Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام «مهدی محمدی» روز جمعه به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: معنویت حضرت امام خمینی (ره) برخواسته از دین و مبتنی بر بایدها و نباید ها بود که از آثار و کتب ایشان مانند شرح دعای سحر و نیز آثاری که در حوزه عرفان تالیف کرده اند، مشهود است. 

وی بیان کرد: کار بزرگ و ماندگار امام (ره) ترویج معنویت در جامعه بشری بود که این مهم نه تنها در نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه در بسیاری از کشورهای اسلامی محقق و گسترش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ساوه، ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی (ره) از جمله فلسفه، اخلاق، عرفان و سیاست دارای جامعیتی فراگیر است و سراسر وجود این بزرگمرد تاریخ، بندگی خدا و عشق به عبادت بود.  

محمدی عنوان کرد: ارتباط بین امام(ره) و ملت به گونه‌ای بود که جوانان به واسطه شخصیت معنوی، نسبت به ایشان محبت داشتند. 

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، جنبه معنوی ایشان بود زیرا امام خمینی(ره)  از راه دل و خلوص نیت وارد قلب مردم شد و کسانی که خود را پیرو خط آن حضرت می‌دانند نیز باید از ایشان الگوبرداری کنند.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ساوه، سرزمین ایران در طول تاریخ حیات سیاسی خویش هیچ‌گاه رهبری به این عظمت به خود ندیده است که هم بتواند با تسخیر قلوب مردم، مهم ترین تحول معنوی را در کشور ایجاد کند و هم با اقتدار کامل توطئه‌ و خیانت‌های داخلی و خارجی را به شکست بکشاند.

محمدی ادامه داد: امروز که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در یکی از حساس‌ترین شرایط حیات سیاسی خود به سر می‌برد، جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند شناخت خطوط اصلی حرکت انقلابی حضرت امام (ره) در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی است.

به گفته او، نهضت امام خمینی (ره) دارای اصول و قواعدی است که شناخت و عمل به آنها می‌تواند انقلاب اسلامی را در مسیر صحیح نگاه دارد و آن را از آسیب‌ها مصون بدارد.

وی بیان کرد: یکی از ابعاد مهم انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) رویکرد خاص ایشان نسبت به مسائل جهانی بود و اینکه هیچگاه هدف مبارزاتی خود را به از بین بردن استبداد داخلی و مبارزه با استعمار خارجی در کشور محدود نکرد بلکه هدف نهایی ایشان، گسترش حاکمیت اسلام در سراسر جهان و کوتاه کردن دست ابرقدرت‌ها از همه کشورهای اسلامی بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ساوه گفت: ظهور امام خمینی(ره) به عنوان مهم ترین اندیشمند و مصلح جهان اسلام در تاریخ معاصر، در حقیقت نقطه عطفی در ارتباط با مسئله وحدت امت اسلامی محسوب می‌شود و انگیزه اصلی ایشان از تأکید فراوان بر مسئله وحدت اسلامی، مخالفت با سلطه قدرت‌های استکباری بر مقدرات جهان اسلام بود.

به گفته محمدی، از منظر حضرت امام(ره) شرط لازم و واجب دفاع از موجودیت اسلام و سرزمین‌های اسلامی در مقابل مستکبرین عالم وجود وحدت و همبستگی بین کلیه مسلمانان جهان  و مقاومت در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب است.

برچسب‌ها ساوه انقلاب اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رحلت امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه انقلاب اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساوه انقلاب اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رحلت امام خمینی اخبار کنکور انقلاب اسلامی اسلامی ایران امام خمینی حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت در پیش بودن هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران، ارتقای وضعیت بصیرت دینی و انقلابی را یکی از وظایف این دفتر برشمرد و افزود: ارتقای بصیرت دینی یعنی شناخت دشمن، از این رو باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

وی از سپاه با عنوان یک مجموعه نظامی و از همه مهم‌تر مجموعه‌ای عقیدتی و مذهبی یاد کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف این مجموعه، حفاظت از مکتب اسلام و ارتقای بصیرت دینی و انقلابی آحاد جامعه است، از این رو معتقدیم سپاه پاسداران از جان و آبروی خود مایه می‌گذارد تا کشور در عزت و سربلندی بماند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها آماده جان‌فشانی در راستای حفاظت از کیان ایران اسلامی هستند، اظهار کرد: سپاه پاسداران به عنوان یک مجموعه نظامی از زمان شکل‌گیری نقش تأثیرگذاری را در عرصه‌های مختلف ایفا کرده و نشان داده است که به معنای واقعی کلمه، مولود انقلاب اسلامی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه پاسداران در انجام وظایف ذاتی و محوله خود، همواره تفکر جهادی را سرلوحه برنامه‌ها و اهداف قرار داده است، خاطرنشان کرد: پاسداری و صیانت از هویت فردی و سازمانی، تعمیق بصیرت و معرفت دینی، تعمیق بصیرت سیاسی، ترویج اندیشه‌ها و سبک زندگی اسلامی و … از دیگر وظایف این مجموعه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه سپاه مجموعه‌ای است که از دل جامعه برخاسته و همواره در کنار مردم خواهد بود، تصریح کرد: در هفته عقیدتی سیاسی شاهد برگزاری ۴۰۰ برنامه در زنجان خواهیم بود.

کد خبر 6089075

دیگر خبرها

  • آیا می شناسیدش؟
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی