Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:20:30 GMT

امام خمینی (ره) عقیده را در میدان جهاد معنی کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۳۹۵۳

امام خمینی (ره) عقیده را در میدان جهاد معنی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین دشتی نژاد عصر پنجشنبه در مراسم سال روز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار داشت: ۱۵ خرداد نقطه عطفی در انقلاب اسلامی به حساب می‌آید چرا که در این روز فصل جدیدی در انقلاب و مبارزات ملت ما باز شد.

وی افزود: قبل از ۱۵ خرداد گروه‌های مبارز مختلفی داشتیم اما از درون آنها حزب توده، مجاهدین خلق و چریک‌های فدایی خلق درآمد اما امام خمینی (ره) در این روز با انقلابی که انجام داد و به زندان رفت باعث شد این حقیقت برای مردم متجلی شود که اسلام و تشیع یک مذهب انقلابی است بنابراین مردم به میدان آمدند و روحانیت و امام پرچم انقلاب را به دست گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشتی به ۱۴ خرداد سال روز ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: با ارتحال امام خمینی (ره) انقلابی در میان مردم ایجاد شد و همگان با سوخته دلی می‌گریستند چرا که مردم احساس می‌کردند انسان مخلصی را که تمام زندگی اش را وقف اسلام کرده بود از دست داده بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر یادآور شد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) یک نگرانی برای جانشینی ایشان وجود داشت و مردم نگران بودند که مبادا رهبری انقلاب اسلامی دچار مشکل شود که خوشبختانه با انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی همه دل‌ها آرام گرفت.

امام جمعه موقت تهران افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۶۸ تاکنون رهبری انقلاب اسلامی را بر عهده دارد که ایشان در این مدت بهترین رهبر در جهان اسلام به حساب آمده و توانسته است به زیبایی انقلاب اسلامی را هدایت کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی ما به پشتوانه خون هزاران شهید به دست آمده است لذا لازم است با تمام مشکلاتی که وجود دارد این نظام را با هیچ چیز دیگری عوض نکنیم و از آن پاسداری کنیم.

حجت الاسلام دشتی تاکید کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است که لازم است همگان با انجام این کار مهم، از نظامی که امام خمینی (ره) و شهدا بنیان گذاشتند محافظت کنیم.

وی اظهار کرد: مذهب تشیع در جهان اسلام از ابتدا و حتی در زمان امام علی علیه السلام با این عنوان شناخته نمی‌شد و بعد از کشته شدن عثمان و شهادت امام علی علیه السلام نیز گروه‌های مختلف با عنوان عثمانی و علوی در جامعه شناخته می‌شدند.

وی افزود: امام حسین علیه السلام با شهادت خود در حقیقت مذهب را زنده کرد و مکتب اهل بیت علیهم السلام، امامت و ولایت را به جهان اسلام ارائه داد و در این زمینه حق زیادی در زنده نگهداشتن مذهب دارد اما کاری که امام صادق علیه السلام انجام داد محتوادهی به مذهب تشیع بود.

این مدرس حوزه‌های علمیه استان بوشهر اضافه کرد: مکتب امام صادق علیه السلام سال‌های متعدد، جایگاه شاگردان زیادی بود و در این مدت هزاران نفر از مکتب ایشان استفاده کردند تا جایی که اکنون بیش‌تر روایات موجود از اهل بیت علیهم السلام از ایشان و امام محمد باقر علیه السلام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر یادآور شد: شیعه بر اساس فرمایشات امام جعفر صادق علیه السلام هویت پیدا کرد تا جایی که مذهب تشیع را به نام ایشان یعنی مذهب جعفری می‌شناسند لذا ایشان حق بزرگی بر گردن ما شیعیان دارد.

امام جمعه موقت بوشهر در ادامه با گرامیداشت سال روز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) قبل از رهبری انقلاب اسلامی به عنوان یک فقیه جامع الشرایط شناخته شده بود و مکتب فلسفی و عرفانی ایشان بسیار مشهور بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام اذعان کرد: نکته‌ای که زندگی امام خمینی (ره) را ممتاز کرد حرکتی بود که ایشان ایجاد کرد و به طلبه‌های جوان یاد داد که می‌توانید هم عالم و فیلسوف باشید و هم در میدان مبارزه حضور داشته باشید.

حجت الاسلام دشتی تصریح کرد: امام خمینی (ره) عالم و فیلسوف بود اما به عنوان یک مبارز شناخته می‌شد و حقیقت و رشد عرفان را در میدان مبارزه و جهاد به همگان نشان داد.

وی افزود: امام خمینی (ره) عبادت را در میدان مبارزه، تبعیدگاه و زندان معرفی کرد به طوری که شاگردان امام مبارزینی بودند که نماز شبشان و عبادتشان ترک نمی‌شد.

دشتی اضافه کرد: در حقیقت ترکیب عقیده و جهاد ترکیبی بدیع بود که به خوبی در وجود امام خمینی (ره) قابل مشاهده بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر یادآور شد: امام خمینی (ره) به ما یاد داد که مسیر حق راهی است که ضمن اینکه انسان معرفت دارد، نماز می‌خواند، به عبادت مشغول است و ارتباط تنگاتنگی با خدا دارد در میدان جهاد و مبارزه نیز حاضر باشد.

کد خبر 5227408

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سپاه امام صادق بوشهر امام خمینی ره حسین دشتی انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه آمار کرونا چالش شایستگی اردبیل واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی امام خمینی ره اراک مشارکت مردم در انتخابات سالروز ارتحال امام خمینی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام ارتحال امام خمینی انقلاب اسلامی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام

دریافت 43 MB

به گزارش خبرنگار مهر، امام صادق علیه‌السلام به عنوان ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت تأثیر بسزایی در ساختارمند شدن مذهب تشیع دارند؛ بر همین اساس از محضر دو تن از روحانیون شهر بندرعباس دو نکته از وجود قدسی امام صادق پرسیدیم که در این گزارش می‌توانید ببینید.

کد خبر 6096622

دیگر خبرها

  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت
  • سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهرکنندگان تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است