Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی در نشست روسای تشکل‌های تحت پوشش اتاق بازرگانی استان گفت: در تهران اتحادیه گیاهان دارویی ثبت شده است، سوال این است که آیا تشکل مذکور، اتحادیه مادر برای دیگر تشکل‌هایی است که هر کدام در حوزه گیاهان دارویی و زعفران فعالند؟

او افزود: مشهد سالانه حجم زیادی صادرات در حوزه گیاهان دارویی و زعفران دارد و باید جایگاه آن در فعالیت‌های تشکلی مدنظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی همچنین خواستار تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان، صادرکنندگان و صنایع تبدیلی زعفران در خراسان رضوی شد.


انتقاد از بی توجهی دستگاه‌های متولی به نظرات تخصصی تشکل‌ها


محسن احتشام، رئیس شورای ملی زعفران نیز گفت: تشکل‌ها نقش موثری در بهبود محیط کسب و کار و توسعه این محیط دارند. با توجه به تجربیات گذشته و تغییرات فضای کسب و کار، هر تشکل به اقتضای تغییر و تحولات این فضا، باید وظیفه‌ای داشته باشد همچنین، اهداف تشکل‌ها باید به درستی ترسیم گردد.

او افزود: پیشنهاداتی که از سوی اعضای یک تشکل تخصصی ارائه می‌شود باید از سوی دستگاه‌های دولتی در موضوعات مرتبط به رسمیت شناخته شود چرا که این نظرات نخبگان و فعالان آن حوزه است.

رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: ما در شورای ملی زعفران مرتب برنامه و استراتژی ارائه می‌دهیم، اما هیچ یک از نظرات ما مبنای تصمیم گیری دستگاه‌های متولی قرار نمی‌گیرد و این کوتاهی از سوی دولت است. سوال این است که تشکل‌ها چه نقشی در تصمیمات مربوط به فضای کسب و کار دارند؟ فراموش نکنیم که تشکل‌ها و کمیسیون‌ها به اتاق‌های بازرگانی کیفیت و جایگاه می‌دهند.

احتشام بیان کرد: وقتی طرح و ایده تشکل مبنای تصمیم گیری قرار نمی‌گیرد، این تشکل چطور در بهبود فضای کسب و کار موثر باشد؟ بعد از کمیسیون‌های اتاق، تشکل‌ها نقش مهمی در پارلمان بخش خصوصی دارند.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه جهانی فرآوری زعفران صنایع تبدیلی بورس زعفران خراسان رضوی کسب و کار تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، روابط عمومی هیأت ورزش‌های جانبازان و توانیابان خراسان رضوی اعلام کرد: «نسرین شاهی» در رقابت‌های تیراندازی جهانی که با حضور ۱۲۵ ورزشکار در کره جنوبی برگزار می‌شود، در بخش تپانچه بادی ۱۰ متر، با کسب رکورد توانست به عنوان قهرمانی دست یابد.   در این ماده، ورزشکار هندی دوم شد و «ساره جوانمردی» دیگر بانوی ورزشکار کشورمان نیز به عنوان سوم بسنده کرد.

دیگر خبرها

  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی