Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@01:02:59 GMT

آمریکا ۲۸شرکت چینی را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۵۸۹۴

آمریکا ۲۸شرکت چینی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رییس جمهور آمریکا با صدور فرمان اجرایی چندین شرکت چینی را در لیست سیاه سرمایه گذاری در آمریکا قرار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس این گزارش، جو بایدن در این فرمان اجرایی نام ۲۸ شرکت چینی را به فهرست شرکت‌هایی که سرمایه گذاری آنها در ایالات متحده آمریکا ممنوع است، افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است روابط میان واشنگتن و پکن پس از روی کار آمدن بایدن و کنار رفتن ترامپ از قدرت نیز همچنان سرد و نسبتاً تیره باقی مانده است.

دو کشور بر سر موضوعات متعدد فراوانی از جمله حقوق بشر، مراودات و معادلات تجاری، تایوان، دریای چین و … و البته به تازگی نیز بر سر منشأ پیدایش بیماری کرونا با یکدیگر اختلاف نظر جدی دارند.

پربیننده ترین روحانی: ترامپ ده ها بار برای مذاکره تقاضا داد اختلافات حل نشدنی نیست / امشب درباره تاریخ برگشت تصمیم گیری می شود طرفین مذاکرات در وین به پیش نویس توافق رسیده‌ اند روسیه منتظر نتیجه انتخابات ایران است روسای هیات ها برای مشورت به کشورهای خود باز می گردند / اتحادیه اروپا: برجام در دور بعدی احیا می شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه بحث انتقام‌جویی از آمریکا بابت قانونی کردن مصوبه‌ای را پیش کشید که به تقویت توان نظامی تایوان منجر می‌شود و به دنبال سلب مالکیت صاحب چینی شبکه اجتماعی تیک‌تاک است.

چهارشنبه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مصوبه بسته کمک‌های نظامی جدید کنگره را امضا کرد که بخش قابل‌توجهی از آن به اوکراین و رژیم صهیونیستی اختصاص داده‌ شده است.

هم‌زمان، وی لایحه جداگانه‌ای را هم امضا کرد که ضمیمه این مصوبه بود و شامل لغو مجوز تیک‌تاک در آمریکا در صورت امتناع مالک چینی از واگذاری حق مالکیت ظرف مدت ۹ ماه تا یک سال می‌شود.

در همین ارتباط، «لین جیان» (Lin Jian) سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را از اجرای بخش‌های منفی این مصوبه که به چین مربوط است، بر حذر داشت.

وی دراین‌باره گفت: اگر آمریکا در ادامه دادن به این مسیر سرسختی به خرج دهد، چین هم گام‌های قاطعانه و قدرتمندی را در راستای دفاع از امنیت و توسعه منافعش بر خواهد داشت.

 آمریکا به‌رغم عدم برخورداری از روابط دیپلماتیک با تایپه، اصلی‌ترین حامی نظامی تایوان است- جزیره‌ای خودمختار که پکن حق مالکیتش را خط قرمز خود می‌داند و بار‌ها به واشینگتن درباره تحریک جریان‌های جدایی‌طلب آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • آیپک؛ اتاق فرمان سرکوب بیداری دانشجویی
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان