Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «احتمال افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشگاه آزاد»، «۸۸ واحد دانشگاهی مشمول طرح ساماندهی شدند»، «۸۸ واحد دانشگاهی مشمول طرح ساماندهی شدند»، «حضور ۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا»، «تأسیس شبکه تلویزیونی «علم و فناوری»»، «اعزام تعداد محدودی زوج دانشجو به مشهد»، «زمان و نحوه ثبت نام آزمون زبان MSRT اعلام شد»، «جذب حدود ۲ هزار نفر در آزمون استخدامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی» و «دانشجویان دانشگاه آزاد مرداد ماه واکسینه می‌شوند» از جمله مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته ای که گذشت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه ۵۰ درصد دروس به صورت الکترونیکی در دوران پسا کرونا

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم درخصوص بهره مندی از تجربیات تاثیرگذار آموزش مجازی در دانشگاه‌های کشور گفت: در اوایل سال ۹۹ موضوع نوع آموزش در دوران پسا کرونا و شیوه آموزش الکترونیکی به عنوان یک شیوه مدرن و نوین مطرح شد، به همین دلیل نظام نامه آموزش الکترونیکی در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم قرار گرفت. مقرر شد در دانشگاه‌های برتر کشور تا ۵۰ درصد و در سایر دانشگاه‌ها به میزان کمتری دروس دانشگاهی در دوران پسا کرونا به صورت الکترونیکی ارائه شود.

دانشجویان دانشگاه آزاد مرداد ماه واکسینه می‌شوند

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات واکسیناسیون کرونای دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا واکسیناسیون دانشجویان و اساتید مرداد ماه انجام می‌شود و سال تحصیلی آینده در مهرماه شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها خواهیم بود.

جذب حدود ۲ هزار نفر در آزمون استخدامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی

اباصلت خراسانی مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم با اعلام جذب یک هزار و ۹۶۰ نفر نیروی انسانی در آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری اظهار کرد: متقاضیان شرکت در آزمون استخد‌امی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌توانند از روز ۱۸ الی ۲۲ خردادماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ضمن مطالعه دفترچه راهنما، در این آزمون شرکت کنند.

او افزود: ثبت نام برای شرکت در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی است و روز شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ پایان می‌پذیرد.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون زبان MSRT اعلام شد

 سازمان امور دانشجویان زمان برگزاری آزمون زبان msrt را اعلام کرد. این آزمون صبح جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

سه شنبه ۱۸ خرداد از ساعت ۱۳ لغایت دوشنبه، ۲۴ خرداد ساعت ۱۸ ثبت نام آزمون msrt انجام خواهد گرفت. با توجه به مشخص نبودن وضعیت بیماری کرونا، بدیهی است احتمال تعویق زمان برگزاری آزمون وجود دارد در صورت لغو آزمون تاریخ بعدی اعلام می‌شود.

اعزام تعداد محدودی زوج دانشجو به مشهد

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: زوج‌ها در سامانه ازدواج دانشجویی ثبت نام کنند و انشا الله از ابتدای ماه ذی‌القعده سفر‌های ازدواج دانشجویی، البته با رعایت دستورالعمل‌ها به‌صورت خاص و با یک تعداد کاملاً محدودتر از سال‌های گذشته که تعداد هر دوره ۷۰۰ زوج بود و در این مقطع ۷۰ زوج اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به بعضی از گزارش‌ها و هجمه‌هایی که علیه ازدواج دانشجویی صورت گرفته بود، ادامه داد: سیصد هزار کد ملی شرکت‌کننده در ازدواج دانشجویی در طول دوازده سالی که شرکت کرده بودند به سازمان ثبت‌احوال ارسال شد و طی آن آمار افرادی که واقعه طلاق برایشان ثبت‌شده بود استخراج شد و خبر بسیار خوب و ارزشمندی است که میانگین میزان فروپاشی ۵.۸ درصد بود یعنی تعداد ثبت واقعه طلاق در مورد کسانی که در ازدواج دانشجویی شرکت کرده بودند بسیار پایین‌تر نسبت به میزان کشوری بود.

تأسیس شبکه تلویزیونی «علم و فناوری»

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تأسیس شبکه تلویزیونی مستقلی با عنوان «علم و فناوری» را پیشنهاد داد.

حضور ۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا

محمدجواد دهقانی  رئیس موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام های رتبه بندی معتبر در سطح بین المللی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه های آسیایی را در کنار رتبه بندی های بین المللی خود انجام داد. در گزارش اخیر رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۱ از ایران تعداد ۴۷ دانشگاه حضور داشته اند که ۷ دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته اند. این در حالی است که تعداد دانشگاه های ایران در سال گذشته ۴۰ دانشگاه بوده است.

انتقال دانش و فناوری حوزه لجستیک از دانشگاه‌ها به حوزه‌های تجاری

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: حوزه لجستیک و زنجیره تامین به عنوان یکی از بستر‌های موفقیت ساز در دنیا رشد پیدا کرده است. امروزه رقابت شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری تنها براساس معیار‌های کیفی صورت نمی‌گیرد بلکه زنجیره تامین هم یکی از عوامل و فاکتور‌های تاثیرگذار آن است.

۸۸ واحد دانشگاهی مشمول طرح ساماندهی شدند

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه باید به این وسیله واحد‌ها ارتقا پیدا کنند، بیان کرد: از ۱۱۹ موسسه و مرکز و دانشگاه تعداد ۸۸ موسسه، مشمول طرح ساماندهی در وزارت علوم شده اند و این ۸۸ مورد با ادغام به ۴۴ موسسه رسیده که ابلاغیه ادغام یا تجمیع فقط برای ۱۸ موسسه و واحد صادر شده است. برای اجرای این طرح با در نظرگرفتن فاصله شهرها، نیاز منطقه و تعداد اعضای هیات علمی و نسبت دانشجو به هیئت علمی تصمیم‌گیری می‌شود.  

این استاد دانشگاه افزود: شاخص‌ها و معیارهای ساماندهی باید مشخص شود و هنوز انحلال دانشگاه یا موسسه ای را شاهد نبوده ایم، بلکه فعلا ادغام موسسات آموزش عالی را شاهد هستیم که ردیف بودجه آنها هم حفظ شده است. مقرر شده که دانشگاه های تک جنسیتی نیز علی رغم نداشتن شرایط لازم حفظ شوند. 

احتمال افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشگاه آزاد

 طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این برهه با واقعیتی تحت عنوان معیشت اعضای هیأت علمی و کارکنان مواجه است که حاصل اقدامات دولت در حوزه اقتصاد و آموزش عالی است. دولت در این دو سال و طی چند سال گذشته به صورت لجام‌گسیخته اجازه رشد به تورم را داده و از سوی دیگر نیز با قیمت‌گذاری و بالا بردن درآمد کارکنان دولت مبتنی بر ایجاد نقدینگی، حقوق را در بخش دولتی افزایش داده است. از طرف دیگر با توجه به اینکه قیمت‌گذار شهریه دانشگاه آزاد اسلامی دولت است، سال گذشته تنها اجازه افزایش ۲۰ درصدی شهریه را داد و امسال نیز سخن از مجوز افزایش ۲۵ درصدی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم سازمان سنجش شهریه دانشگاه آزاد مشمول طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی ازدواج دانشجویی افزایش ۲۵ درصدی دانشگاه ها علم و فناوری درصدی شهریه وزارت علوم رتبه بندی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب کنکور سراسری (نوبت اول) در استان خراسان جنوبی باهم رقابت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ همزمان با آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال  1403، تعداد 2959 داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه بیرجند همزمان با سراسر کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند.

نوبت اول کنکور سراسری سال 1403 در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این رقابت 3307 داوطلب شامل 1903 نفر زن و 1404 مرد در پردیس علوم، پردیس مهندسی، پردیس علوم رفتاری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سالن امید و سالن ورزشی فجر دانشگاه بیرجند به رقابت پرداختند.

همزمان با آغاز کنکور سراسری، این آزمون در 10 شهرستان خراسان جنوبی نیز برگزار شد.

 14900 داوطلب در  تمام گروه‌های آزمونی نوبت اول کنکور سراسری، در خراسان جنوبی به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این تعداد 6354 داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت کردند.

همزمان با برگزاری آزمون داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و علوم انسانی، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس ستاد استانی آزمون سراسری در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از روند برگزاری آزمون بازدید کرد.

به گزارش تسنیم، در کل کشور تعداد 128 هزار و 362 داوطلب در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شرکت کردند که از این تعداد 47 هزار و 112 نفر معادل 37 درصد داوطلبان زن و تعداد 81 هزار و 250 نفر معادل 63 درصد داوطلبان مرد بودند.

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در کل کشور تعداد 384 هزار و 960 داوطلب شامل تعداد 250 هزار و 345 نفر معادل 65 درصد داوطلبان زن و تعداد 134 هزار و 615 نفر معادل 35 درصد داوطلبان مرد بودند.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز