Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بیر طویل یا بئر طویل ناحیه‌ای به مساحت ۲۰۶۰ کیلومتر مربع بین مرز سودان و مصر است که تحت قیومیت هیچ کشوری نیست. با وجود شکل چهار ضلعی این ناحیه گاهی مثلث بیر طویل نامیده می‌شود.

بیر طویل به خاطر نزدیکی به محل زندگی طایفه آبابدا در ناحیه آسوان مصر، در سال ۱۹۰۲ تحت قیومیت دولت مصر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمان ناحیه مثلث حلایب از شمال و شمال شرقی بیر طویل تحت قیومیت سودان اعلام شد چون طوایف این ناحیه از اهالی سودان بودند.

بیشتربخوانید

اسرارآميزترين و مرموزترين مكان های روی كره زمين+ تصاوير

این دو ناحیه در یک ناحیه چهارضلعی کوچک هم مرز بودند. اگرچه مصر همچنان این ناحیه را تحت اداره خود دارد اما این ناحیه در هیچ یک از نقشه‌های دولتی به عنوان بخشی از مصر مشخص نمی‌شود.

کم و بیش یکی از آرزوهای هر انسانی این است که دست کم یک نقطه از این جهان هم به اسم او باشد. کشورها هم همین طور، آنها می‌خواهند که قلمروی حکومتشان هر روز توسعه پیدا کند. بنابراین در رسیدن به این هدف هر چه که از دستشان بیاید را انجام می‌دهند. اما یک نقطه روی زمین هست که هیچ کس حاضر نیست مسئولیت مالکیت آن را بر عهده بگیرد و صاحب آن باشد! عجیب به نظر می رسد اما واقعیت دارد!

بئر طویل کجاست ؟

ناحیه‌‌ای به وسعت ۲۰۶۰ کیلومتر مربع در آفریقا و در ساحل نیل یا دقیق‌تر بگوییم در مرز سودان و مصر که تحت قیومیت هیچ کشوری در جهان نیست و به شکل چهار ضلعی است که نام این زمین بیر طویل یا بئر طویل است. اگرچه که این ناحیه چهار ضلعی است اما گاهی مثلث بیر طویل هم به آن می‌گویند.

مصر هنوز این منطقه را تحت کنترل و اداره خود دارد ولی در هیچ نقشه‌ دولتی بخشی از مصر به حساب نیامده است. این ناحیه از معدود نقاط جهان است که تحت قیومیت هیچ کشوری قرار نیست.

در حال حاضر بئر طویل چه سرنوشتی دارد ؟

آیا کسی حاضر شده مالکیت آن را رسما به عهده بگیرد؟ بیابانی که اگر فردی اهل طبیعت‌گردی و دوستدار جاذبه‌های صحرا و بیابان باشد قطعا آرزو می‌کند که این منطقه مال او باشد تا بتواند با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای در این بیابان روزگارش را سپری کند و در خلوتش کمی روح و روانش را به صحرا بسپارد و از سکوت و تنهایی و آرامش محیطش تا می‌تواند لذت ببرد.

اما خب این فقط در حد رویا و آرزو است و چنین چیزی برای خیلی‌ها میسر و ممکن نیست! جالب است بدانید که اولین بار سال ۲۰۱۴ بود که معلوم شد بئر طویل بی‌صاحب است.

اگرچه که در طی تاریخ حکومت‌ها تلاش زیادی کردند تا بر این منطقه ادعای مالکیت داشته باشند اما هیچ‌وقت این مساله میسر نشد و این دولت‌ها به خواست و آرزوی دیرین خود نرسیدند و تا امروز تنها سرزمین این دنیا است که از دست تسلط و زیاده‌خواهی حکومت‌های استعمارگر و توسعه‌طلب جان سالم به در برده و از رنگ و بوی نهادهای سیاسی و حکومتی در آن خبری نیست و همچنین هیچ نیروی نظامی در آن وجود ندارد، چقدر رویایی و دل انگیز!

گویا اخیرا این سرزمین بکر و ناب صاحب پیدا کرده و مردی آمریکایی تبار به بئر طویل رفته و پرچمی را که با فرزندانش تهیه کرده بود به نشان فتح و مالکیت در آن جا قرار داده است و استقلال این سرزمین را رسما اعلام کرده و دخترش را ملکه بئر طویل معرفی کرده است. این مرد و دخترش یک شبه ره صد ساله پیموده و بدون جنگ و درگیری و خونریزی به مقام والایی رسیده و ملکه یک سرزمین بی‌صاحب شده.

این مرد آمریکایی هدفش از این کار را خوشحال کردن دخترش بیان کرده و گفته که آرزوی دختر من در زندگی‌اش همیشه این بود که ملکه یک سرزمین باشد و من هم خواستم این آرزو را برآورده کنم!

منبع: دلگرم 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق گردشگری جالبترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در دیدار با عباس صوفی نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی از فعالیت مجدد منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال خبر داد.

وی در حالی از این خبر مسرت‌بخش پرده برداشت که توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه همدان، فامنین و قهاوند وارد فازی جدی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ۱۴ سال مسکوت بود، ادامه داد: این منطقه در آستانه فعالیت مجدد و واگذاری است. جهان‌آباد یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان همدان تلقی و بستر خوب و اثرگذاری برای توسعه به شمار می‌رود.

حقیقی عنوان کرد: با توجه به تنش‌های آبی در منطقه، در جهان‌آباد زمینه مناسبی برای ایجاد «بندر خشک» وجود دارد، امیدواریم با حمایت نمایندگان، این موضوع عملیاتی شود و رفتن به سوی این کار مزایای بسیاری دارد که از جمله آن جلوگیری از هدررفت منابع است.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه منطقه ویژه جهان‌آباد و رونق آن یکی از دغدغه‌های اصلی ما تلقی می‌شود، ادامه داد: به اعتقاد من همدان نیاز به صنعت خودروسازی دارد و منطقه جهان‌آباد این ظرفیت را دارد که در این زمینه کمک‌حال باشد.

عباس صوفی با بیان اینکه یکی از محور‌های اصلی توسعه اقتصاد، پویاییِ شهرک‌های صنعتی است، تبیین کرد: برنامه‌ریزی برای فعال کردن واحد‌های تولیدی در روستاها، یکی از اهداف مهم ما خواهد بود و تمام تلا‌ش‌ها در نگاه کلان، توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج