Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزارت رفاه اعلام کرد که ۳۲۰ هزار نمایشگاه‌هار و طلافروش را شناسایی کرده‌اند که برای برقراری بیمه، خود را کارگر ساختمانی جا زده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین میرزایی مشاور آی‌تی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی خود نوشت: با تقاطع‌گیری اطلاعات بیمه کارگران ساختمانی و پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، از 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 میلیون نفر دارای بیمه کارگر ساختمانی، 320 هزار نفر که کارگر نبودند و نمایشگاه‌دار و طلا فروش و غیره بودند شناسایی شدند.

وی ادامه داد: با قطع بیمه آنها، 1000 میلیارد تومان در سال صرفه جویی برای کشور اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابتدای خرداد امسال نمایندگان مجلس در نشست علنی، در جریان برسی گزارش کمیسیون اجتماعی با کلیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی به صورت دوشوری با 179 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 255 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس آیین‌نامه، زمانی که طرح یا لایحه‌ای مطرح می‌شود، ابتدا کلیات آن توسط موافقان و مخالفان مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر کلیات آن طرح یا لایحه تایید شد، پس از آن جزئیات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که اصطلاحا به آن شور دوم گفته می‌شود. 

سیدکاظم دلخوش درباره این طرح، گفته بود: طرح بیمه کارگران ساختمانی چندی پیش در مجلس تصویب شد اما شاهدیم که 9 هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد و این مسئله باعث شده بیمه کارگران ساختمانی سهمیه بندی شود و آنان مشکلات زیادی دارند.

وی بیان کرد: به دلیل کسری بودجه و از آنجایی که در بودجه این مبلغ ناقص دیده شده، کارگران ساختمانی نمی توانند از حق قانونی خود برخوردار شوند و اصلاح این قانون به خاطر آن است که کارگران ساختمانی از حق خود برخوردار شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمه کارگران ساختمانی بیمه کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ۷ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد، با اشاره به روز کارگر و دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب تصریح کرد: در دنیا به مسئله کار و کارگر توجه شده اما در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید به اینکه  کشور در جنگ اقتصادی است و رهبر انقلاب هر سال شعار سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده اند و دشمن در پی جبران این ضربه است.

وی ادامه داد: دشمن میژخواهد حجاب را به چالش بکشد لذا نیاز است با برخورد مناسب، مسئله حجاب مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با تبریک هفته گرامیداشت معلم،با تاکید به اینکه پیامبر اسلام نیز معلم بودند، ادامه داد: مقام معلم یک مقام ارزشمند در دین اسلام است و به هیچ مسئله ای همچون علم و دانش توجه نشده است لذا معلمان تلاش کنند روش ومنش پیامبر را الگو خود قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی