Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:33:10 GMT

محل شهادت شهدای ۱۵ خرداد دشت ورامین گلباران شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۷۴۲۶

محل شهادت شهدای ۱۵ خرداد دشت ورامین گلباران شد

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در این مراسم که امروز جمعه برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) از ۱۵ خرداد به عنوان مبداء انقلاب یاد کردند و این مکان مقدس، محل ریخته شدن خون کسانی است که این روز بزرگ را رقم زدند.

حسین نوش‌آبادی افزود: مردم دشت ورامین برای آزادی مرجع و امام خود پیمان بستند که برای رهایی ایشان از بند طاغوت زمان، بدون هیچ هراسی ازاسلحه و تانک وارد مسیری شوند که هرگز برگشتی نداشت و باید بدانیم که اگر این انبوه جمعیت از این گلوگاه عبور می کردند قطعا در تهران می توانستند حماسه‌ای بی بدیل را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوش آبادی در خصوص ابعاد تاریک این جنایت ددمنشانه توسط عوامل شاه مزدور نیز بیان کرد: در آن روز تاریخی دژخیمان شاه حتی از جنازه ها و ابدان مطهر شهدا و مجروحین نیز واهمه داشتند به این دلیل تعداد زیادی از شهدا و مجروحان را به صورت گمنام به تهران بردند و دفن کردند تا ابعاد این جنایت برای همگان روشن نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه صفات مردم این منطقه در کلام رهبری معظم به عشق، ایمان و اراده تعبیر شده است و ادامه و تکرار تاریخ قیام خونین ۱۵خرداد را ما حتی پس از انقلاب و در ادوار مختلف به ویژه فتنه سال ۸۸ مشاهده کردیم که باز هم مردم این دیار به حمایت از نظام و رهبری  با پای پیاده به مقابل بیت رهبری معظم رفتند و به نوعی تاریخ ۱۵خرداد را تکرار کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این مراسم گفت: شهدای ۱۵ خرداد دشت ورامین، در اوج غربت به ندای امام خویش لبیک گفتند و کیلومترها راه را در آفتاب سوزان ورامین طی مسیر کردند آن هم فقط به این دلیل که شنیدند مرجع و امامشان دستگیر شده است.

حجت الاسلام سیدمحسن محمود افزود: قطعا اگر مردم این دیار در مدینه حضور داشتند، اجازه نمی دادند به اهل بیت جسارت شود، قطع به یقین جان می دادند و مثل شهدای ۱۵خرداد  هرگز تسلیم طاغوت زمان خود نمی شدند.

وی اظهار داشت:  ۱۵ خرداد  الگو گرفته از مکتب دین اسلام است و اگر امروز در برخی کشورهای اسلامی کفن به تن می کنند و به جنگ غاصبان سرزمینشان می روند از میراث عاشورا و شهدای ۱۵ خرداد نشات گرفته است.

مردم دشت ورامین در قیام خونین ۱۵ خردادسال ۴۲ هفت شهید به نام های سید مرتضی طباطبایی رفیعی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی، ابوالقاسم اردستانی و حسن خانی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی قیام ۱۵ خرداد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین حسین نوش آبادی قرچک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قیام ۱۵ خرداد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مجلس شورای اسلامی قیام ۱۵ خرداد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین حسین نوش آبادی قرچک اخبار کنکور دشت ورامین شهدای ۱۵ ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، امام جمعه شهرکرد گفت: مسئله شعار سال نشان از حضور مردم در عرصه‌های مختلف دارد، اما گاهی گلایه‌هایی در مورد مطرح نکردن مطالبات مردم مطرح می‌شود که باید شورا‌ها واقعیات را مطرح کنند، همچنین مسئولان نسبت به شورا‌ها عنایت لازم را داشته باشند تا با همدلی و همکاری مشکلات مردم رفع شود.
حجت السلام والمسلمین نکونام با اشاره به روز معلم و شهادت شهید مطهری، افزود: شهید مطهری الگوی تمام عیار، شخصیتی جامع، موثر و مفید برای جامعه به ویژه فرهنگیان است، امروز فرهنگیان با انگیزه در صحنه حاضرند، اما ضرورت‌ها بیش از پیش است.
وی گفت: تربیت نسل جوان و نوجوان، جهت‌دهی فکری، اخلاقی، علمی و ایمانی آنها کاری است که عمده آن در آموزش و پرورش و به دست معلمان شکل می‌گیرد که باید انگیزه لازم در معلمان ایجاد شود کما اینکه خلاء‌هایی وجود دارد که باید رفع شوند، بنابراین معلمان باید با انگیزه کافی تربیت نسل جوان و نوجوان را مفید و کارا انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مردمی است، تصریح کرد: سخن اصلی در این پایگاه‌ها سخن مردم است، مواضع امام جمعه از مواضع رهبری اخذ می‌شود و باید خط مشی رهبری دنبال شود، در مواضع مقام معظم رهبری مطالبات مردم بیان می‌شود به گونه‌ای که ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند و باید اجازه دهند با رعایت موازین، اخلاق و حفظ حریم و حرمت مسئولان مطالبات بیان شود و با سعه صدر پیگیر و شنوای مطالبات مردم باشند.

دیگر خبرها

  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی