Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:13:51 GMT

قدرتهای غربی از صدور قطعنامه علیه ایران خودداری می کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۱۱۱۲

قدرتهای غربی از صدور قطعنامه علیه ایران خودداری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از چند دیپلمات آگاه گزارش داد که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه ایالات متحده از تلاش برای صدور قطعنامه علیه ایران در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری خواهند کرد.

به ادعای این دیپلمات‌ها، این اقدام کشورهای غربی به رغم عدم ارائه توضیحی متقاعدکننده از سوی ایران در مورد بقایای اورانیوم یافت شده در سه سایت هسته‌ای صورت می‌گیرد!

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت که صدور این قطعنامه ممکن است با تشدید تنش‌ها میان تهران و غرب، روند گفتگوها برای احیای برجام را به مخاطره می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در آخرین نشست سه ماهه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) با پشتیبانی ایالات متحده پیش نویس قطعنامه‌ای را تهیه کردند که در آن از ایران انتقاد شد اما این قطعنامه به طور رسمی ارائه نشد.

یکی از این دیپلمات‌های آگاه با اشاره به برجام گفت که «گزارش سی و یکم ماه مه را نمی‌توان صرفاً به این دلیل که گفتگوهای برجام در جریان است، نادیده گرفت، اما (صدور) یک قطعنامه در حال حاضر محتمل نیست».

پنج دیپلمات آگاه به این موضوع نیز گفتند که قطعنامه‌ای در کار نخواهد بود و کشورهای عضو شورای حکام به صدور بیانیه‌هایی اکتفا خواهند کرد.

هنوز روشن نیست که آیا قطعنامه‌ای علیه ایران از حمایت لازم برای تصویب در شورای حکام برخوردار می‌شد یا خیر.

یک دیپلمات آگاه که کشورش از این قطعنامه در جلسه آخر شورای حکام حمایت کرده، بر لزوم انتشار بیانیه‌های قاطع در این زمینه تاکید کرد و گفت که ایران تعهداتی دارد و باید آنها را انجام دهد.

گفتنی است، گفتگوهای غیرمستقیم میان ایران و ایالات متحده برای بازگشت هر دو کشور به پایبندی کامل به تعهدات خود ذیل برجام از هفته آینده بار دیگر آغاز خواهد شد.

کد خبر 5227847

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران برجام شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی عراق ایران برجام افغانستان روسیه لبنان سوریه نشست وین جو بایدن داعش بلاروس شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از فارس، یک منبع آگاه از ابراز پشیمانی برخی چهره‌های فعال که در ایام اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی» به خارج از ایران رفته بودند، خبر داده است.
به گفته این منبع آگاه برخی از این چهره‌ها همچنین درخواست‌های را مستقمیا و یا با واسطه برای بازگشت به ایران مطرح کرده‌اند.
عدم توفیق در موضوعات کاری، حس فریب خوردن از اپوزیسون خارج نشین و اختلافات و از هم گسیختگی ضدانقلاب، سبب ناامیدی، پشیمانی، احساس سرخوردگی و برخی بیماری‌های روحی در این چهره‌ها شده است.

کد خبر 847550 برچسب‌ها اغتشاش خبر ویژه

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم