Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: تغییرات سیستم کسب سهمیه در اینکه نوشاد عالمیان به المپیک نرود تاثیر گذار بود اما قبول دارم در بانوان باید یک سهمیه آسیای میانه را می گرفتیم. مهرداد علی قارداشی در گفتگو با ایسنا درباره  اینکه تنیس روی میز تنها یک سهمیه در المپیک توکیو دارد، بیان کرد : یکی از اصلی ترین دلایل این که در بخش مردان یک سهمیه گرفتیم این بود که میکس دوبل هم به بازی‌های المپیک اضافه شد  و این مسئله باعث شد تعداد سهمیه هایی که از طریق رنکینگ اهدا می شد، کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اگر میکس دوبل نبود، نوشاد عالمیان سهمیه المپیک را دریافت می‌کرد. در واقع تغییرات در سیستم کسب سهمیه المپیک در اینکه ما بتوانیم سهمیه بیشتری بگیریم یا نه تاثیر گذار است.  ممکن است برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس تغییرات سیستم کسب سهمیه المپیک به گونه‌ای باشد که تعداد سهمیه‌های ما بیشتر هم شود این به این معنی نیست که ما خیلی خوب کار کردیم بلکه تغییرات در اینکه ما بتوانیم بیشتر یا کمتر سهمیه بگیریم تاثیر گذار هستند.

او در پاسخ به این پرسش که تنیس روی میز با عملکردی که در المپیک ریو داشته مقایسه می شود و این انتظار بود که در بخش بانوان سهمیه به دست بیاید،  تاکید کرد: قبول داریم که در بخش بانوان باید سهمیه آسیای میانه را می‌گرفتیم. نکته این است که هم  برای المپیک ریو و هم توکیو رقابت ندا شهسواری برای کسب سهمیه بسیار نزدیک بود . در المپیک ریو در یک رقابت بسیار نزدیک سهمیه گرفت اما برای المپیک توکیو بازی را واگذار کرد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این انتظار را دارد که نیما عالمیان باتوجه به دومین حضورش در المپیک عملکرد بهتری داشته باشد و متفاوت ظاهر شود، گفت: این انتظار هست چرا که نیما تجربه بیشتری به دست آورده است و حضور او در لیگ برتر فرانسه هم خداراشکر ادامه دار بوده است و در آنجا جزو بهترین بازیکنان لیگ فرانسه بود.  این انتظار را داریم که بهتر از المپیک اول ظاهر شود و  با او هم صحبت کردم گفت آماده تر است و تلاش می کند بهتر از دوره قبل نتیجه بگیرد. نکته ای که وجود دارد، تعداد محدودی از فدراسیون‌ها می‌توانند در المپیک سهمیه بگیرند و تعداد محدودتری هم صاحب مدال می‌شود اما در همین سال هایی که ایران در بازی‌های المپیک حضور دارد، تنیس روی میز توانسته در حضورش در المپیک حفظ کند.  جدا از آن در این دوره صاحب سهمیه داوری و هیات ژوری  هم شدیم که اتفاق خوبی برای این رشته محسوب می شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در مورد اینکه چه تدارکی برای نیما عالمیان جهت حضور در المپیک توکیو دیده شده است، گفت: ما دو اردوی برون مرزی در سوئد و مجارستان و یک اردوی داخلی در نظر گرفته ایم. در اردوی سوئد در نظر داشتیم که امیرحسین هدایی هم حضور داشته باشد اما قبول نکردند از این رو ابتدا در اردوی مجارستان نیما و نوشاد عالمیان و امیر حسین هدایی حضور دارند اما در اردوی سوئد تنها برادران عالمیان شرکت می کنند و این اردوها نیز از اوایل تیر ماه آغاز می شوند.

قارداشی در پاسخ به این پرسش که چرا تنها نوید شمس به تور جهانی تونس اعزام شد، گفت: قبلا  تعداد که می‌خواستیم  بازیکن اعزام می‌کردیم اما اکنون تغییراتی در مسابقات ایجاد شده که افراد بر اساس رنکینگ می توانند شرکت کنند و تنها نوید شمس شرایط حضور را داشت. حتی اگر می خواستیم تعداد نفرات بیشتر هم اعزام کنیم شرایط جدید برگزاری مسابقات این اجازه را نمی‌داد. در  تور قطر که اسفند سال گذشته برگزار شد نیما عالمیان هم طبق قوانین جدید رزرو بود و زمانی که چینی ها انصراف دادند، اجازه حضور در مسابقات را پیدا کرد. بنابراین اینطور نیست که ما بخواهیم کم‌لطفی کنیم و بازیکنان دیگر را به مسابقات اعزام نکنیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره اینکه وقتی مسابقات بین المللی با درجه پایین تر که بازیکنان ایرانی می‌توانند در آن شرکت کنند، برگزار شود فدراسیون آن‌ها را اعزام خواهد کرد گفت: حتماً این کار را خواهیم کرد البته این را هم اضافه کنم که ما بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت ورزش امضا کرده‌ایم طبق آن باید بودجه را هزینه کنیم نمی توانیم مغایر با آن کار کنیم مثلاً برای اعزام ها و برگزاری اردوها درصدی مشخص است و بقیه هزینه‌ها را باید از طریق حامیان مالی تامین کنیم که خوشبختانه در گزارش مجمع سالیانه خود نیز اعلام ارائه شد که ما حتی بیشتر از آن چیزی که تعهد داده بودیم، اسپانسر جذب کردیم.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: نیما عالمیان بازی های المپیک توکیو تیم ملی تنیس روی میز نوشاد عالميان نیما عالمیان المپیک توکیو تنیس روی میز کسب سهمیه یک سهمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی نوشاد عالمیان کامل نشد/ ۱۷ هزار دلار جایزه ملی‌پوش شایسته تنیس روی میز ایران

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرحله یک هشتم پایانی مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربستان با جدال نوشاد عالمیان از ایران و لین شیدونگ از چین پیگیری شد.

این مسابقه حساس در گیم اول با نتیجه ۱۱ بر ۷ به سود حریف چینی دارنده رنکینگ ۱۵ دنیا خاتمه یافت.

در گیم دوم عالمیان با شایستگی توانست ۱۱ بر ۸ این گیم را به سود خود به پایان برساند و کار به تساوی کشیده شود.

در گیم سوم کار نزدیک و پایاپای پیش رفت اما در نهایت لین شیدونگ جوان توانست ۱۵ بر ۱۳ پیروز این گیم شود و نتیجه بازی را ۲ بر ۱ به سود خود کند.

گیم چهارم این بازی بازهم با سرویس های ویرانگر عالمیان آغاز شد اما در ادامه لین شیدونگ از سرعت بالای خود استفاده کرد و توانست ۱۱ بر ۹ در این گیم نیز به پیروزی دست یابد تا در مجموع با حساب ۳ بر ۱ این بازی را به سود خود به پایان ببرد.

عالمیان با حذف در مرحله ۱/۸ پایانی مسابقات گرند اسمش عربستان، ۱۷ هزار دلار جایزه نقدی و ۴۰۰ امتیاز رنکینگ به اندوخته امتیازات خود اضافه کرد.

هدایت پینگ پنگ باز کشورمان در مسابقات گرند اسمش عربستان برعهده جمیل لطف الله نسبی بود.

مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربستان با حضور بزرگان پینگ پنگ دنیا از ۱۲ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر ریاض در جریان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف عالمیان از مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • شگفتی نوشاد عالمیان کامل نشد/ ۱۷ هزار دلار جایزه ملی‌پوش شایسته تنیس روی میز ایران
  • ژیمناستیک در خواب هم نمی‌دید سهمیه بگیرد/حضور در آسیا با تیم کامل
  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی‌میز
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان برابر نوشاد عالمیان زانو زد
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان مغلوب نوشاد عالمیان شد
  • آخرین وضعیت اردوی تیم ملی والیبال/ یک بازیکن مصدوم شد