Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@10:30:08 GMT

امام خمینی(ره) گفتمان رایج جهانی است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۷۳۵۴

امام خمینی(ره) گفتمان رایج جهانی است

بهرامی فاضلی زاد ، گفت:حضرت امام گفتمان رایج جهانی است در خصوص این که قدرت های جهان را تغییر داد .

بهرامی فاضلی زاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: امام  شخصیتی بود که در بعد سیاسی،اعتقادی ،مذهبی و در ابعاد مختلف اجتماعی ومحبوبیت عام و مرجعیت شیعی جایگاه ایشان به شکلی بود که بعد از رحلت ایت الله بروجردی در سال ۱۳۴٠حضرت امام نقشش بارز تر شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، افزود: مبارزات انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۲ وقتی امام اولین حرکت عمده  سیاسی خود را شروع کرد شکل گرفت که با تبعید امام به ترکیه و عراق و بعد هم به پاریس این نهضت همچنان ادامه یافت و نهایتا انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به ثمر رسید
اگر بخواهیم جامع تر به موضوع نگاه کنیم کمتر شخصیتی توانسته به این شکل مبانی فکری جهانی را به چالش بکشد  و شخصیت امام خمینی شخصیتی است که شاید سالیان سال بگذرد تا مردم بتوانند شناخت عمیق تری نسبت به این شخصیت بزرگ پیدا کنند.

 

وی با اشاره به رحلت امام در سال ۱۳۶۸ که شکوهمندتر از استقبال آن بود، تصریح کرد: همزمان با رحلت امام دشمنان داخلی و خارجی این امید واهی را بسته بودند که ممکن است بعداز ایشان با خلا رهبری در ایران بتوانند که بعضی به اهداف خود برسند که خوشبختانه بلافاصله در ۱۵ خرداد ماه که مصادف با قیام خونین ۱۵ خرداد است سریعا مجلس خبرگان رهبری مقام معظم انقلاب را به رهبری انتخاب کردند و ما در ۱۵ خرداد علاوه بر مناسبت قیام خونین ۱۵ خرداد، انتخاب رهبر معظم انقلاب همه ی بارقه های امید را برافروخت و روشن کرد که این مسیر ادامه دارد.

 

فاضلی زادبا اشاره به سالگرد شهادت امام صادق(ع)  اظهار کرد: امام (ره) با تربیت شاگردان فراوان با تفکر دینی شیعی را به شکل نوین آموزش  داد و ادامه دهنده راه امام صادق (ع) باشیم.
 

وی خاطر نشان کرد: برنامه های مختلفی در این ایام از چند روز پیش شروع کرده ایم در ستاد ارتحال یک سری وظایف داریم که به اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده است و در بحث تولید محتوای فضای مجازی، اپلیکیشن های مختلف، طراحی گرافیک و پوستر  برنامه های تدارک دیده شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ابراز کرد:در هفته  گذشته ما پوستر سومین دوره کتاب سال را رونمایی کردیم  و آمادگی این را داریم که در هرکدام از بخش های دولتی و سایر بخش ها اگر نیاز باشد فعالیت می کنیم  هم اکنون تئاتر مناسبتی با موضوع داریم و می توانیم  به صورت خیابانی و سالنی  اجرا  کنیم.
 

 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: گفتمان رایج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه حقیقت زنده امام خمینی ره ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، باکو پایتخت آذربایجان از چهارشنبه (12 اردیبهشت) لغایت جمعه (14 اردیبهشت) میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

همچنین نشست رهبران ادیان با حضور رهبران ادیان و نمایندگان سازمان‌های دینی و اجتماعی از سراسر جهان با عنوان «تقویت اعتماد از طریق گفتمان بین ادیان» در باکو برگزار خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟