Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@06:05:03 GMT

نگاهی به فواید کمتر شناخته شده آووکادو

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۲۸۱۷

نگاهی به فواید کمتر شناخته شده آووکادو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، از این میوه چرب در سوپ، شیرینی و حتی ترافل شکلاتی استفاده می‌کند. بسته به نحوه پخت و پز، آووکادو می‌تواند جایگزین عالی چربی باشد که باعث نمی‌شود دسر‌های شما طعم آووکادو را داشته باشند.

اما چرا  آووکادو برای سلامتی شما مفید است: منبع عالی پتاسیم

یک وعده ۱۰۰ گرمی (۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ اونس) آووکادو حاوی ۴۸۵ میلی گرم (۰.۰۲ اونس) پتاسیم است. در مقایسه، یک موز ۳۵۸ میلی گرم (۰.۰۱ اونس) پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم دارد. طبق اطلاعات کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، این ماده معدنی به تنظیم عملکرد عصب و انتقال مواد مغذی به سلول‌ها در هنگام دفع زباله کمک می‌کند. طبق گفته انجمن قلب آمریکا، پتاسیم همچنین برای مقابله با فشار خون بالا کار می‌کند. سطح بالای سدیم می‌تواند فشار خون را افزایش دهد و پتاسیم اجازه می‌دهد سدیم بیشتری از طریق ادرار از بدن خارج شود. انجمن قلب آمریکا گفت، این به نوبه خود فشار خون ما را کاهش می‌دهد.

مملو از چربی‌های اشباع نشده هستند

چربی‌های اشباع نشده تک مولکول‌های چربی با یک پیوند کربن اشباع نشده هستند. به عبارت ساده، این یک چربی اشباع نشده است که بدون کاهش کلسترول خوب HDL، کلسترول LDL را کاهش می‌دهد. طبق اطلاعات کلینیک مایو، وقتی کلسترول LDL بیش از حد داشته باشید، در امتداد لبه‌های شریان‌های شما سفت و سخت می‌شود. این باعث کاهش جریان خون در عروق می‌شود که می‌تواند باعث لخته شدن خون و سایر عوارض پزشکی شود.

مقدار زیادی فیبر

به دنبال مقداری فیبر هستید؟ شما غذای مناسبی پیدا کرده اید. آووکادو تقریباً ۷ گرم (۰.۲۵ اونس) فیبر در هر ۱۰۰ گرم (۳.۵ اونس) فیبر دارد. اطلاعات کلینیک مایو می‌گوید: غذا‌هایی که فیبر بیشتری دارند بیشتر از غذا‌های کم فیبر باعث سیری شما می‌شوند. طبق اطلاعات کلینیک مایو، این باعث می‌شود که آووکادو برای افرادی که وزن خود را کاهش می‌دهند، گزینه‌ای عالی باشد.

آووکادو سرشار از فولات است

این میوه چرب غنی از فولات است، با ۸۱ میکروگرم (۰.۰۰۰۰۰۲۸ اونس) در هر ۱۰۰ گرم (۳.۵ اونس) آووکادو، فولات یک عضو خانواده ویتامین B است که برای عملکرد مناسب مغز و بارداری سالم مهم است. دفتر ملی مکمل‌های غذایی موسسه بهداشتی توصیه می‌کند زنان در سنین باروری ۴۰۰ میکروگرم (۰.۰۰۰۰۱۴ اونس) فولات در روز مصرف کنید. فولات می‌تواند از ابتلا به نقایص هنگام تولد، به ویژه مواردی که مغز و ستون فقرات کودک را تحت تأثیر قرار می‌دهند، جلوگیری کند.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۳/۱۴) احتمال وقوع پیک پنجم کرونا در ایران آغاز عصر پساکرونا در بریتانیا شرایط تزریق واکسن در مبتلایان کرونا ترکیبی اثربخش برای درمان کووید-۱۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آووکادو انتخابات ۱۴۰۰ اشباع نشده ۱۰۰ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علی آبادی در حاشیه همایش ایران و چین همزمان با ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت‌هایی در ایران وجود دارد که در سایر کشور‌ها وجود ندارد.

وزیر صمت افزود: آن چیزی که از شواهد مشخص است توسعه روابط چینی‌ها و ایرانی‌ها است، این مسیر از گذشته وجود داشته و آن را نه تنها با چین بلکه با بقیه کشور‌ها ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بازار چین بسیار بزرگ است، گفت: ایران نیز کشور بزرگی است توانمندی صادراتی ایران در همه حوزه‌ها در این نمایشگاه نشان داده شده دلیل ندارد که همه نیاز‌ها را خود تامین کنیم و گاهی مقرون به صرفه نیست.

علی آبادی افزود: باید از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم و ظرفیت‌هایی در ایران هست که در چین نیست.ایران به روی هیچ کشوری بسته نیست و توسعه تجاری را با بقیه کشور‌های دنیا دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران در گذشته تک محصولی بوده است، گفت: به این سمت حرکت می‌کنیم که علاوه بر حوزه انرژی که اقتدار کشور است در سایر حوزه‌ها نیز فعال باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم و هماهنگی برای تولید محصولات انجام می‌دهیم. اکنون ظرفیت‌ها شناخته شده است باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم. حوزه‌های اقتصادی کشور تنها محدود به حوزه انرژی نیست بلکه در حوزه معدن و سایر حوزه‌ها دارای ظرفیت‌های خوبی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی