Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شورای نگهبان به مناسبت سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین 15 خرداد 1342 بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت 14 و 15 خرداد ضمن بزرگداشت نام و یاد امام راحل (ره)، یاد و خاطره‌ی شهدای مظلوم و گلگون کفن قیام 15 خرداد 1342 را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن بیانیه این شورا به شرح ذیل است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
14 خرداد هر سال یادآور روز‌های حزن و اندوه فقدان بزرگ مردی پاک نهاد و روشن ضمیر از تبار سلسله جنبان غدیر و عاشوراست که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را با تکیه بر فرهنگ عظیم عاشورا و پشتیبانی ملت مجاهد ایران و به مدد الهی بر پایه استقلال و آزادی بنا نهاد و بنیان 2500 ساله‌ی سراسر سیه روزی و تیره بختی را در هم پیچیده و برای همیشه به زباله‌دان تاریخ سپرد.
15 خرداد نیز یادآور جوشش غیرت دینی و پویش مردمی بر علیه تهاجم گسترده بیگانگان با رویکرد هویت‌زدایی و استحاله فرهنگی با دست‌نشاندگی شاه خائن بود که به فرمایش حضرت امام (ره) «ملت بزرگ ایران، سالروز پانزده خرداد را که یوم‌الله است زنده نگه می‌دارد».
بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، آن پیر جماران نهضتی جاودان در ایران و بلکه جهان اسلام بر پا کرد و با اندیشه‌های نافذ و دوراندیشانه خود مسیر سعادت و رستگاری را بر مبنای آموزه‌های اسلام عزیز و تعالیم پیامبر اعظم (ص) و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و با نگاه به تجارب تاریخی بشریت، فرا روی آحاد ملت ایران و دیگر ملل و جوامع آزاده و حق طلب قرار داد.
امروز رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و خلف صالح خمینی کبیر (ره) قدم در راهی نهاده که بی‌شک پیروی از ایشان، اعتلا و عزت و سربلندی نظام اسلامی را رقم خواهد زد. آنچه که همواره در راهبرد و منظومه متعالی معظم له قرار دارد نفی استکبار و عدم اعتماد به وعده‌های آنان است.
شورای نگهبان ضمن بزرگداشت نام و یاد امام عزیز (ره) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره‌ی قیام 15 خرداد 1342 و شهدای مظلوم و گلگون کفنش، امیدوار است طریق و سلوک خمینی کبیر (ره) و خلف صالحش حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همواره و در همه‌ی امور سرلوحه و سرمشق مسئولان و صاحب منصبان نظام جمهوری اسلامی ایران در هر پست و مقام باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شورای نگهبان امام خمینی شورای نگهبان اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به گزارشی از نظرات اخیر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهارکرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از سال گذشته میان محلی و شورای نگهبان در رفت و آمد بود، در نهایت خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم این طرح به اهداف خود دست یابد.

وی افزود: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) نیز در جلسه اخیر شوری نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی گاز ایران با هند به داوری نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز است سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که به تایید شورا نرسید. همچنین اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشست
  • عزاداری خیابانی به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) در تبریز