Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:09:42 GMT

دولت جمهوری چک از رای عدم اعتماد جان سالم به در برد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۷۶۳۸

دولت جمهوری چک از رای عدم اعتماد جان سالم به در برد

دولت جمهوری چک از رای اعتماد پارلمان این کشور پس از آن جان سالم به در برد که یکی از احزاب این کشور برای اجتناب از تلاش اپوزیسیون در سرنگونی دولت اقلیت رای قاطع به دولت نخست وزیر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این رای گیری در پارلمان جمهوری چک چند ماه پیش از انتخابات پارلمانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو ائتلاف اپوزیسیون که رقبای حزب ANO آندری بابیش، نخست وزیر جمهوری چک در انتخابات اکتبر هستند، طرح رای عدم اعتماد به دولت اقلیت را بابت ناکارآمدی دولت در رویارویی با کرونا و تحقیقات درباره تضد منافعی که بابیش با آن روبروست، مطرح کرده بودند.

اما این احزاب نتوانستند اکثریت ۱۰۱ رای را در مجلس عوام ۲۰۰ کرسی برای رای عدم اعتماد به بابیش به دست بیاورند پس از آنکه حزب کمونیست، مجلس عوام را ترک کرد و در این رای گیری شرکت نداشت.

قانونگذاران اپوزیسیون جمهوری چک همچنین از دولت بابت ناکامی در تضمین حمایت کافی از این کشور در مناقشه دیپلماتیکش با روسیه بر سر نقش ادعایی جاسوسان روس در انفجار مهیب سال ۲۰۱۴ در یک انبار مهمات انتقاد دارند.

رهبر حزب کمونیست جمهوری چک گفت:‌ دولت از اعتماد ما برخوردار نیست، اما احزاب راست گرا (اپوزیسیون) حتی کمتر از این اعتماد دارند. بنابراین ما در این نمایش بی هدف شرکت نخواهیم کرد و می‌رویم تا برای مردم کار کنیم.

محبوبیت حزب ANO بابیش در نظرسنجی‌های سال جاری میلادی کاهش چشمگیری داشته و پس از ائتلاف بین حزب لیبرال "دزد دریایی" و "شهردارها" قرار دارد.

نخست وزیر جمهوری چک به پارلمان گفته که اپوزیسیون، کشور را گروگان گرفته و از پاندمی کرونا برای بازی‌های سیاسی خودشان استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چك نخست وزير جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر شنبه در همایش روز شوراها که در شهرداری قم برگزار شد با بیان اینکه موضوع شورا از جمله موارد مورد تاکید دین است گفت: یکی از نهادهایی که اراده مردم در آن نقش اصلی دارد شورای های اسلامی شهر و روستا است که سبب خیر برای کشور است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برهه هایی برخی دولت ها همکاری لازم را با شوراها در پیشبرد اهداف و ماموریت های آن نداشتند که ضرورت دارد توجه لازم به شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گیرد.

امیرآبادی گفت: برخی تخلفات سبب شده تا نگاه مردم به نهاد شورا تغییر کند، هر چند که در هر دوره شاهد قدرتمندتر شدن شوراها هستیم.

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در سطح کشور هستند این امر افتخاری برای استان و مسوولان است.

نماینده قم در خانه ملت بیان کرد: در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی در مسیر عمران و آبادی کشور صورت گرفت که این خدمات باید برای مردم تبیین شود.

کد خبر 6090204

دیگر خبرها

  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد