Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری گزارش داده‌اند دولت آمریکا با توجه به حملات سایبری اخیر علیه نهاد‌های این کشور اولویت‌ها برای مقابله با تهدید‌های سایبری را ارتقا داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت دادگستری آمریکا اولویت برای مقابله با حملات سایبری را ارتقا داده و آن را به سطحی هم‌تراز با مقابله با گروه‌های اصطلاحاً «تروریستی» -طبق تعریف واشنگتن- رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دستورالعملی که روز پنجشنبه برای دفاتر دادستان‌ها در سراسر آمریکا فرستاده شده تصریح دارد اطلاعات به دست آمده از تحقیقات در حوزه حملات باج‌افزاری باید با کارگروهی که اخیراً در واشنگتن ایجاد شده هماهنگ شود.

«جان کارلین»، از مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا گفت: «این یک فرایند تخصصی برای اطمینان از این است که ما همه موارد حملات باج‌افزاری را فارغ از اینکه مرجع آن کجاست رصد می‌کنیم. به این طریق می‌توان پیوند میان عاملان را ترسیم کرده و به سمت مختل کردن کل زنجیره پیش رفت.»

در دستورالعمل یادشده که خبرگزاری رویترز می‌گوید به رویت این رسانه رسیده آمده است: «ما باید نظام رصد داخلی‌مان را ارتقا داده و آن را متمرکز کنیم تا مطمئن شویم می‌توانیم بین موارد جهانی و داخلی پیوند‌های لازم را ترسیم کنیم و همچنین می‌توانیم تصویر جامعی از تهدید‌های امنیتی و اقتصادی داشته باشیم.»

مقام‌های آمریکایی می‌گویند تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای بکارگیری این فرایند خاص برای حملات باج‌افزاری نشان‌دهنده اولویتی است که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

کارلین گفت: «ما این مدل را قبلاً در حوزه مقابله با تروریسم به کار گرفته‌ایم، اما هیچ‌گاه برای حملات باج‌افزاری از آن استفاده نکرده‌ایم.» کارشناسان مسائل حقوقی گفته‌اند آمریکا این فرایند را عموماً برای فهرست کوتاهی از موضوعات از جمله مسائل مرتبط با امنیت ملی حفظ کرده است.

فرایند مذکور در عمل بدان معنا است که تحقیقات انجام‌شده درباره حملات باج‌افزاری در دفاتر دادستانی در آمریکا بایستی جزئیات مربوط به موارد این حملات و اطلاعات فنی آن‌ها را در اختیار مسئولان در واشنگتن قرار دهند.

یک شرکت خدمات مسافرت دریایی تازه‌ترین نهادی در آمریکا است که گفته می‌شود هدف حملات باج‌افزاری قرار گرفته است. روز چهارشنبه رسانه‌های آمریکا گزارش دادند «شرکت خدمات مسافرت دریایی ماساچوست» که خودش را بزرگترین شرکت ارائه‌دهتده خدمات روزانه تفریحی-باری از منطقه «دماغه کاد» (Cape Cod) به جزایر مجاور ماساچوست معرفی می‌کند هدف چنین حمله‌ای واقع شده است.

این جدیدترین حمله سایبری به زیرساخت‌های آمریکا است که ارائه خدمات لوجستیکی در این کشور را تحت تأثیر قرار داد.

وب‌سایت این شرکت در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفته که این حمله سایبری موجب ایجاد اختلال در فعالیت‌هایش شده و ارائه خدمات به مشتری‌ها ممکن است با تأخیر همراه شود.

حملات باج‌افزاری از ویروس‌هایی استفاده می‌کنند که اسناد موجود در یک دستگاه یا شبکه را رمزگردانی کرده و فعالیت آن را مختل می‌کنند. عاملان این نوع حملات سایبری سپس اقدام به باج‌خواهی در ازای ارائه داده‌ها می‌کنند.

قبل‌تر از آن روز یکشنبه گزارش شد حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شد.

این شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز، به تنهایی حدود یک چهارم نیاز آمریکا را برآورده می‌کند و این حمله سایبری، موجب افزایش بهای گوشت قرمز در این کشور شده است.

پیش از این نیز، شرکت خط لوله «کلونیال پایپ لاین» آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد. کاخ سفید روسیه را مسبب تمامی این حملات دانسته است.

چند ماه پیش از این حمله‌ها نیز تعداد قابل توجهی از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ آمریکا تحت حمله سایبری بی سابقه‌ای قرار گرفته و حجم بالایی از اطلاعات آن‌ها سرقت رفت.

علاوه بر این، هفته گذشته هکر‌های گروه موسوم به «بابوک» که چندی پیش پایگاه‌های اطلاعاتی پلیس واشنگتن را هک کرده بودند، بخشی از اسناد به دست آورده را منتشر کردند

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تهدید های سایبری حملات باج افزاری وزارت دادگستری آمریکا حملات باج افزاری حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد

 

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این پهپاد در حین انجام مأموریت خصمانه خود با موشک مناسب که به نام آن اشاره نشده، هدف قرار گرفته است.
در ادامه بیانیه ارتش یمن آمده است که یک کشتی نفتی انگلیسی به نام (ANDROMEDA STAR) در دریای سرخ نیز با موشک دریایی مناسب هدف حمله قرار گرفت.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که این سری از عملیات برای یاری ملت مظلوم فلسطین و نیز حمله آمریکا و انگلیس به کشورمان صورت گرفته است.
در پایان این بیانیه نیز تأکید شده که عملیات نظامی ارتش یمن تا شکسته شدن محاصره غزه و توقف حملات به آن ادامه خواهد یافت.
ساعاتی پیش بود که یک مقام آمریکایی به شبکه «سی بی اس» این کشور، سرنگونی پهپاد ارتش ایالات متحده در سواحل یمن را تأیید کرد.
این مقام آمریکایی البته اشاره‌ای به علت سرنگونی نکرد و نگفت به خاطر نقص فنی بوده یا هدف حملات ارتش یمن قرار گرفته است.
این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.
ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران