Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@07:10:18 GMT

قطر دلیل عدم توافق با اسرائیل را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۴۸۸۸

به گزارش سی ان بی سی (CNBC) وزیر امور خارجه قطر در حاشیه کنفرانس اقتصاد بین المللی سن پترزبورگ روسیه افزود: علت اینکه دوحه روابطی با اسرائیل برقرار نمی کند اشغال سرزمین های فلسطینیان است.

محمد بن عبدالرحمن تصریح کرد: علت همچنان پابرجاست و هیچ گامی به سوی صلح وجود ندارد و ما نوری در انتهای این تونل تاریک نمی بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه قطر بر این باور است که «ابتدا باید درباره این جدال بحث کرد بعد از آن گام ها به سوی صلح با اسرائیل برداشته شود.»

برخی منابع مانند الجزیره قطر چنین گزارش کردند که محمد بن عبدالرحمن آمادگی کشورش را برای «ایفای نقش میانجی بی طرف در همه قضایای منطقه» ابراز کرد و از اسرائیل خواست «درباره حق فلسطینیان برای داشتن کشور مستقل اعتراف کند.»

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین گفت: اختلافات میان ایران و کشورهای همسایه می‌تواند با گفت و گوی مستقیم حل و فصل شود.

آل ثانی افزود: توصیه ما به ایران و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] این است که بیایید در یک گفت وگوی منطقه‌ای بر سر [یک میز] بنشینیم.

وی در بخشی از سخنانش هم گفت: توافق هسته‌ای به نفع کشورهای حاشیه خلیج [فارس]‌ است و موجب ثبات در منطقه خواهد شد.

وی افزود:قطر برای برقراری صلح در منطقه شریک مورد اعتمادی است و ایمان داریم که برای حل مشکلات و اختلافات راه حل نظامی مناسب نیست و مشکلات باید از راه های دیپلماتیک حل شود.چشم انداز ما در قطر رسیدن به یک چارچوب امنیتی و نظامی است.

آل ثانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بحران لبنان پرداخت و تصریح کرد: بحران در این کشور برای همه کشورها نگران کننده است و این کشور شرایط خطرناکی دارد.

وی در خصوص عادی سازی رابطه‌ قطر و سوریه گفت: دوحه تا زمانی که هیچ تغییراتی در واقعیت رخ ندهد، برای برقراری دوباره روابط دیپلماتیک با سوریه تلاش نمی‌کند. ‌

آل ثانی به کمک های کشورش به غزه اشاره کرد و افزود: دوحه از سال ۲۰۱۲ حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای بازسازی نوار غزه اختصاص داده و است.

وی همچنین گفت: اتهام اسرائیل به قطر برای کمک مالی به برخی سازمان‌های تروریستی در واقع بخشی از تلاش‌های تل‌آویو برای تحریف واقعیت‌هایی است که دولت دوحه با آن روبروست.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آل ثانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مقام قطری درباره پیامدهای حمله اسرائیل به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، یک مقام ارشد قطری درباره پیامدهای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد.

این مقام قطری در گفت و گو با هاآرتص تاکید کرد: هر عملیات نظامی در رفح، مانع رسیدن به توافق آتش بس در غزه و همچنین توافق در زمینه تبادل اسرا خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که اسرائیل حمله زمینی به رفح را آغاز کند در واقع به طور عملی این پیام را به حماس خواهد داد که نیتی برای پایان دادن به جنگ در غزه ندارد.

وی افزود: ما به عنوان میانجی گر با دو شرط قبول کردیم که به روند رایزنی‌ها ادامه دهیم، نخست اینکه دو طرف توافق ما را قبول داشته باشند، دوم اینکه هر دو طرف به اجرای توافق اهتمام داشته باشند، اما هم اکنون به این نتیجه رسیده ایم که نتانیاهو خواهان تحقق توافق در زمینه آتش بس نیست.

کد خبر 6094480 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • هشدار مقام قطری درباره پیامدهای حمله اسرائیل به رفح
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • وال استریت: اسرائیل طرح خود برای هدف قرار دادن مناطقی در رفح را به مصر ارائه کرد
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند