Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@09:41:13 GMT

مردم‌محوری از هنرهای امام خمینی(ره) بود

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۷۹۶۴

مردم‌محوری از هنرهای امام خمینی(ره) بود

احمدی طیفکانی گفت: یکی از بزرگترین هنرهای امام راحل ما این بود که نیروی مردم را شناخت و آن را کشف و از آن بهره گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه احمدی طیفکانی؛ استاد حوزه علمیه خواهران بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز؛ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضرت امام رضوان الله تعالی علیه اظهار کرد: امام راحل به مردم اعتماد کرد  و ظرفیت نیروی مردمی را شناخت و از آن بهره گرفت و این یکی از بزرگترین هنرهای امام راحل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی گفت: امام خمینی(ره) به ظرفیت‌های نیروی مردمی معرفت پیدا کرد و به این نیرو تکیه کرد و خدای متعال هم که همه چیز دست اوست  دل ها را منقلب کرد، وقتی دلها متوجه به این حقیقت شد، نیروها به میدان آمدند و قدرت رژیم طاغوتی و وابسته شاه متزلزل شد و نظام اسلامی در این کشور سربلند شد.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل که  در صحیفه ایشان نیز آمده است، تصریح کرد:  حضرت امام نیروى ایمان مردم را منشأ فروپاشى کاخ‎ها می داند و بیان می کنند: لکن ملت بحمد اللَّه ایستاد و با اینکه هیچ دستش نبود، قوّت ایمان داشت، یعنى یک نهضت اسلامى بود؛ همه با اسم اسلام جلو مى‏رفتند، چون با اسم اسلام بود و با ایمان به خدا بود، بر همه قدرت‌هاى بزرگ، ابرقدرت‌ها غلبه کردند و آن دستگاه بزرگ را فرو ریختند، با دست خالى توپ‌ها و تانک‌ها و همه را شکست دادند و کاخ‌ها را فرو ریختند.

استاد حوزه علمیه خواهران بندرعباس گفت: حضرت امام خمینی(ره) معتقد است باید امور را به دست مردم بسپاریم و دولت بدون پشتیبانى مردم نمى‏تواند کار انجام دهد.

احمدی طیفکانی عنوان کرد: امام خمینی رحمه الله علیه می‌خواهند که مردم  در تمام امور مشارکت کنند لذا می فرمایند: مردم را در همه امور شرکت بدهیم، دولت به تنهایى نمی‌‏تواند که این بار بزرگى که الآن به دوش این ملت هست بردارد.

وی با بیان اینکه امام راحل حضور مردم در صحنه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی راسبب پیروزی  می دانست، خاطرنشان کرد: امام راحل می خواهد که در همه امور مردم را مشارکت دهیم و به فرمایش ایشان همان طورى که با شرکت مردم در این جنگ، شما بحمداللَّه پیروز شدید و پیروزتر هم خواهید شد، با شرکت اینها شما می‌‏توانید اداره کنید این کشور را و مردم را در امور شرکت ‏بدهید.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران بندرعباس اظهارکرد: حضرت امام دولت را دولت محرومان معرفی می کنند و این بر این معنی است که دولت ها باید برای محرومین جامعه کار کنند.

احمدی طیفکانی با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) پاسداری و حفظ انقلاب جمهوری اسلامی را از واجبات عینی دانست و تصریح کرد: برای تحقق این هدف آحاد مردم تکلیف دارند کمک کنند تا ارزش های نقلاب اسلامی استوار باشد.

وی به انتخابات پیش روی در کشور نیز اشاره و بیان کرد: در موقعیت کنونی جامعه، حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای  باعث حفظ نظام  می شود و می تواند مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌ها باشد که مردم  برای کشور خود تصمیم بگیرند و اجازه ندهند سردمداران غربی  به این کشور طمع کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران بندرعباس گفت: نامزدهای انتخاباتی نیز بدانند که جایگاه مردم در اندیشه امام جایگاه والایی بود اگر بخواهند راه امام راحل را در پیش بگیرند و در اداره کشور موفق باشند از نسخه امتحان شده استفاده کنند و برای مردم در دولت آینده خویش جایگاه ویژه‌ای قائل باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه علمیه خواهران بندرعباس احمدی طیفکانی امام خمینی ره حضرت امام امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)

لَبَّیکَ الّلهُمَّ لَبَّیکَ، لَبَّیکَ لاشَریکَ لَکَ لَبَّیکَ، إنَّ الْحَمْدَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَالْمُلکَ، لاشَریکَ لَکَ لَبَّیکَ.

دریافت 12 MB

دیگر خبرها

  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • تاکید بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟