Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:40:24 GMT

گرازهای وحشی به مزارع کشاورزی خلخال خسارت زدند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۵۱۴۹

گرازهای وحشی به مزارع کشاورزی خلخال خسارت زدند

به گزارش روز جمعه ایرنا ، کشاوزان و باغداران خلخال با اظهار گلایه از مسئولان دست‌اندرکار مقابله با حیوانات موذی و زیانکار همچون گراز وحشی ، خواستار اقدام عاجل و چاره‌اندیشی برای پیشگیری از بروز خسارات زیاد به مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه این شهرستان هستند.

در روزهای اخیر در اثر حمله تعداد قابل توجهی از گله گرازهای وحشی به مزارع کشت گندم ، جو ، حبوبات و همچنین علوفه و یونجه کشت شده در باغ‌های خلخال خسارات زیادی به کشاورزان و باغداران خلخال وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کشاورزان و باغداران خلخالی ، گرازها شبانه حصار سیم خاردار و یا فنس‌های فلزی باغ‌ها را تخریب کرده و به محصولات گندم ، جو ، حبوبات و علوفه کشاورزان و باغداران خسارت زده و بسیاری از باغداران و زارعان این شهرستان از بیم حمله گرازها قادر به ادامه فعالیت روزانه و و شبانه برای

آبیاری مزارع و باغ‌ها نیستند.

کشاورزان محل اختفا و استراحت روزانه این حیوانات وحشی را منطقه کرنو در شمال غربی شهر خلخال و حوالی محل دفن زباله‌ها اعلام کرده و افزودند: شب هنگام حمله گرازهای وحشی به سمت مزارع و باغ‌ها آغاز شده و برخی اوقات در طول روز نیز در لابلای یونجه زارها و باغ‌های میوه ادامه می‌یابد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال روز جمعه در بازدید از محل تخریب شده باغ‌های میوه توسط گرازهای وحشی و با تایید خبر وارد شدن خسارات مالی گسترده به کشاورزان و باغداران به خبرنگار ایرنا گفت: برای پیشگیری از  حملات این حیوانات به مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه چندین راهکار از جمله استفاده از میرشکار محلی برای دفع حیونات با شلیک تیرهای هوایی پیشنهاد می‌شود.

مهدی کسایی با توصیه به باغداران و کشاورزان برای استفاده از مترسک، دستگاه تولید صدای انفجار کلاغ‌پران و محصور کردن باغ‌ها و مزارع با استفاده از فنس‌های فلزی مقاوم اظهارکرد: استفاده از برخی شکارچیان برای شکار گرازهای وحشی و کنترل جمعیت این حیوان در منطقه به عنوان راهکار دوم در دستور کار این اداره قرار دارد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست خلخال استان اردبیل کشاورزی باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست خلخال استان اردبیل سازمان حفاظت محیط زیست خلخال استان اردبیل کشاورزی باغستان اخبار کنکور کشاورزان و باغداران گرازهای وحشی باغ های میوه باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی