Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:36:32 GMT

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۴۰۱۵

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از یکم تا هشتم تا چهاردهم خرداد ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

سیاسی و اجتماعی
رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ شهروند استان واجد شرایط رای دادن هستند.
حبیب‌الله خجسته پور عصر پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات استان سمنان افزود: در استان سمنان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن وجود دارد که از این تعداد ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با اشاره به کاهش حوادث کار منجر به فوت در این استان طی سال ۹۹ گفت: ۲۵ نفر سال گذشته در استان به دلیل حوادث کار جان باختند.
مهدی نوروزی روز  چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۵ نفر به دلیل حوادث کار در استان سمنان جان باختند و برآیند داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در استان سمنان طی سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۸، کاهش ۲۹ درصدی داشته است.

فرهنگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار ۲ عنوان ماهنامه و یک فصلنامه در این استان موافقت کرد.
فرشید فلاح روز سه شنبه به رسانه ها گفت: هیات نظارت بر مطبوعات در نشست اخیر خود با انتشار ماهنامه استانی «کومش امروز» به مدیر مسوولی غلامرضا جعفری موافقت کرد.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۸۳۷ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است که ۲۱۶ اثر طی هشت سال گذشته اضافه شد.
حمیدرضا دوست‌محمدی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: ۹۱ اثر تاریخی غیرمنقول، ۳۶ میراث منقول، ۲۳ میراث طبیعی و ۶۶ میراث ناملموس یا معنوی در هشت سال گذشته ثبت ملی شد.

علمی
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بیشترین میزان تبخیر در استان سمنان در سال گذشته مربوط به بیارجمند در شهرستان شاهرود با ۲ هزار و ۳۵۹ ملیمتر در روز و کمترین میزان تبخیر مربوط به رضوان در میامی با یکهزار و ۸۱ میلیمتر در روز بود.
ایرج مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:  بیشترین ساعت های آفتابی در استان سمنان در سال گذشته مربوط به میامی با سه هزار و ۳۳۱ ساعت و کمترین روز آفتابی مربوط به رضوان با ۲ هزار و ۷۸۲ ساعت بود.

اقتصادی
استاندار سمنان گفت: ۸۵۰ میلیارد تومان از طریق مکاتبه‌های صورت گرفته با وزارتخانه ها و مسئولان ارشد کشور در سال گذشته برای این استان گرفته شد.
علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: وضعیت استان سمنان ازلحاظ جذب اعتبارات نسبتا خوب است و در سال گذشته مجموع اعتبارات تملک دارایی استان سمنان ۳۰۰ میلیارد تومان بود و ۸۵۰ میلیارد تومان و بیش از ۲.۵ برابر اعتبارات تملک دارایی استان از طریق مکاتبات با وزارتخانه ها و مسئولان ارشد کشور برای استان سمنان گرفته شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: تغییر ساعت کاری ادارات استان در خرداد باعث صرفه‌جویی ٢۵ درصدی مصرف برق در زمان اوج بار مصرف روزانه در استان شد.
سیدمحمد موسوی زاده عصر پنجشنبه در نخستین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری با اشاره به این که تغییر ساعت کاری ادارات استان، اثر مثبتی بر کاهش مصرف برق داشت یادآور شد: با اجرای این طرح، تا به حال ۴.۳ مگاوات کاهش مصرف و ۲۵ درصد صرفه جویی را در اوج بار روز در بر داشت.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: ۱۴ واحد صنفی استان به دلیل بی‌ توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا طی یک هفته گذشته به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
سید مهدی برهانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: واحدهای صنفی مربوط به گروه‌های یک، ۲، سه و چهار در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی، در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند و در صورت تکرار بی‌توجهی به مدت سه هفته پلمب می‌شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: امسال خرید تضمینی گندم در استان به نرخ ۵۰ هزار ریال در ۳۰ مرکز انجام می‌شود.
محمدباقر منوچهری روز  سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان مناطق غربی استان سمنان از دوم خرداد جاری آغاز شده و به تدریج تا پایان تابستان برداشت گندم در این استان به پایان خواهد رسید.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۱۱۱ مجوز معدنی از نوع پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری سال ۹۹ در استان صاد شد.
محمد فروهر روز یکشنبه در نشست هیات حل اختلاف موضوع ماده ۲۴ مکرر قانون معادن استان سمنان در استانداری، با اشاره با صدور مجوزهای معدنی در استان افزود: سال گذشته ۱۱۱ مجوز معدنی صادر شد که از این تعداد ۴۰ مجوز پروانه اکتشاف ، ۳۹ مجوز گواهی کشف و ۳۲ مجوز نیز پروانه بهره برداری بود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ گندم سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت انرژی برق علی رضا آشناگر 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ گندم سمنان انتخابات ۱۴۰۰ گندم سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت انرژی برق اخبار کنکور استان سمنان در سال استان سمنان گفت استان سمنان سال گذشته حوادث کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هالند: صحبت‌های روی کین؟ به حرف‌های این مرد اهمیتی نمی‌دهم

ارلینگ هالند به انتقادهای روی کین واکنش نشان داد. 

طرفداری | ستاره نروژی در حساس‌ترین مقطع فصل دوباره روی نوار گل‌های متوالی قرار گرفته است. 

هفته‌های گذشته و با افت ارلینگ هالند، مهاجم منچسترسیتی با انتقادهای بزرگی مواجه شد. روی کین پس از عملکرد نه‌چندان جالب هالند مقابل آرسنال، او را بازیکن دسته چهارمی معرفی کرد که نمی‌داند با توپ چه کاری انجام دهد. کارشناس تلویزیون اسکای، هفته گذشته اعلام کرد مهاجم نروژی پیشرفت کرده و اکنون در سطح چمپیونشیپ فوتبال بازی می‌کند. هالند که امروز مقابل وولورهمپتون پوکر کرده بود، به حرف‌های کین واکنش نشان داد. او ابتدا در مورد بازی و عملکردش گفت:

هفته گذشته، پیروزی مهمی مقابل ناتینگهام فارست کسب کردیم، سه امتیاز گرفتیم، برگشتیم و استراحت کردیم. امروز هم سه امتیاز مهمی بود و حالا باید روی ادامه رقابت‌ها تمرکز کنیم. عملکردم؟ بد نیست، 25 گل در لیگ برتر رسانده‌ام، ممنونم! من سرمربی چندان بدی ندارم. او من را تحت فشار می‌گذارد. به بازیکنانی که کنارم هستند نیز نگاه کنید. سعی می‌کنم پیشرفت کنم. مشکلات جزئی داشتم اما اکنون زمان پرداختن به آن‌ها نیست. 200+ گل در 5 فصل اخیر؟ بد نیست! 

از ارلینگ هالند در مورد صحبت‌های روی کین پرسیده شد که ستاره منچسترسیتی پاسخ داد:

من واقعا به حرف‌های این مرد اهمیتی نمی‌دهم. 

بیشتر بخوانید: 

روی کین: ارلینگ هالند مانند بازیکنان دسته چهارمی فوتبال بازی می‌کند روی کین: هالند پیشرفت زیادی کرده و حالا خیلی شبیه به یک بازیکن چمپیونشیپ است!

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • هالند: صحبت‌های روی کین؟ به حرف‌های این مرد اهمیتی نمی‌دهم
  • همراه با خبرهای ورزشی پانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • متن و حاشیه فرهنگ و هنر در هفته گذشته
  • مثبت خبر؛ اخبار خوب هفته در استان سمنان
  • تصادفات تهران در هفته گذشته
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • پایان هفته بارانی در استان سمنان
  • حواشی ناتمام «حشاشین»، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و خبرهای جدیدی از حج
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان