و اهمیت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در امر تولید و مهارت دارد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه استان کردستان باید عزم جدی تری برای مهارت آموزی داشته باشد گفت: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است.

وی اضافه کرد: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی و خادمان کشور باید به برخی موضوعات با نگاه ویژه تری بنگرند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره در حوزه هدف گذاری می‌کند، دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

کد خبر 6092953

دیگر خبرها

  • کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود