Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سلامت نیوز ، تیمی از محققان دانشگاه پنسیلوانیا داروی diABZI را تولید کردند که پاسخ ایمنی ذاتی بدن را فعال می کند و به طور موثری از علائم شدید کووید ۱۹، از جمله علائم گونه آفریقایی (B۱۳۵۱) جلوگیری می کند و همچنین گسترش آنها را در موش ها مهار می نماید.


موشهای تحت درمان با diABZI کاهش وزن بسیار کمتری نسبت به موشهای گروه کنترل نشان دادند، بار ویروسی در ریه ها و سوراخهای بینی آنها بطور قابل توجهی کاهش داشته و تولید سیتوکین افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش زی نیوز،«سارا چری»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تعداد کمی از داروها به عنوان مسدودکننده عفونت کووید ۱۹ شناخته شده اند. فعال سازی یک پاسخ ایمنی زودهنگام از نظر درمانی با یک دوز، یک شیوه امیدوارکننده برای کنترل ویروس، از جمله گونه B۱۳۵۱ آفریقای جنوبی است.»


وی در ادامه می افزاید: «تولید و توسعه ضدویروس های موثر برای کنترل عفونت و بیماری کروناویروس بسیار ضروری است مخصوصاً اینکه گونه های خطرناک این ویروس همچنان در حال ظهور هستند.»


با مشاهده لایه سلولی ریه آلوده به کروناویروس انسان، گروه دریافتند که ویروس قادر به پنهان شدن است، از اینرو تشخیص و پاسخ اولیه سیستم ایمنی بدن را به تأخیر می اندازد.


آزمایشات روی موشهای آلوده به کووید ۱۹ نشان داد که diABZI با فعال کردن مولکول STING به طور بالقوه مانع عفونت کووید ۱۹ از جمله گونه B۱۳۵۱ می شود.
علاوه بر این، diABZI همچنین می تواند ویروس پاراآنفلوانزای انسانی و همانندسازی رینوویروس در سلول های کشت شده را مهار کند. از اینرو محققان معتقدند آگونیست STING ممکن است در برابر ویروس های تنفسی دیگر هم موثر باشد.
 
 

منبع: الف

کلیدواژه: کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد

آفتاب‌‌نیوز :

کمپانی فرانس تی‌وی حق پخش جهانی این فیلم را پیش از تولیدش خریده و احتمالا در جشنواره کن امسال به فروش آن به کشور‌های مختلف بپردازد. رومالد بولانژه کارگردان آثاری مثل «روی خط» با بازی مل گیبسون کارگردانی این اثر را برعهده داردو این فیلم محصول مشترک فرانسه و بریتانیاست. داون مک دنیل و فیلیپ د لیون هم نویسندگی این اثر را برعهده دارند.

بهرامی درباره این فیلم به ددلاین گفته: «افراد زیادی به من گفته‌اند که سرگذشتم بسیار سینمایی است، اما در واقع باعث افتخار است که فیلم بلندی بر اساس زندگی من ساخته می‌شود. امیر جدیدی بازیگری استثنائی است. او واقعاً برای نقشش تغییر شکل پیدا می‌کند. اینکه او یک بازیکن نیمه-حرفه‌ای تنیس است یکی از آن خوش‌اقبالی‌های بزرگ در این پروژه است.»

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان