Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امام راحل، مقام معظم رهبری و بسیاری از مراجع عظام تقلید با تقدیر از تلاش مردم دشت ورامین در خرداد سال ۴۲، از این حرکت به نیکی یاد کردند که گوشه‌ای از سخنان ایشان به شرح زیر است.

امام خمینی(ره):
آقایان محترم و جوانان معظم ورامین به ما حق ویژه‌ای دارند، آن‌ها در ۱۵ خردداد زحمت کشیدند و جوانان خودشان را از دست دادند و برای اسلام فعالیت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای:
اینجانب به مردم انقلابی و خوب ورامین علاقه داشته و هیچ‌گاه آن‌ها را که در انقلاب ۱۵ خرداد سال ۴۲ نقش به سزایی داشتند، فراموش نمی‌کنم.

آیت الله مکارم شیرازی:
ورامینی‌ها مردمی هستند که به شجاعت شناخته شده‌اند و در تاریخ،نام شهدای عزیشان ثبت شده است.

آیت الله صافی گلپایگانی:
حرکت مردم ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲، سابقه و افتخار انقلاب محسوب می‌شود و من به شهر مذهبی و مردم متدین ورامین ارادت دارم.

آیت الله نوری همدانی:
مردم ورامین، ولایتمدار، متعهد و متدین بوده که از لحاظ پیشتازی انقلاب، امتیاز مخصوصی دارند.

آیت الله مظاهری:
نقش برجسته و فراموش ناشدنی مردم غیور منظقه ورامین در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، شاهد صدقی بر مراتب اخلاص و مجاهدت آن بزرگواران می‌باشد.

آیت الله جنتی: 
حرکت مردم ورمین در ۱۵ خرداد به مثابه جنگ بدر بوده و شما بودید که کفن‌پوش به میدان آمدید، اگر مردم ورامین که در ۱۵ خرداد از جان خود مایه گذاشتند و خون نمی‌دادند، فاتحه  انقلاب و امام خوانده می‌شد.

آیت الله سیدمحمدباقر حکیم:
ورامین شهر مبارکی اس از روزهای اول انقلاب اسلامی و در ۱۵ خرداد نقش اساسی در انقلاب داشته است.

آیت الله جوادی آملی:
مردم منطقه ورامین، دین باور، معتقد، مخلص و شیعه محض بوده و هستند و ۱۵ خرداد را مردم ورامین به نام خود ثبت کردند.

آیت الله فاضل لنگرانی:
شما مردم  بزرگوار ورامین برای خود سهم بزرگی را در حادثه ۱۵ خرداد ثب و افتخار جاودانه‌ای را رقم زدید و به منظور حمایت از اسلام و امام جانفشانی کردید.

شهید مظلوم آیت الله بهشتی:
همین مردم ورمین، باطل را در هر لباس و مقامی از صحنه خارج خواهند کرد، شما مردم ورامین در تاریخ خواهید ماند.

در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ ، مردم شهرستان های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد آیت الله صافی گلپایگانی انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری ورامین امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد آیت الله صافی گلپایگانی انقلاب اسلامی ایران قیام ۱۵ خرداد آیت الله صافی گلپایگانی انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری ورامین امام خمینی اخبار کنکور ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ورامین ۱۵ خرداد آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته  در نخستین سالگرد شهادت شهید غیرت، حمیدرضا الداغی، با حضور در منزل این شهر بزرگوار در سبزوار با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.    سردار علی فدوی،  گفت: شهید الداغی نماد غیرت، جوانمردی و شجاعت و متعلق به تمام مردم ایران است، مرد غیرتمندی بود که بر اساس تکلیف از ناموس این کشور دفاع کرد و جان خود را در این راه داد.   وی افزود: این حرکت وی نه تنها در سبزوار، بلکه در کل کشور و از ابعادی در کل دنیا، جلوه ویژه‌ای پیدا کرده است.    سردار علی فدوی، گفت: این افتخار و سربلندی برای مردم ما است که در بزنگاه‌ها بصیرت وافری دارند و تکلیفشان را به خوبی و درستی انجام می‌دهند.   شهید الداغی اردیبهشت سال گذشته هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کردند و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند،  در درگیری با آن افراد شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.   این حرکت غیرتمندانه مورد تحسین مردم قدرشناس ایران قرار و به پاس این حرکت انسانی، وی شهید غیرت لقب گرفت.   سبزوار، واقع در ۲۳۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت