Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@09:15:58 GMT

مخاطبان تلویزیون بیننده «در برابر طوفان»

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۱۴۱۰

مخاطبان تلویزیون بیننده «در برابر طوفان»

مجموعه مستند «در برابر طوفان» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی نقویان از کانال بالکان شبکه سحر پخش می شود.

به گزارش برنا، این مستند در 10 قسمت روایتگر تاریخ سیاسی و اجتماعی پهلوی دوم از زمان پادشاهی محمدرضا پهلوی تا انقلاب اسلامی است.

در مطلع این مستند می بینیم: تهران 4 آبان 1346، ساعت 10:10 دقیقه صبح، در آن صبح پاییزی محمدرضا پهلوی سوار بر کالسکه سلطنتی در خیابان های مرکز شهر در میان گارد تشریفات به سمت کاخ گلستان می رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سلطنتی که در دوران قاجار مقر اقامت و سلطنت پادشاهان بود، اما ...

این مجموعه مستند تلاش دارد موضوعات اصلی که سبب ساز خیزش عمومی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) و وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357 انجامید را برای مخاطبان و بینندگان کانال آذری واکاوی می نماید. در قسمت اول این مجموعه موضوع عوامل انقراض قاجار و به قدرت رسیدن رضا شاه، قسمت دوم قدرت گرفتن پهلوی، قسمت سوم حوادث سال های 1331 تا 1337، آغاز درگیری های شاه با روحانیت، ادامه درگیری ها، تاجگذاری محمدرضا پهلوی و برگزاری جشن های 2500 ساله، وقایع سیاسی و اجتماعی ایران و شروع حزب رستاخیز و آغاز خیزش مردم، ادامه تظاهرات مردم، قیام خونین 17 شهریور و خروج شاه از ایران، روایتی از رویارویی مردم به رهبری امام خمینی (ره) با باقیمانده نظام شاهنشاهی و قسمت دهم و پایانی ورود امام خمینی (ره) به ایران و تعیین دولت موقت و سقوط رژیم پهلوی را شامل می شود.

مستند «در برابر طوفان» به قلم مهدی فیاضی کیا بر اساس تحقیقی از مسیح نوروزی نگارش یافته است.

مجموعه مستند «در برابر طوفان» روزهای شنبه ساعت 14:30 به وقت تهران، محصول شبکه مستند بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است.

حسین ظریف میرزائیان زبانگردانی و ترجمه به زبان بوسنیایی این مستند را برعهده داشته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی مردم ایران انقلاب ایران امام خمینی دولت انقلاب اسلامی بالکان تلویزیون دولت سیاسی و اجتماعی در برابر طوفان برابر طوفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق

مجموعه مستند «بازی اختاپوس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد فیاضی که پیشتر روی آنتن شبکه یک سیما رفته بود، از امشب ۸ اردیبهشت روی آنتن شبکه افق می‌رود.

این مستند با نگاهی متفاوت به موضوع شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی پرداخته که روایتی از جنایت‌های این رژیم از ابتدا تا امروز است.

«بازی اختاپوس» محصول مشترک مستند سیما و موسسه اندیشه شهید آوینی که در ۱۰ قسمت با صدای وحید رونقی تولید شده است.

این مجموعه مستند از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش و روز بعد ساعت ۷ بازپخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون