Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا عبدالرحمن مرادی گفت: یکی از محوری ترین شعارهای امام خمینی(ره) در دوران مبارزات نهضت اسلامی وحدت شیعه و سنی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد  اظهار داشت: رسالت علما همواره در طول تاریخ اسلام پیروی کردن از راه انبیا و تبلیغ توحید، نبوت، معاد و تببین احکام شرعی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



  وی افزود: در هر برهه ای از زمان اگر شریعت اسلام به خطر افتد علما با جهاد زبان، قلم، تبلیغ و حتی جهاد بدنی از شریعت مبارک اسلام دفاع کرده اند و پاسدار آرمان های بزرگ اسلام بوده اند.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: با ضرس قاطع می توانیم از جمله علمای ربانی و مجاهد در قرن حاضر را حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه یاد کنیم که از خانواده ای روحانی، مجاهد و ظلم ستیز به دنیا آمدند و از همان دوران کودکی از نهضت اسلامی تاسی گرفتند و توانستند بزرگترین انقلاب قرن را به نفع اسلام و احیای حاکمیت اسلام رقم بزنند.

وی عنوان کرد: چنان که از زندگی مبارزاتی امام راحل به یاد داریم و شنیده ایم معظم له خطاب به شاه مملکت گفتند اگر بمانم به  اسلام خدمت خواهم کرد و اگر مرا بکشید خونم به اسلام خدمت می کند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: اسلام عام است و همه مذاهب اسلامی را در خود جا دارد و بالاخص مذهب اهل سنت که حضرت امام خمینی(ره) همواره حامی وحدت حقیقی و عملی میان مذاهب به ویژه اهل سنت و اهل تشیع بودند.

ماموستا مرادی تصریح کرد: یکی از محوری ترین شعارهای امام خمینی(ره) در دوران مبارزات نهضت اسلامی وحدت شیعه و سنی بوده و از این رو نه تنها اهل سنت ایران بلکه اهل سنت سایر کشورها از این دیدگاه و حتی مبارزات اسلامی حضرت امام راحل حمایت کردند .

وی افزود: از بیانات گهربار حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با وحدت شیعه وسنی این است که فرمودند: شیعه وسنی همه مسلمان و برادر هستند و اختلافات موجود باید از میان برداشته شود، با هم متحد شوند که مسلمانان این ندای وحدت از طرف امام(ره) را لبیک گفته و جلسات و همایشات بسیاری در این رابطه صورت گرفته تا به این نتیجه برسیم همه مسلمان دارای مشترکات فراوانی هستند و بتوانند از موارد اختلاف چشم پوشی کنند .

ماموستا مرادی گفت: دید امام خمینی(ره) نسبت به امر وحدت و برادری میان فرقین یک دید قرآنی، نبودی و مطابق با سنت و سیره عملی اهل بیت مکرم پیامبر(ص) بوده و از همان منبع ها سرچشمه می گیرد .

وی افزود: اتحاد و پکپارچگی امت اسلامی سبب قدرت، اقتدار، عزت و مجدد اسلام بوده و امام راحل این امر خطیر را بسیار عالی درک و بر آن پافشاری کردند و حقا که در این راه موفق شدند و بسیاری از اختلافات، فاصله ها، نزاعهای موجود عالم اسلامی و بین مذاهب مرتفع شد.

 

انتهای  پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام خمینی ره وحدت شیعه حضرت امام اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر شنبه در همایش زائران حج تمتع استان مرکزی اظهار کرد:
وحدت، توحید، ایمان و تقوا از مهم‌ترین دستاوردهای آئین حج است که مسلمانان باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی رمز پیروزی و موفقیت هر ملت، مذهب و دینی را در اتحاد و یکپارچگی آنان دانست و گفت: همانگونه که رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی نیز همین بود و امروز آنچه می‌تواند اسلام را از گزند دشمنان مصون بدارد وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.

استاندار مرکزی سفر معنوی حج را فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی عنوان کرد و گفت: حج یک عمل عبادی سیاسی و جز خدا کسی را ندیدن است.

مخلص الائمه گفت: دولت همه مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها را برای مناسک حج انجام داده است از این حاجیان بدون نگرانی در این مراسم معنوی حضور یابند و در ایران و عربستان شرایط لازم مهیا شده است.

مخلص الائمه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نگاه ویژه خود معتقد است حج یک عمل عبادی سیاسی است و دین از سیاست جدا نیست.

وی گفت: در این سفر معنوی هیچ امتیاز خاصی برای افراد وجود ندارد بلکه همه با یک پوشش به گرد کعبه طواف می‌کنند و اعمال خود را انجام می‌دهند.‌

حجاج بیت‌الله‌الحرام به عنوان سفیر کشور باید رفتار شایسته داشته باشند

امام جمعه موقت اراک نیز با بیان اینکه پیام حج با حضور و همبستگی حاجیان به جهان اسلام و خارج از اسلام مخابره می‌شود، گفت: ضروری است همه حجاج در انجام درست فرامین و رفتاری شایسته تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: حجاج بیت‌الله الحرام سفیران کشور, استان و شهر خود هستند بنابراین باید تلاش کنند همه اعمال را به درستی و شایسته انجام دهند.

وی با بیان اینکه برگزار کنندگان مراسم حج در کشور زحمات زیادی برای برگزاری این مراسم انجام داده‌اند، افزود: ضروری است ضمن رعایت فرامین اخلاقی حلالیت گرفته شود که حج مورد قبول حق واقع شود.

کد خبر 6096376

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟