Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@06:05:22 GMT

بازار گرم تبلیغات داوطلبان شوراها در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۲۳۸۵

بازار گرم تبلیغات داوطلبان شوراها در فضای مجازی

به گزارش ایرنا، برخی افراد از جمله نامزدهای انتخابات معتقدند شیوه‌های قدیمی تبلیغاتی دیگر کارساز نیست و استفاده از ظرفیت بالقوه و گسترده فضای مجازی می‌تواند یکی از شگردهای بسیار موثر در دنیای امروز برای  جلب رای و نظر مردم باشد.

تبادل دیدگاه و نظرات کاربران شبکه های اجتماعی با هدف شفاف‌سازی در اهداف و برنامه نامزدهای انتخابات رونق چشمگیری را در عرصه تبلیغات فضای مجازی ایجاد کرده و می تواند برای همگان به ویژه کاندیداها تجارب ارزنده‌ای را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر بیان این اهداف از سوی نامزدها برای آنها تعهدآور است و در صورت پیروزی باید به آن پایبند باشند، ضمن اینکه برنامه و شعارهای فرد را برای مخاطب شفاف و قابل پیگری و مطالبه خواهد کرد.

شبکه های اجتماعی نیز دراین میان با ارایه ظرفیت های خود یک میدان رقابت ایجاد کرده و نامزدهای انتخابات را برای استفاده از این توان تبلیغاتی تشویق می کنند و داوطلبان انتخابات و هواداران آنها نیز با طرح برنامه های متنوع و جذاب و انتخاب شعارهای رنگارنگ ضمن ایجاد گروه و کانال در این شبکه ها برای افزایش عضو و جذب مخاطب تلاش می کنند که تحقق این مهم هم برای پلتفرم موردنظر(به لحاظ افزایش تعداد کاربر) و هم برای نامزد انتخابات(جلب رای و نظر مردم و افزایش هوادار) مفید است.

این رویه در پاره ای موارد نامزدهای انتخابات شوراها را به این باور می رساند که با گسترش مخاطبان در فضای مجازی و افزایش اعضای کانال یا گروه در شبکه های اجتماعی، پیروزی خود برای کسب رای و ورود به شورا را مسجل کرده و دیگر نیازی به استفاده از سایر شگردهای تبلیغاتی به مانند نصب پوستر و پخش بروشور برای جلب نظر مثبت رای دهندگان ندارد.

با این اوصاف تبلیغات در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام که کاربران زیادی دارد، با این توجیه که نه هزینه ای برای تبلیغ نیاز دارد و هم در دسترس همگان است، در صدر ذائقه نامزدها قرار می گیرد.

برهمین اساس تشکیل گروه‌ و یا کانال در شبکه های اجتماعی(به خصوص تلگرام) از سوی نامزدهای انتخابات شوراها به شدت افزایش یافته و در این ایام با فعالیت تبلیغاتی مستمر و ارایه برنامه، اهداف و خط مشی، سعی در افزایش مخاطب و جلب رای آنها به عنوان هوادار می کنند.

کاربران این شبکه ها نیز به همین دلیل و به طور طبیعی از سوی نامزدها در گروهها و کانال های مختلف عضو می شوند و یک دورهمی بزرگ مجازی شکل می گیرد.

دلبستن نامزدهای انتخابات شوراها به این ترفند تبلیغاتی اگرچه با تصور اینکه دیگر هزینه‌های هنگفت چاپ و نصب پوستر و بنر را ندارند، دلخوش و امیدوار کننده است اما تضمینی هم برای جلب نظر و رای اعضای گروه مجازی ندارد.

بررسی‌های خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که محتوای منتشره در بیشتر این گروه‌ها و کانال های مجازی تبریک و تهنیت گفتن به نامزد مدنظر و یا نشر اخبار و مطالب متنوع دیگر برای ایجاد شور و هیجان و جلب نظر افراد است.

برخی کاندیداها نیز با ارایه لینک و نشانی، کانال‌ها و سایت‌های خبری شخصی خود را به گروه‌های ایجاد شده متصل می‌کنند تا به نوعی پازل اطلاع رسانی اینترنتی خود را تکمیل کرده باشند.

اما این همه فعالیت‌های رایج در فضای مجازی نیست چرا که افزون بر این موارد، این روزها هواداران نامزدها که اکثریت از اقوام و دوستان هستند، دست به شگردهای نوین انتخاباتی نیز زده‌اند.

ایجاد گروه و کانال با نام های جذاب و مورد توجه و وثوق قشرهای مختلف مردم از جمله عناوین و واژه های تاریخی و ملی، مکان های جذاب طبیعی و شناخته شده و یا اسامی نام آوران عرصه های مختلف از جمله این اقدامات برای جذب مخاطب و افزایش عضو است.

این اقدامات برای برخی فعالین حرفه ای در شبکه های اجتماعی درآمدزا نیز هست چراکه نامزدهای انتخابات شوراها برای ایام تبلیغات اقدام به اجاره گروه و یا کانال های پرمخاطب محلی و منطقه ای  می کنند تا با استفاده از بستر ایجاد شده، خود را معرفی کرده و تبلیغات موثری برای کسب رای داشته باشند.

این نوع تبلیغات برای صاحبان این گروهها درآمد مناسبی نیز در  ایام فعالیت تبلیغاتی به همراه دارد ضمن اینکه در کنار کار تبلیغات، فعالیت حرفه ای خود را نیز با نمود بیشتری دنبال می کنند.

درآمدهای میلیونی بابت اجاره گروه‌ها و کانال‌ها، بازار شغلی هر چند کوتاه مدت، اما پرسودی را ایجاد کرده و البته هستند افرادی که با عضوگیری‌های آفلاین به نوعی ترفند جذب مشتری را بکار می‌گیرند.

این موضوع فرصت درآمدزایی برای برخی فعالان فضای مجازی را نیز ایجاد کرده است، این دسته از افراد تبلیغات گسترده نامزدها را با کمترین تعرفه مدام منتشر می‌کنند.

البته تمامی این فعالیت ها در دنیای پیشرفته امروز به لحاظ بهره مندی از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی امری طبیعی است و شیوه ای مرسوم برای ایجاد شور و نشاط در انتخابات و زمینه سازی برای مشارکت گسترده مردم با کسب اطلاعات مناسب در راستای بهترین انتخاب است.

چراکه مشارکت فعال مردم در انتخابات شوراها به عنوان یک رویداد مهم سیاسی و اجتماعی با انتخابی درست و اصلح به یقین منجر به هموار شدن مسیر پیشرفت، عمران و آبادانی روستا، شهر و در نهایت رشد و توسعه همه جانبه کشور می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در ۳۲ شهر استان همدان برای انتخاب ۱۷۴ عضو شورای شهر برگزار می‌شود و شهروندان همدانی برای انتخاب ۱۱ عضو شورا، در چهار شهر دیگر استان هرکدام برای انتخاب هفت عضو و در ۲۷ شهر دیگر استان نیز هر کدام برای انتخاب پنج عضو شورای شهر پای صندوق‌های رای می‌روند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر همدان شبکه اجتماعی مجازی تبلیغات انتخاباتی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر همدان شبکه اجتماعی مجازی تبلیغات انتخاباتی اخبار کنکور نامزدهای انتخابات شوراها شبکه های اجتماعی برای انتخاب ششمین دوره فضای مجازی کانال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه عروس موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را درپی داشت. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و... پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: «صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستور قضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.» این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • آغاز تبلیغ نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر