Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با ۲۵ شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری، استان فارس و شهر شیراز به سوگ می‌نشینند همچنین حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و بقاع متبرکه نیز به برگزاری برنامه‌هایی برای عزای امام جعفر صادق (ع) می‌پردازند.

دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت در روز شهادت امام جعفر صادق (ص)، برای آن امام بزرگوار، مرثیه‌سرایی کرده و اشک ماتم می‌ریزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین مناسبت به سنت هر ساله تجمع عزاداران رئیس مذهب تشیع امام صادق (ع) در مدرسه تاریخی خان با سابقه‌ای بیش از ۵۰ سال با حضور علما، طلاب، روحانیون برجسته استان و عموم مردم برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم عزاداران و هیئات مذهبی شیراز به همراه خادمان حرم مطهر احمدی و محمدی به سمت حرم شاهچراغ (ع) حرکت کرده و در سوگ امام ششم به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

این مراسم روز یکشنبه ساعت ۱۰:۳۰ صبح برگزار می‌شود، در ادامه شام شهادت حضرت امام صادق (ع) نیز همزمان با نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام میرشکاری و مداحی حجت‌الاسلان فاطمی امجد در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

امام جعفر صادق (ع) روز ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی به دستور منصور دوانیقی (خلیفه عباسی) به شهادت رسید. مدفن مطهر این امام معصوم (ع) در قبرستان بقیع در مدینه منوره است.

مدرسه خان مدرسه‌ای تاریخی است که توسط الله‌وردی خان گرجی و پسرش امام قلی خان در شهر شیراز و همزمان با حکومت شاه عباس صفوی ساخته شده است. مدرسه خان به عنوان کانون و نگین حوزه‌های علمیه استان بیش از ۵۰ سال است که آیین سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) را برپا می‌دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجمع عزادارن رئیس مذهب تشیع امام صادق مدرسه تاریخی خان امام جعفر صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطر و بوی شهادت در اصفهان پیچید

ایسنا/اصفهان اصفهان در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، میزبان پیکر مطهر ۴ شهید دفاع مقدس بود.

 امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه و در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، اصفهان میزبان پیکر ۳ شهید تازه تفحص شده و یک شهید گمنام بود.‌

شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی، سه شهیدی هستند که به‌تازگی پیکر مطهر آنان تفحص شده است و پس از سال‌ها چشم‌انتظاری خانواده‌هایشان، با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در اصفهان تشییع شدند. 

مردم ولایت‌مدار اصفهان به همراه هیئت‌های عزاداری در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از حدفاصل میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا، پیکر مطهر این ۴ شهید دفاع مقدس را تشییع کردند.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، امام‌جمعه‌ موقت اصفهان بر پیکر مطهر این شهدا نماز اقامه کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم
  • عطر و بوی شهادت در اصفهان پیچید
  • بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه
  • برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع) + تصاویر
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • شهادت رئیس مکتب تشیع تسلیت باد
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی