Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان چینی در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند، حتی افراد دارای کلیه سالم نیز در صورت داشتن علائم افسردگی مکرر پس از مدتی عملکرد کلیه آنها با مشکلاتی مواجه می‌شود.

به گزارش برنا و به نقل از سای تک دیلی، افسردگی یک بیماری شایع در افراد میانسال و مسن است و می‌تواند به انواع مشکلات روحی و جسمی منجر شود. محققان در تحقیقات قبلی ارتباطی بین علائم افسردگی و کاهش سریع عملکرد کلیه در بیماران مبتلا به بیماری کلیوی مزمن(CKD) را دریافته بودند اما تصمیم گرفتند تاثیر آن بر افرادی که سالم هستند را نیز مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه محققان "دانشگاه نانفنگ" برای یافتن ارتباط افسردگی در افراد با کلیه‌های سالم بررسی‌هایی را انجام دادند و طی آن اطلاعات مربوط به ۴۷۶۳ فرد با کلیه‌های سالم را تجزیه و تحلیل کردند.

در آغاز مطالعه، ۳۹ درصد از شرکت کنندگان دارای علائم افسردگی بودند و طی یک پیگیری متوسط ​​۴ ساله، ۲۶۰(۶ درصد) شرکت کننده کاهش سریع عملکرد کلیه را تجربه کردند. بین علائم افسردگی در ابتدای مطالعه و کاهش سریع عملکرد کلیه طی این سال‌ها ارتباط معنا داری وجود داشت. محققان اظهار کردند شرکت کنندگان با علائم مکرر افسردگی، ۱.۴ برابر بیشتر از شرکت‌کنندگان با علائم افسردگی کم، کاهش عملکرد کلیه را تجربه کردند.

بیماری کلیوی مزمن یک عامل خطرناک در بیماری‌های قلبی عروقی، نارسایی کلیه و مرگ و میر در سراسر جهان است. بنابراین، شناسایی عوامل خطرناک اصلاح‌پذیر ممکن است به تشخیص و پیشگیری به موقع منجر شود و از بار عظیم عوارض مربوط به آن بیماری بکاهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا افسردگی مشکلات مرگ جهان کبد علائم افسردگی عملکرد کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت پوچتینو: وی‌اِی‌آر بارها به من و تیمم آسیب زده

به گزارش "ورزش سه"، چلسی امشب برابر استون ویلا به تساوی ۲-۲ رسید. آنها ابتدا دو گل دریافت کردند اما به بازی برگشتند و حتی در لحظات پایانی هم توسط اکسل دیساسی موفق به زدن گل سوم شدند اما داور پس از بازبینی صحنه، آن را به دلیل خطای بنوا بادیاشیل که توپ را ارسال کرده بود، رد کرد. پوچتینو پس از بازی با عصبانیت از داوران انتقاد کرد.

عصبانیت‌تان در پایان بازی؟
چرا عصبانی نباشم؟ ما گل سوم را زدیم اما داور با VAR آن را رد کرد. فکر می‌کنم همه کسانی که بازی را تماشا کردند احساس ناامیدی می‌کنند. وقتی داور چیزی نمی‌بیند و سپس با کمک VAR می‌رود تا دوباره صحنه را ببیند باید یک تصمیم بهتر بگیرد. نه اینکه یک اشتباه بزرگ‌تر مرتکب شود.
من هیچ چیز بدی نمی‌گویم. باور‌نکردنی است، مسخره است. قبول کردنش سخت است.

از کلیت VAR ناراضی هستید؟
من قبلا هم گفته‌ام. ایده خوب است اما باید از آن درست استفاده شود. دو هفته پیش مقابل منچستر سیتی در محوطه آنها هند شد و داور پنالتی نگرفت. وی‌ای‌آر به من، تیمم، هواداران، فوتبال انگلیس و وجهه آن آسیب جدی وارد کرده است.

داور به شما چیزی گفت؟
داور فقط گفت خطا بود ولی بروید صحنه را ببینید. اگر همه برخوردهای این چنینی خطا گرفته شود، نه ما و نه هیچ تیم دیگری با ۱۱ بازیکن بازی را به پایان نمی‌رساند.

عملکرد تیم؟
عملکرد در کل واقعا خوب بود. ما بر بازی مسلط بودیم. در نیمه اول با اشتباهات فردی دو گل دریافت کردیم اما سپس به بازی برگشتیم. بازی مقابل استون ویلا واقعا سخت است.

برنامه‌ها برای تابستان؟
ما باید بازیکنان را ارزیابی کنیم و برای آینده پیش‌بینی کنیم که چکار کنیم، اما این موضوعی است که مالکان، مدیران ورزشی و ما باید با هم درباره‌اش صحبت کنیم. ما آماده صحبت هستیم و فقط باید ببینیم چه زمانی صحبت خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • عصبانیت پوچتینو: وی‌اِی‌آر بارها به من و تیمم آسیب زده
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند