Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح جمعه در آئین بزرگداشت سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در شهر دیر، اظهار داشت: چهاردهم خردادماه سالروز ارتحال قلب تپنده امت اسلام و بنیانگذار نظام اسلامی یادآور واقعه‌ای تلخ و خاطره‌ای جانگداز در تاریخ انقلاب ما است.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه از سویی دیگر امروز سالروز کار بزرگ خبرگان رهبری است، افزود: انتخاب مقام معظم رهبری به جانشینی امام راحل دشمنان اسلام را ناامید و دوست داران انقلاب و نظام اسلامی را شاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در عصر غیبت امام زمان (عج) عالمان متعهد و دین باوری هستند که شیعیان را در خط امام زمان (عج) نگاه می‌دارند و امام راحل ما سرآمد همه علمایی بود که دارای چنین صفاتی هستند.

امام نگرش انحرافی به مسئله انتظار را تغییر داد

حسینی با اشاره به کارهای امام خمینی (ره) در زمینه بحث مهدویت و مسئله انتظار، گفت: امام نگرش انحرافی به مسئله انتظار را تغییر داد و منتظران واقعی را کسانی می‌دانست که خود و جامعه را اصلاح و با ظلم و مفاسد مبارزه و از مظلوم حمایت کنند.

وی یادآور شد: امام این تغییر را که ایجاد کرد به دنبال آن انقلاب شد و مردم احساس با تکلیف رژیم طاغوت را سرنگون کردند و در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دنیا ایستادند و تا امروز در برابر قدرت‌های سلطه گر ایستاده‌اند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه امام این انقلاب را مقدمه ظهور امام زمان (عج) می‌دانست، عنوان کرد: یکی از وظایف بزرگ نظام اسلامی زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است و اینجا است که در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد، مردم باید فکر کنند چه کسی اگر سرکار بیاید این وظیفه سنگین را بعهده می‌گیرد.

وی افزود: آیا دولت مردان ما در راستای اهداف امام زمان (عج) یعنی مبارزه با مفاسد و گسترش ارزش‌های اسلامی حرکت می‌کنند؟

حسینی ابراز کرد: بعضی‌ها که با صراحت اعلام کردند ما وظیفه نداریم مردم را به بهشت ببریم و سخن رهبری را به سخره گرفتند.

وی اضافه کرد: مقصود از به بهشت رساندن مردم یعنی مشکل مردم را حل کنید و این چیزی خارج از چارچوب وظایف دولت‌ها نیست.

تاکید امام بر حاکمیت ارزش‌ها

امام جمعه بندر دیر تجلیل از امام را وظیفه‌ای دینی، اخلاقی و سیاسی دانست و بیان داشت: تجلیل واقعی از امام زنده نگه داشتن آرمان‌های امام و حرکت در راستای اهداف والای ایشان است.

وی گفت: رسیدگی به محرومان، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی آرمان‌های امام بود.

حسینی ادامه داد: امام همواره نسبت به حاکمیت ارزش‌ها تاکید می‌کرد و می‌گفت نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال تحریف خط امام هستند، خاطرنشان کرد: امام بر اساس آیه قرآن آن جایی که باید محکم بایستد با استکبار جهانی برخورد می‌کرد اما نسبت به محرومین و مستضعفین دلسوز بود و خود را خدمتگزار می‌دانست.

امام جمعه بندر دیر گفت: امروز خیلی دارند پافشاری می‌کنند که امام را تک بعدی نشان دهند، بنابراین وظیفه ما است که از آرمان‌های امام پاسداری کنیم و نگذاریم خط و شخصیت امام را تحریف کنند.

وی با اشاره به تاکید امام درباره حفظ نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه، اضافه کرد: امروز همه باید گوش به فرمان رهبرمان باشیم و با حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد خواسته ایشان را جامعه عمل بپوشانیم.

حسینی عنوان کرد: حفظ اسلام به جمهوری اسلامی است و این مهم هم به حضور ما در صحنه بستگی دارد که یکی از این صحنه‌ها حضور پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح است.

کد خبر 5227660

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری ارتحال ملکوتی امام خمینی حجت الاسلام سید علی حسینی بوشهر بندر دیر امام جمعه دیر سالروز ارتحال امام خمینی انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه آمار کرونا سالروز ارتحال امام خمینی اردبیل امام خمینی ره چالش شایستگی سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات اراک واکسن کرونا امام جمعه بندر دیر امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود

استاندار گیلان با بیان اینکه کاروان پیاده‌روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از رشت چهارم خرداد حرکت خود را آغاز خواهد کرد گفت: آرمان‌های امام خمینی (ره) به خوبی به نسل جدید معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: امسال هم کاروان های پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند و کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از رشت، روز چهارم خرداد حرکت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایمنی مسیر برای کاروان پیاده‌روی باید به نحو احسن مهیا شود، افزود: ایمنی اتوبوس‌ها و صلاحیت رانندگان نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد برپایی مراسمی باشکوه در مراسم ارتحال امام راحل (ره) باشیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بسته‌های فرهنگی باید برای این کاروان بزرگ آماده شود تا بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شوند و در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) حضور پیدا کنند.

عباسی تاکید کرد: عظمت و پیام این کار فرهنگی باید به خوبی انعکاس داده و سعی شود جوانان بیشتری در کاروان پیاده روی حضور پیدا کنند و با توجه به اینکه نسل جدید، زمان انقلاب را درک نکردند، با حضور در این کار فرهنگی می توانند با آرمان های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: اکنون بیداری ملت های آزاده جهان به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند؛ این مشعل همیشه روشن می‌ماند و راه امام و شهدا هر ساله پررهروتر خواهد بود.

کد خبر 749346

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود