Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@03:18:07 GMT

تاکید ائمه جمعه سنگاپور بر جایگاه مهم زنان در اسلام

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۰۸۹۱

تاکید ائمه جمعه سنگاپور بر جایگاه مهم زنان در اسلام

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، در پی انتشار نتایج یک نظرسنجی درباره اساتید زن مسلمان در سنگاپور، امروز خطیبان جمعه در این کشور بر لزوم رفتار باعزت و محترمانه با زنان تأکید کردند.
 
در خطبه‌ای که از سوی دفتر مفتی سنگاپور، عالی‌ترین مقام اسلامی این کشور نوشته شده، آمده است: در اسلام هیچگونه تمایز جنسیتی وجود ندارد و زنان از نظر معنوی از مردان فروتر نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در این خطبه آمده است: به یاد داشته باشید که احترام ما به زنان باید هم در زندگی خصوصی و هم در زندگی عمومی ما برقرار باشد.
 
در این خطبه‌ با انتقاد از یک نظرسنجی آنلاین که هفته گذشته درباره اساتید زن علوم اسلامی انجام شد، آمده است: افرادی که نگاه ابزاری به زنان دارند نتوانسته‌اند انسانیت را در آنان ببینند و آنها را فقط به عنوان اشیایی می بینند که به آنها کمک می کند خواسته‌های خود را برآورده کنند.
 
در ادامه این خطبه تاکیده شده است: این فرهنگ باید از بین برود تا از گسترش بیشتر آن جلوگیری شود. ما باید به طور جدی در مورد چرایی گسترش این فرهنگ تأمل کنیم. چنین رفتاری غیرقابل قبول است و مردم باید از گفتار و کردار خود آگاه باشند، زیرا آنها در آموزش فرهنگ به کودکان سهیم هستند.
 
این نظرسنجی در رسانه اجتماعی MeWe انجام شد و پلیس در حال تحقیق در مورد این پرونده است. سیاستمداران و شورای دینی اسلامی سنگاپور (Muis) این نظرسنجی را توهین به زنان دانستند و تأكید كردند كه احترام و امنیت برای زنان باید امری عادی باشد.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیرو‌های تحت امر در انجام مأموریت‌ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط‌های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقا تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می‌شویم:

- انتظار می‌رود مسئولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

- انتظار می‌رود اکنون که فراجا با دغدغه مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت‌های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیرو‌های دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

- مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟