Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:50:03 GMT

چند خبر کوتاه از مریوان و سروآباد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۰۴۰۷

چند خبر کوتاه از مریوان و سروآباد

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:‌ یک محموله شامل چوب درختان قاچاق در این شهرستان به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال از قاچاقچیان چوب کشف و ضبط شد.

سرهنگ کامبیز رستم نیا اظهار داشت: ماموران انتظامی مریوان در حین عبور خودروهای باری به یک‌ دستگاه تویوتا لندکروز مشکوک و بلافاصله آن را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی در بازرسی از این خودرو بیش از پنج تن چوب از نوع درختان جنگلی قاچاق کشف و ضبط و تحویل اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را بیش از ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند یادآور شد: پرونده این تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.

وی قطع درختان جنگلی را موجب به تاراج رفتن منابع طبیعی و تجاوز به حقوق عموم مردم دانست و تاکید کرد: از شهروندان انتظار داریم در صورت کسب اطلاعاتی مبنی بر قطع و قاچاق چوب مراتب را بلا فاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نصب بزرگترین تلویزیون شهری در مرکز شهر مریوان

مسوول اداره نوسازی و عمران شهرداری مریوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اولین بار برای انجام امورات مربوط به آموزش شهروندی در سطح شهر مریوان یک تلویزیون بزرگ شهری را نصب کردیم.

سیامک مهرنیا افزود: هدف از اجرای این پروژه حذف رفتارهای ناهنجار و مذموم شهروندی و همچنین نهادینه کردن و  آموزش رفتارهای صحیح  به شهروندان در سطح شهر مریوان است.

وی یادآور شد: شهردار مریوان با توجه به ضرورت حل معضلات فرهنگی شهر و با تاکید بر انجام امورات آموزشی و فرهنگی  از اجرای این پروژه حمایت و بر انجام این امورات تاکید کرد.

مهر نیا اضافه کرد: این تلویزیون در چهارراه شهرداری در مرکز شهر نصب شده و به صورت ۲۴ ساعته روشن است که در هفته های آینده قصد داریم فقط از ساعت ۲.۳۰ ظهر تا ۷.۳۰ صبح روشن باشد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیام های شهروندی از طریق این تلویزیون به اجرا گذاشته می‌شود تاکید کرد: چنانچه هر شهروندی برنامه ای آموزشی فرهنگی مناسبی را به شهرداری ارائه دهد آن برنامه را از طریق تلویزیون به اجرا در خواهیم آورد.

شهرستان مرزی مریوان با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

بیش از ۳۰ کلنی زنبور عسل در بین زنبورداران سروآبادی توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد گفت: بیش از ۳۰ کلنی زنبور عسل در بین زنبورداران این شهرستان به صورت کاملا رایگان توزیع شد.

اسماعیل منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کلاس های آموزشی ویژه فراگیران حرفه زنبورداری در شهرستان سروآباد با حضور کارشناسان این سازمان و علاقمندان به این حرفه با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: در پایان این کلاس های آموزشی تعداد بیش از ۳۰ کلنی زنبور عسل در بین متقاضیان و شرکت کنندگان در دوره آموزش حرفه زنبورداری به صورت کاملا رایگان در راستای اشتغالزایی، توسعه و تامین معیشت پایدار و رونق تولید توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد یادآور شد: توزیع کلنی های زنبور عسل در بین علاقمندان به حرفه زنبورداری در روستاهای چشمیدر، نسنار، پایگلان و بوریدر بخش مرکزی بود که در مجموع بیش از ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار برای تامین این کلنی ها از محل اعتبارات داخلی سازمان هزینه شد.

تولید سالانه بیش از ۹۵ تن عسل خالص در شهرستان سروآباد

وی به میانگین تولید عسل در شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت:‌ سالانه بیش از ۹۵ تن عسل خالص و بیش از ۲۰ کیلوگرم شاهنگبین یا همان ژل رویال  توسط زنبورداران این شهرستان تولید می شود.

منوچهری با بیان اینکه بیش از ۶۵۰ نفر در شهرستان سروآباد به کار زنبورداری مشغول هستند افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ کلنی زنبور عسل در شهرستان سروآباد وجود دارد که ۱۰ هزار و ۵۰۰ کلنی آن مدرن و یک هزار کلنی آن کلنی های بومی و سنتی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد با بیان اینکه کار برداشت عسل از مرداد آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد، گفت: زنبورداران حرفه ای در طول سال ۲ بار در فصل بهار و پاییز عسل برداشت می کنند.

وی یادآور شد: شهرستان سروآباد به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب، کوهستانی،  بارندگی های خوب، مراتع مناسب، باغات و کشت محصولات زراعی و همچنین امکان کوچ شلاق و ییلاق زنبورداران در بیشتر ایام سال و از همه مهمتر بالا بودن کیفیت عسل تولیدی زمینه مناسبی برای توسعه زنبورداری و تولید عسل در استان کردستان دارد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.  

برچسب‌ها مریوان شهرداری مریوان کردستان حقوق شهروندی قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان شهرداری مریوان کردستان مریوان شهرداری مریوان کردستان حقوق شهروندی قاچاق اخبار کنکور شهرستان سروآباد کلنی زنبور عسل زنبور عسل در بین یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پویانمایی «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از ۳۰ می‌تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • لاپید به امارات می‌رود
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • سوال و جواب‌ کوتاه از محسن هاشمی درباره خواهرش! | فیلم
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری