Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سلیمی گفت: بسیج سازندگی پرچم دار مبارزه با محرومیت و فقر در مناطق محروم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» در دیدار با مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دلیجان و جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محلات، ضمن تقدیر از فعالیت های گسترده بسیج سازندگی در بخش های مختلف گفت: داشتن عزم و روحیه جهادی و انقلابی برای انجام کارها مهمترین شاخصه بسیج سازندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در سه حوزه مهم محرومیت زدایی، سازماندهی گروه های جهادی و تحقق اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرده است، افزود: این سه حوزه از نیازها و ضرورت های مهم کشور هستند که بسیج در این حوزه ها عملکرد درخشان و قابل تقدیر دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش رفع محرومیت از جامعه را یکی از نیازهای مهم کشور دانست و اضافه کرد: بسیج سازندگی پرچم دار مبارزه با محرومیت و فقر در مناطق محروم است که در سال های اخیر خدمات ارزنده ای را در نقاط مختلف کشور ارائه داده است.

 

این مقام مسئول همچتین به اقدامات بسیج سازندگی در حوزه اشتعال زایی و سازندگی نیز اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر اشتغال جهادگران بسیج سازندگی در نقاط بسیار محروم برای احداث مسکن و آبررسانی ورود پیدا کرده اند و موجب دلگرمی و امید مردم آن منطقه شده اند.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد این دوره مجلس محرومیت زدایی و حمایت از اقدامات بسیج سازندگی است، گفت: در این راستا مصوبات بسیار خوبی تهیه شده و امیدواریم با مشارکت دستگاه ها شاهد درخشش روز افزون این نیروی های خدوم باشیم.

 

در ادامه این نشست، «امید محترمی» نیز  به ارائه گزارشی از فعالیت های بسیج سازندگی پرداخت و گفت: هم اکنون بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در قالب ۲۲ هزار نفر سازماندهی شده اند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نفر روز در عرصه های مختلف به مردم خدمات ارائه شد که امسال این رویکرد با قوت دنبال می شود.

 

وی تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی را دومین اولویت بسیج سازندگی دانست و بیان کرد: این در این راستا فعالیت صندوق های قرض الحسنه، آموزش های مهارتی با رویکرد توانمند سازی و ارائه تسهیلات سه برنامه مهم در بسیج سازندگی است.

 

 محترمی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۶۵۰ صندوق قرض الحسنه مردم محور در سطح استان فعال هستند که در طی پنج سال اخیر بیش از ۹ هزار اشتغال ایجاد کرده اند، ادامه داد: در سال جاری برگزاری ۲ هزار کلاس مهارتی در راستای توانمند سازی پیش بینی شده که مخاطبین و جامعه هدف را تا توانمند کردن و به خودکفایی رسیدن حمایت خواهیم کرد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام سلیمی استان مرکزی اراک بسیج سازندگی بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس، گفت: این برنامه‌ها به مدت یک هفته و از فردا و همزمان با آغاز هفته بسیج سازندگی در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود.
سرهنگ پاسدار علی‌اکبر طحان افزود: این برنامه‌ها شامل ۲۴۵ برنامه مربوط به محرومیت زدایی، ۱۴۷ برنامه مربوط به اشتغال و اقتصاد، ۵۵۸ برنامه در موضوع خدمت رسانی جریان جهاد و ۷۵ برنامه هم به عنوان کمک‌های مومنانه عملیاتی می‌شود.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ به درخواست رهبر معظم انقلاب بسیج سازندگی تشکیل شد.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته در استان شاهد اقداماتی برای محرومیت زدایی از سوی گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی بودیم که از جمله می‌توان به آبرسانی به ۳۰۸ روستا، اجرای ۹۴ پروژه راه روستایی به ارزش سه هزار میلیارد ریال، ساخت هزار و ۲۰۰ مسکن مددجویی کمیته امداد و ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد.
او اظهار کرد: همچنین با همت و تلاش نیرو‌های جهادی استان، در مدت ۲ ماه یک میلیون اصله نهال در بیابان‌های استان کاشته شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تکمیل و مرمت ۸۰۰ مسکن نیازمندان در سال ۱۴۰۲، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، تکمیل مساجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی، ساخت و تکمیل مخازن هفت مترمکعبی آب آشامیدنی، استخر‌های آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، ساخت و تکمیل کانال‌های کشاورزی، تکمیل خانه عالم و مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا در این استان انجام شده است.
طحان افزود: در نوروزامسال هم، ۹ هزار و ۸۶۸ نفر در قالب ۷۶۴ گروه جهادی در هشت عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد به مردم استان خدمت رسانی کردند.
وی ادامه داد: همچنین در ماه مبارک رمضان، به همت ۵۰۰ گروه جهادی و با راه اندازی پویش سراسری ‘خانه دوست کجاست’ در ۲ موضوع توزیع افطاری ساده و تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند خدمت رسانی شد.

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد