Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@10:48:00 GMT

افتتاح نخستین دوره کارآموزی آکادمی همراه

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۹۳۶۷

افتتاح نخستین دوره کارآموزی آکادمی همراه

نخستین دوره کارآموزی آکادمی همراه اول با مأموریت تربیت، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی در اکوسیستم دیجیتال آغاز بکار کرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین افتتاحیه نخستین دوره کارآموزی سازمانی همراه اول صبح امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، با حضور ۴۰ نفر از متقاضیان تأیید صلاحیت شده، قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی شرکت ارتباطات سیار ایران در برج ستاره ونک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با انتشار نخستین فراخوان ثبت نام و ورود به این دوره، بیش از ۳۶۰۰ متقاضی با ثبت اطلاعات و ارسال رزومه برای ۴۰ موقعیت کارآموزی گروه همراه اول، اعلام آمادگی کردند که سرانجام پس از آزمون های ارزیابی و مصاحبه، نهایتا برترین افراد برای این موقعیت ها در نظر گرفته و وارد شروع دوره چهارماهه شدند.

منتخبان نخستین دوره در طول پروسه آموزش با کمک مربیان متخصص، به صورت حرفه ای با بازارکار و موقعیت مربوطه شغلی آشنا شده و پس از گذراندن آموزش های موردنیاز، حتی امکان ادامه همکاری بلندمدت برای آنان نیز در صورت توافق هر دو طرف فراهم است.

کارآموزی سازمانی یا Internship مدلی فراگیر برای شناسایی، ارزیابی، جذب، آموزش و اجتماعی سازی کارکنان جدیدالورود به سازمان هاست. این مدل به عنوان الگویی کارآمد سالیان طولانی است که در اکثر شرکت های معتبر بین المللی پیاده سازی می‌شود و علاوه بر کمک به سازمان ها برای یافتن نیروی انسانی با انگیزه و توانمند، مسیر بسیار مناسبی را نیز برای کارجویان فراهم کرده که بتوانند نقشه راه شغلی خود را بر اساس الگویی مبتنی بر آموزش و شایستگی آغاز کنند.

براساس اطلاعات جمع آوری شده از متقاضیان حضور در دوره اول، بالغ بر ۵۰ درصد متقاضیان از گروه بانوان و ۶۵ درصد کل جامعه آماری از دانشگاه های دولتی بوده اند. طرح کلی کارآموزی آکادمی همراه نیز در قالب سه فاز آموزش، نظارت حین انجام وظایف و تفویض و بهره برداری و مجموعا در مدت زمان چهار ماه به سرانجام خواهد رسید.

در این مراسم حمید بهروزی، قائم مقام همراه اول و جعفر بلوک آذری، معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی شرکت ارتباطات سیار ایران نیز حضور داشتند که ضمن تشریح جایگاه اپراتور اول تلفن همراه از ابعاد مختلف، ساختار سازمانی جاری همراه اول را نیز برای کارآموزان شرح دادند.

بهروزی با اشاره به تغییر رویکردهای این اپراتور در دو سال اخیر، اظهار کرد: رویکرد همراه اول با در اختیار داشتن ۱۰۰ میلیون مشترک، ارائه سرویس های نوآورانه و دیجیتال با استفاده از ظرفیت و توانمندی های داخلی است.

وی ضمن اشاره به پلتفرم های بزرگی نظیر «شاد» که اکنون در حال بهره برداری است و توسط متخصصان داخلی توسعه یافته است، ابراز کرد: امیدواریم با تدارک دیدن پروسه جذب از طریق کارآموزی سازمانی، بتوانیم به توانمندتر شدن هر چه بیشتر پروژه های نوآورانه کنونی کمک کنیم و بتوانیم بزرگترین سرویس ها را در منطقه داشته باشیم.

گفتنی است آکادمی همراه با مأموریت تربیت، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی در اکوسیستم دیجیتال در تابستان ۱۳۹۹ آغاز به کار کرده است. این آکادمی به پشتوانه دانش و توسعه شرکت های بزرگی مانند همراه اول می‌کوشد نیازهای آموزشی، عمومی، تخصصی و فاصله مهارتی میان تحصیلات دانشگاهی و فضای کار را با طراحی و اجرای دوره های آموزشی و کارآموزی سازمانی پوشش دهد.

همچنین همراه اول به عنوان «لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال»، سالهاست که با سرمایه گذاری بر روی تجهیزات و سرمایه های بومی، درصدد است تا هر چه زودتر چشم انداز «تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند با هدف توانمند سازی اکوسیستم دیجیتال» را محقق سازد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین کارآموزی سازمانی آکادمی همراه نخستین دوره همراه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، داوود منظور در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش همکاری‌ها و نقش نهادهای توسعه‌ای مانند اسکاپ در ارتقای توسعه کشورها، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای، تکمیل کریدورها و مقابله با خشکسالی، حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

معاون رئیس‌جمهور با حائز اهمیت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسکاپ، بر ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در آینده اقتصاد جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن علاقه‌مندی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان ملل در مسیر توسعه پایدار، آمادگی دارد در حوزه دیجیتال‌سازی هم همکاری داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به مسئله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رشد اقتصادی، به استفاده از منابع بین‌المللی هم توجه داریم.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از فعالیت‌های مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) به عنوان یکی از مؤسسات منطقه‌ای زیرمجموعه اسکاپ مستقر در تهران مستقر را اساسی دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های اپدیم، تجربیات موفقی در کاهش بلایا داریم که می‌توانیم آنها را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.

منظور افزود: از جمله تجربیات موفق کشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مدیریت منابع آب و شیرین‌سازی آب است که با توجه به تأثیر تغییرات اقلیم بر بروز خشکسالی‌های پیاپی و کاهش منابع آب، همکاری مشترک به‌ویژه با کشورهای همسایه، اهمیت دوچندان دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود منابع آب به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

منظور با بیان اینکه خوشحال می‌شویم در منطقه به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای محصور در خشکی در جهت حمل کالا کمک کنیم، گفت: اسکاپ می‌تواند نقش بیشتری را در این زمینه بازی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد با تشکیل گروه کاری مشترک با کشورهای منطقه تحت مدیریت اسکاپ، نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

وی با تأکید ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها و همکاری با اسکاپ در حوزه اقتصاد دیجیتال، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اسکاپ و کمیته‌های مربوطه را اعلام کرد.

کد خبر 6089685 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • سهمیه قطعی ایران برای نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا: ۱+۲
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند