Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، در پی حملات باج افزاری علیه دو شرکت مهم آمریکایی، شورای امنیت ملی آمریکا - زیر مجموعه کاخ سفید- نامه سرگشاده و هشدار آمیزی منتشر کرد.

بر اساس گزارش سی ان ان، به دنبال حملات اخیر باج افزار‌ها در آمریکا، کاخ سفید به شرکت‌های آمریکایی هشدار داد تا این باج افزار‌ها را جدی‌تر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم «آن نیوبرگر» مقام ارشد سایبری در شورای امنیت ملی آمریکا با انتشار نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد دولت فدرال «برای انجام دادن وظیفه خود در جلوگیری از حملات سایبری، قدم برداشته است». در این نامه سرگشاده از مدیران اجرایی شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار‌های آمریکایی خواسته شده است که خود را با این تلاش‌ها وفق دهند.

الکس مارکوارت خبرنگار سی ان ان در گفتگوی زنده با این شبکه، درباره این نامه سرگشاده و درخواست کاخ سفید از شرکت‌ها گفت: کاخ سفید می‌گوید که قدم برداشته است و اکنون نوبت شرکت‌ها است که دقیقا همین کار را بکنند و از خود و کشورشان حفاظت نمایند. ما شاهد دو حمله باج افزاری پی در پی بودیم که باعث شد فعالیت‌های دو شرکت مهم فلج شود. این دو شرکت در بخش زیرساخت‌های مهم آمریکا فعالیت می‌کردند. یکی از این شرکت‌ها «کلونیال پایپ لاین» ست و دیگری هم شرکت «جی بی اس فودز» است. فعالیت‌های این دو شرکت به شدت تحت تاثیر حملات قرار گرفته است. این باور وجود دارد که مهاجمان در روسیه مستقر باشند.

خبرنگار افزود: هم اکنون کاخ سفید تلاش می‌کند با انتشار این نامه سرگشاده بر میزان فوریت این تهدید بیافزاید. این نامه صبح امروز برای مدیران شرکت‌ها و مدیران کسب و کار‌های آمریکایی فرستاده شد. خانم «آن نیوبرگر» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا است و بلند پایه‌ترین مقام سایبری در شورای امنیت ملی آمریکا در تاریخ آمریکا، محسوب می‌شود. وی در این نامه می‌نویسد: «همه سازمان‌ها باید درک کنند که هیچ شرکتی ایمنی ندارد و ممکن است هدف حملات باج افزاری قرار گیرد. فرقی هم نمی‌کند که شرکت چقدر بزرگ باشد یا در چه مکانی واقع شده باشد. از شما می‌خواهیم حملات باج افزاری را جدی بگیرید و اطمینان حاصل کنید که تدابیر حفاظت‌های سایبری در شرکت شما متناسب با تهدیدی باشد که وجود دارد».

کاخ سفید در پی عملیات نفوذ به شرکت جی بی اس فودز مدعی شد این مهاجمان احتمالا در روسیه مستقر هستند. گفته شده این موضوع در دیدار جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه، که قرار است دو هفته دیگر در ژنو برگزار شود - مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاخ سفید باج افزار ولادیمیر پوتین حملات باج افزاری امنیت ملی آمریکا نامه سرگشاده کاخ سفید شرکت ها دو شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت

سی بی اس نیوز گزارش داد, یک پهپاد ام کیو ۹ریپر این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است. به اذعان این شبکه آمریکایی، انصارالله یمن از ماه نوامبر تاکنون دو فروند این نوع پهپاد را سرنگون کرده‌است.

به گفته سرویس تحقیقات کنگره، هر پهپاد ام کیو ۹ ریپر تقریباً ۳۰ میلیون دلار قیمت دارد.

 ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) اعلام کرد تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی‌ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) در پی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد