Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:46:42 GMT

نگاهی به فرهنگ شهرت در عصر رسانه سالاری

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۱۶۸۰

نگاهی به فرهنگ شهرت در عصر رسانه سالاری

ایسنا/اصفهان مستند «سلبریتیسم» با کارگردانی سید مهدی خیام‌الحسینی، به بررسی فرهنگ شهرت و نفوذ آن در هنر، خانواده، اقتصاد و سیاست می‌پردازد و با واکاوی رسانه‌های ایرانی و غیرایرانی، ضمن آشکار کردن تأثیرات پنهان پدیده‌ی سلبریتیسم، تلاش می‌کند تا چگونگی مواجهه با این پدیده را نیز به مخاطب خود بیاموزد.

سید مجتبی خیام‌الحسینی، تهیه کننده‌ی مستند «سلبریتیسم» در آیین رونمایی از این مستند که عصر روز گذشته (جمعه_۱۴ خرداد ماه)  در سینما سوره‌ی اصفهان برگزار شد، گفت: «سلبریتیسم» در اصل یک مستند پنج قسمتی بود که فرهنگ شهرت را به خانواده، اجتماع، سیاست و هنر نشان می‌داد و اکران آنلاین نسخه‌ی سینمایی این مستند،  از روز شنبه آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: تلاش ما این بود که موضوع شهرت را از دید فرهنگ اسلامی_ ایرانی  مورد بررسی قرار بدهیم و نتیجه‌ی کار، حاصل زحمت دو ساله‌ی مجموعه فرهنگی هنری رهواست که با همه‌ی سختی‌های موجود توانستند این مستند را به نتیجه برسانند.

این کارگردان تصریح کرد: در این مستند پنج قسمتی،  از نظر ۶۰ کارشناس بهره گرفته شده و برای رسیدن به آرشیو مد نظر، دوندگی‌های زیادی انجام دادیم، به این امید که با این اقدامات، گامی مفید برای معرفی فرهنگ شهرت برداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، محسن نصری، کارشناس اجتماعی نیز در مراسم رونمایی از مستند «سلبریتیسم» گفت: در عصر حاضر، رسانه نقش پر رنگی در زندگی افراد دارد و ضروری است که مراقبت‌های لازم را در مواجهه با رسانه داشته باشیم.

وی افزود: با نگاهی تحلیلی، متوجه خواهیم شد که جامعه‌ی ما به مرور از مرد سالاری به سمت زن و فرزند سالاری رفته و اکنون نیز عصر رسانه سالاری است؛ به عبارت دیگر، اشخاص تسلیم رسانه‌اند و این مسئله دارای اثرات مثبت و منفی بسیاری نیز هست.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: مشهور، محبوب و منفور شدن، با گسترش رسانه‌ها مورد توجه بیشتری قرار گرفته و رسانه، تمام دیدگاه‌های افراد مشهور، محبوب و منفور را به آحاد جامعه منتقل می‌کند.

نصری یادآور شد: سلبریتی‌ها در این آشفته بازار،  سبک زندگی جدیدی را رونق می‌دهند و گاه برای اینکه مردم چگونه فکر کنند و  چه رفتاری در اجتماع داشته باشند نیز تصمیم می‌گیرند. در چنین شرایطی ما باید مراقب باشیم که تحت تاثیر این سلبریتی‌ها قرار نگیریم.

وی تأکید کرد که نفس مشهور شدن در فرهنگ اسلامی امری مثبت نیست و در این فرهنگ، افراد باید نزد خداوند محبوب باشند.

این کارشناس اجتماعی گفت: بین مشهوری و محبوبی تفاوت‌هایی هست و الگوی زندگی ما و فرزندان ما باید افرادی باشند که نزد خدا محبوبیت دارند نه کسانی که اگر رسانه نباشد، آن‌ها هم نیستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری رونمايي مستند سلبریتی شهرت طلبی فرهنگ شهرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ دبیر این همایش، از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و استقبال مراکز علمی از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین را مثبت ارزیابی کرد.
کمال اکبری هدف از برگزاری این همایش را تولید ادبیات علمی در بحث رسانه‌های نوین معرفی کرد و با اشاره به تغییرات ساختاری سازمان صدا و سیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه را ضروری دانست.
اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته، با برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم خرداد در تهران و نهم خرداد به میزبانی قم به کار خود پایان خواهد داد.
 در مراسم اختتامیه مقاله‌های برتر معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • پدیده جدید تیک تاک؛ زن عجیبی که ۱۰ فرزند از هشت مرد مختلف دارد!
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • نقش مهم رسانه ملی در ترویج فرزندآوری