Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهپور علایی مقدم در حاشیه افتتاح ساختمان امور عشایر مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در راستای تنوع بخشی به شغل‌های عشایری هفت برنامه در سازمان امور عشایر کشور تعریف و به استان‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: زنجیره تولید گوشت قرمز تا سفره مصرف کننده، تکمیل زنجیره تولید لبنیات و فرآورده‌های لبنی، توسعه کشت و جمع آوری گیاهان دارویی در مراتع عشایری، توسعه باغات در اراضی شیبدار و صنایع دستی و تبدیلی از برنامه‌های اساسی سازمان امور عشایر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تسهیلات بانکی، کمک‌های فنی مهندسی و اصلاح نژاد و اصلاح تغذیه در دام‌های عشایری از دیگر حمایت‌های سازمان امور عشایر کشور است تا بتوانیم بهره‌وری در دام‌های عشایر را افزایش دهیم و تولیدات را اقتصادی‌تر کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به ضریب تبدیل علوفه وزن زنده دام عشایر در چهار سال گذشته که به ازای هر کیلوگرم افزایش وزن، ۱۲ کیلوگرم علوفه مصرف می‌شد، گفت: در حال حاضر با به‌کارگیری آخرین شیوه‌های علمی و یافته‌های علمی به ازای هر کیلوگرم افزایش وزن دام زنده، تنها هفت کیلوگرم علوفه مصرف می‌شود.

علایی مقدم به اصلاح نژاد دام در حوزه عشایری اشاره و اظهار کرد: دوقلوزایی و چند قلوزایی در دام‌های عشایری در راستای افزایش و ارتقاء اقتصاد عشایر است که از برنامه‌های مهم سازمان عشایر است.

وی به حمایت‌هایی که در زمینه تولیدات عشایر می‌شود اشاره کرد و افزود: برای پرواربندی دام سبک و زنجیره تولید گوشت قرمز به عشار تسهیلات بانکی تا سقف ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت پنج ساله اعطا می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه برای حمایت از صنایع دستی عشایر به صندوق های خرد زنان عشایر حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد تا صیانت از اشتغال زنان عشایر انجام شود، ادامه داد: برای اصلاح روش تغذیه هم توسعه کارگاه‌های کنسانتره و تولید علوفه و جیره علمی برای دام‌های عشایر از برنامه‌های سازمان امور عشایر است که در همه استان‌ها پیگیری می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: توسعه باغات در اراضی شیبدار مورد حمایت سازمان امور عشایر ایران قرار می‌گیرند تا عشایر در مراتع مورد نظر باغ ایجاد کنند و موجب تنوع بخشی به اشتغال و تولید آنان می‌شود و بهبود اقتصادی درآمد خانوار عشایر را به همراه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که انتظار سازمان امور عشایر از رئیس جمهور آینده برای حمایت از این بخش چیست؟ گفت: جامعه عشایری را به عنوان گروه هدف سوم در مبنای برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کنند.

علایی مقدم ادامه داد: در گذشته از جامعه عشایری غافل بودیم و در چهار سال گذشته کارهای خوبی برای این قشر انجام شد و رئیس جمهور جدید باید توجه ویژه ای به عشایر داشته باشد چراکه این قشر مظهر تولید و نماد اقتصاد مقاومتی هستند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اضافه کرد: اگر به جامعه عشایری توجه ویژه شود در  گوشت قرمز می‌توانیم به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج/س

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان امور عشایر ایران سازمان امور عشایر ایران دام های عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند

محمد رحمانی فرماندار آبدانان در بازدید از مناطق عشایری آبدانان اظهار کرد: عشایر شهرستان آبدانان با دارا بودن ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری استان در قالب یک هزار و ۵۶۰ خانوار و جمعیت هشت هزار و ۷۰۰ نفری در رتبه اول نسبت به سایر شهرستان استان ایلام قرار دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سبک از نوع گوسفند و بز شهرستان آبدانان را به قطب دامپروری استان تبدیل کرده است.

رحمانی بیان کرد: در این بازدید مشکلاتی که متوجه جامعه عشایری شهرستان آبدانان در شرایط فعلی است، دسته بندی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار آبدانان با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به عشایر شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: از فروردین ۱۴۰۲ لغایت پایان فروردین ۱۴۰۳ توزیع ماهیانه ۲ هزار کیسه آرد سفید، خرید و توزیع آب شرب سالم رایگان به کی هزذر و ۱۰۰ خانوار کوچرو به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، مرمت، نگهداری و بازگشایی راه‌های عشایری شهرستان با ادوات راه سازی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، توزیع ۳۸۰ هزار لیتر نفت سفید به عشایر کوچرو شهرستان، تخصیص توزیع ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ توسعه شغل دامداری بین ۸۴ نفر و.. برای عشایر شهرستان خدمات انجام شده است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان