Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@06:38:59 GMT

هشدار؛ خواب در این ساعت باعث سکته می‌شود!

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۴۳۵۵

هشدار؛ خواب در این ساعت باعث سکته می‌شود!

به  گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به گفته محققان به طور منظم چرت زدن به مدت ۹۰ دقیقه در دهه شصت زندگی ممکن است خطر بروز سکته در افراد را افزایش دهد.
 
داده‌های به دست آمده از این مطالعه حکایت از آن دارد، افرادی که به مدت ۱.۵ ساعت یا بیشتر از آن خواب میانه روز را تجربه می‌کنند، دست کم ۲۵ درصد خود را در معرض سکته قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بررسی تأکید می‌کند: کسانی که بیش از ۹ ساعت در شب می‌خوابند نیز ۲۳ درصد بیشتر احتمال دارد دچار سکته شوند.
 
برای مدت طولانی پزشکان هشدار داده‌اند که کمبود خواب باعث فشار خون بالا و لخته شدن در عروق می‌شود و کارشناسان اکنون این شواهد را ثابت کرده‌اند که خواب بیش از حد نیز به همان میزان برای بدن ضرر دارد.
 
دانشمندان عادت‌های خواب و چرت زدن بیش از ۳۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال را برای ۶ سال پیاپی تحت نظر قرار دادند.
 
آن‌ها دریافتند کسانی که بیش از یک ساعت و نیم در طول روز به طور منظم چرت می‌زدند، در مقایسه با افرادی که خواب بعد ازظهر را از زندگی خود حذف کرده‌اند، ۲۵ درصد بیشتر در معرض سکته مغزی بودند.
 
داوطلبانی که بیش از نه ساعت در شب می‌خوابیدند نیز در مقایسه با افرادی که هفت تا هشت ساعت خواب شبانه داشتند، در معرض خطر ۲۳ درصدی برای ابتلا به سکته مغزی بودند.
 
این پژوهش نشان داد، افرادی که هم خواب ظهر و هم خواب طولانی در شب دارند، ۸۵ درصد بیشتر از افراد عادی در معرض سکته مغزی هستند.
 
کارشناسان احتمال می‌دهند، استراحت بیش از حد ممکن است خون‌رسانی به مغز را مختل کرده و باعث ایجاد کلسترول در سرخرگ‌ها شود.
 
آن‌ها همچنین گفتند که چرت زدن منظم در طول روز ممکن است نشانگر یک سبک زندگی غیرفعال باشد؛ یکی دیگر از خطر‌های شناخته شده برای بروز سکته مغزی که خیلی هم رایج است.
 
این یافته‌ها در «Neurology»، مجله پزشکی آکادمی مغز و اعصاب آمریکایی منتشر شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هشدار خواب خواب سالم سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...

به گزارش همشهری آنلاین، الحوثی در صفحه شخصی خود در شبکه احتماعی ایکس نوشت: با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید؛ چه به لحاظ تعداد، تنوع و کیفیت.

سخنان الحوثی ساعاتی پس از انتشار لحظه حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به کشتی سیکلادیس (CYCLADES) صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، این کشتی که عازم بنادر فلسطینی اشغالی بود، با چندین فروند پهپاد در دریای سرخ و بامداد دیروز سه شنبه هدف حمله قرار گرفت.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه شنبه با تأیید حمله به کشتی عازم سرزمین های اشغالی و با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه کشتی سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 848585 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه یمن

دیگر خبرها

  • با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید